حراج واقعی! برای دریافت کتاب الکترونیکی رایگان با 25 دستور العمل برتر ما.

پیتنت جدید سونی، اسپیکر و دوربین بیرون‌جهنده را نشان می‌دهد

به گزارش سرویس تازه های دنیای فناوری مجله تک تایمز ،

در چندین سال گذشته، تولیدکنندگان گوشی‌های هوشمند روش‌های زیادی برای اختراع دوربین‌های بیرون‌جهنده امتحان کرده‌اند. هدف نهایی این شرکت‌ها ارائه یک صفحه بدون حفره‌ای بوده است که دوربین سلفی مستطیلی‌شکل آن از قسمت بالای صفحه به‌طرز عجیبی به بیرون بجهد. حق اختراع جدید شرکت سونی که در سال ۲۰۱۸ ثبت شده بود، اخیرا منتشر شده است. این پیتنت نشانگر تصویری متفاوت درباره پاپ‌آپ است که دو بلندگو استریو (و همچنین یک دوربین سلفی) را نشان می‌دهد که از بالا و پایین گوشی به صورت متقارن ظاهر می‌شوند.

این طراحی ممکن است ارتباطی با فلسفه OmniBalance شرکت سونی که چند سال پیش بر تلفن‌های اکسپریا منتشر شده بود، داشته باشد. این ایده بسیار جالب است و هر دو بخش می‌توانند مستقل از هم عمل کنند. هنگامی که شما بخواهید با سرعت یک عکس سلفی بگیرید، فقط قسمت بیرون‌جهنده در قسمت بالا که کارایی دوربین پاپ‌آپ را دارد، ظاهر می‌شود. در حین تماس، هر دو بخش متحرک فعال می‌شوند و اگر می‌خواهید صدا را ضبط کنید، قسمت پایین، احتمالا به بیرون می‌جهد. این یک راه حل هوشمندانه است که می‌تواند طراحی شیک‌تری را فراهم کند، زیرا همه سنسورها، میکروفون‌ها، آنتن‌ها و بلندگوها را می‌توان در تمامی این قسمت‌های کشویی قرار داد.

این مکانیسم خالی از مشکل نیست، پاپ‌آپ در قسمت پایین گوشی اشکالاتی دارد. ورود گرد و غبار به این شکاف‌های کوچک بین قسمت‌های مختلف متحرک می‌تواند به سیستم آسیب برساند. این مکانیزم نیاز به برق دارد؛ در نتیجه به طور بالقوه‌ای باعث تخلیه باتری می‌شود. ممکن است تلفن به دلیل پیچیدگی سیستم مکانیکی شکننده‌تر شود.

با این وجود، ارائه چنین طراحی به بازار ممکن است مواردی را برای شرکت‌های سونی و اکسپریا به وجود آورد و این تنوع مورد نیاز را به طراحی گوشی‌های هوشمند اضافه کند.

بمنظور اطلاع از دیگر خبرها به صفحه اخبار فناوری اطلاعات مراجعه کنید.
منبع