حراج واقعی! برای دریافت کتاب الکترونیکی رایگان با 25 دستور العمل برتر ما.

سوپرفورمنس MKIII-R با طراحی الهام‌گرفته از شلبی کبرا رونمایی شد

به گزارش سرویس تازه های دنیای فناوری مجله تک تایمز ،

شرکت آمریکایی سوپرفورمنس به‌ساخت و بازسازی خودرو‌های اسپرت دهه ۱۹۶۰ به‌ویژه شلبی کبرا مشهور است؛ حتی با شرکت شلبی نیز قرارداد دارد. محصول جدید آن‌ها خودرو رودستر MKIII-R است که از طراحی مدل کلاسیک کبرا با آیرودینامیک و ویژگی‌های مدرن بهره می‌برد.

طراحی خودرو سوپرفورمنس درمیان علاقه‌مندان شلبی کبرا، کمی بحث‌برانگیز است؛ هرچند به‌اندازه‌ی کافی استایل هوشمندانه و جذابی دارد. تغییرات عمده‌ی بدنه، شامل اسپلیتر جلو و دفیوزر عقب می‌شود. گل‌گیر‌های خودرو به کانال‌های ورودی هوا مجهز هستند که از شکاف‌دهنده‌هایی به‌‌صورت سفارشی بهره‌مند هستند. یک مجرای هوا دیگر نیز، بالای جلوپنجره رادیاتور وجود دارد. همچنین، هدلایت‌های LED و رینگ‌های ۱۸ اینچی به‌صورت استاندارد روی آن نصب است.

سوپرفورمنس MKIII-R

سوپرفورمنس محصول خود را با ویژگی‌های سفارشی عرضه می‌کند. خریداران می‌توانند با رنگ موردعلاقه و هر تریم دلخواهی، متفاوت‌از طرح خاکستری‌آبی فوق، این خودرو را تحویل بگیرند. داخل آن به‌صورت استاندارد از صندلی‌های چرمی با دوخت رنگی استفاده شده؛ کنسول مرکزی نیز با چرم پوشانده شده و روکش آن سفارشی است.

شاسی مستقل سوپرفورمنس MKIII-R از فریم جعبه‌ای‌شکل ساخته شده که در سایر مدل‌های مشابه این محصول بکار رفته است. سامانه‌ی تعلیق این خودرو از نوع مستقل است و از بازو‌های اتصال با طول متفاوت در بالا و پایین استفاده می‌کند؛ ست کمک و فنر‌های بکاررفته از برند بیل‌اشتاین هستند. همچنین، این خودرو از دیفرانسیل با لغزش محدود در عقب بهره می‌برد. ترمز‌های بکار‌رفته نیز از نوع دیسکی و با کالیبر‌های چهارپیستونه در جلو و تک‌پیستونه در عقب هستند؛ البته کالیبر‌های سفارشی ۶ پیستونه نیز برای ترمز‌های جلو ارائه می‌شود.

سوپرفورمنس MKIII-R

در ادامه بخوانید:

موتور و جعبه‌دنده این خودرو کاملا سفارشی خریداری و نصب می‌شود. دراصل، شاسی مستقل MKIII-R برای جای‌گرفتن پیشرانه V8 فورد، به‌همراه جعبه‌دنده پنج‌سرعته Tremec یا چهار‌سرعته فورد طراحی شده است. مدل آبی‌رنگ حاضر، از پیشرانه‌ی ۷ لیتری پرفورمنس فورد(معروف‌به موتور‌های Roush) با قدرت ۵۱۰ اسب‌بخار و گشتاور ۷۰۰ نیوتن‌متر بهره می‌برد و جعبه‌دنده پنج‌سرعته دستی روی آن حضور دارد؛ وزن این نمونه ۱،۱۰۰ کیلوگرم است. این شرکت برای محصول خود، پیشرانه‌های پرفورمنس دیگری از فورد، ازجمله با قدرت ۵۶۰ اسب‌بخار قدرت و ۷۴۵ نیوتن‌متر گشتاور را نیز ارائه می‌کند؛ ولی علاوه‌بر محدودیت هزینه، مهارت راننده نیز در این انتخاب تأثیر‌گذار است.

سوپرفورمنس MKIII-R خودرو ارزانی نیست. این محصول با بدنه و شاسی مستقلش و بدون آپشن‌های سفارشی، با قیمت ۷۹ هزار و ۹۰۰ دلار فروخته می‌شود؛ هزینه‌ی خریداری و نصب موتور و جعبه‌دنده به‌صورت جداگانه حساب می‌شود. سوپرفورمنس قصد دارد سالانه ۲۰ دستگاه از MKIII-R تولید کند.

سوپرفورمنس MKIII-R

بمنظور اطلاع از دیگر خبرها به صفحه اخبار فناوری مراجعه کنید.
منبع