معرفی سوپر کامپیوتر مایکروسافت مبتنی بر پلتفرم آژور

به گزارش سرویس تازه های دنیای فناوری مجله تک تایمز ،

سوپر کامپیوتر مایکروسافت که محصول مشترک این شرکت با OpenAI محسوب می شود طی مراسم بیلد 2020 این شرکت معرفی شد. این سوپر کامپیوتر 10 هزار پردازنده گرافیکی دارد و قدرت پردازش بالایی خواهد داشت. این ابررایانه قرار است به عنوان زیرساخت پلتفرم های مبتنی بر آژور باشد.

  به گزارش سرویس اخبار فناوری تکنا، مایکروسافت در مراسم بیلد شب گذشته ابررایانه این شرکت را بصورت آنلاین معرفی کرد. این محصول با همکاری استارت آپ OpenAI و با تمرکز بر هوش مصنوعی شاخته شده است. در این پروژه مایکروسافت حدود یک میلیارد دلار سرمایه گذاری کرده تا OpenAI یک ابررایانه جدید بر پایه زیرساخت های مربوط به پلتفرم آژور (Azure) طاحی و تولید کند.

مایکروسافت می گوید این ابررایانه به زودی طبق رنکینگ TOP500 در جمع پنج ابررایانه پرسرعت جهان قرار خواهد گرفت. 285 هزار هسته پردازشی از این ابررایانه یک رایانه قدرتمند بر پایه هوش مصنوعی خواهد ساخت. ابرایانه مایکروسافت از مزایایی نظیر حجم بالایی از حافظه، برقراری اتصال سریع بین پردازنده ها و تمرکز روی پروژه ها برخوردار است. همچنین 10 هزار پردازنده گرافیکی نیز در آن تعبیه شده. مایکروسافت و اوپن AI معتقدند این ابررایانه می تواند به ازای اتصال هر سرور به شبکه تا سرعت 400 گیگابیت بر ثانیه را تجربه کند. هنوز این دو شرکت جزئیات بیشتری از این سیستم منتشر نکرده اند. این دو شرکت در پیام مشترکی اعلام کرده اند که ابررایانه مایکروسافت قادر است تا هوش مصنوعی را به بلوغ خود برساند.

امیدواریم از این مطلب لذت برده باشید، برای خواندن مطالب بیشتر به تکنا مراجعه کنید. نوشته %%POSTLINK%% اولین بار در %%BLOGLINK%% پدیدار شد.

منبع خبر معرفی سوپر کامپیوتر مایکروسافت مبتنی بر پلتفرم آژور پایگاه خبری تکنا به آدرس تکنا میباشد.

بمنظور اطلاع از دیگر خبرها به صفحه اخبار فناوری مراجعه کنید.
منبع : پایگاه خبری تکنا