حراج واقعی! برای دریافت کتاب الکترونیکی رایگان با 25 دستور العمل برتر ما.

سیستم تشخیص چهره با ماسک به iOS 13.5 اضافه شد

به گزارش سرویس تازه های دنیای فناوری مجله تک تایمز

رسانه تک تایمز – با گسترش ویروس کرونا اغلب مردم از ماسک استفاده می‌کنند و باز کردن قفل گوشی در حالی که ماسک به صورت دارید با استفاده از سیستم تشخیص چهره تقریباً غیرممکن است. اما اپل در آخرین آپدیت iOS 13.5 این مشکل را با ارائه سیستم تشخیص ماسک حل کرده است.

به عبارت دیگر با آپدیت کردن سیستم‌عامل گوشی آیفون خود از این پس می‌توانید حتی زمانی که ماسک به صورت دارید نیز از سیستم تشخیص چهره برای باز کردن قفل گوشی استفاده کنید.

سیستم تشخیص چهره با ماسک روی گوشی‌های آیفون چیست؟

در سیستم‌عامل iOS نسخه 13.5 تغییراتی در روند تشخیص چهره برای باز کردن قفل گوشی‌هایی که فاقد سنسور اثر انگشت هستند، ایجاد شده است. در این تغییرات، به‌جای اینکه روند تشخیص بایومتریک چهره 3 تا 5 ثانیه طول بکشد و قفل صفحه باز شود، وقتی سیستم تشخیص چهره ماسک را روی صورت کاربر تشخیص دهد، به‌جای باز کردن قفل گوشی، صفحه ورود رمز عبور برای کاربر نمایش داده می‌شود.

ازآنجایی‌که در سیستم تشخیص چهره اپل از مختصات کل صورت برای شناسایی کاربر استفاده می‌شود، اپل این تغییرات را برای باز کردن قفل گوشی اعمال کرده است. متأسفانه امکان تغییر در تکنولوژی تشخیص چهره که اپل از آن برای باز کردن قفل گوشی کاربران استفاده می‌کند وجود ندارد.

تشخیص چهره در iOSتوجه به این موضوع بسیار مهم است که زمانی سیستم تشخیص چهره شما را به صفحه ورود رمز عبور هدایت می‌کند که شما ماسک به صورت داشته باشید. در صورتی که شما از ماسک استفاده نکنید، سیستم تشخیص چهره اپل همچنان در طول مدتی زمانی کمتر از 5 ثانیه قفل گوشی شما را باز خواهد کرد.

به محض اینکه سیستم‌عامل گوشی آیفون خود را به نسخه 13.5 ارتقا دهید، می‌توانید از این قابلیت استفاده کنید. خوشبختانه این تغییرات در سراسر جهان در اختیار همه کاربران گوشی‌های آیفون قرارگرفته است.

آیا این قابلیت جدید در نسخه‌های قدیمی iOS نیز کار می‌کند؟

در نسخه‌های قبلی iOS وقتی‌که کاربر ماسک به صورت دارد و می‌خواهد قفل گوشی را باز کند همچنان 3 تا 5 ثانیه طول می‌کشد تا سیستم تشخیص چهره روی گوشی صفحه مربوط به ورود رمز عبور را باز کند. در حالی که در نسخه جدید این سیستم‌عامل به محض تشخیص ماسک روی صورت کاربر صفحه مربوط به ورود رمز عبور باز می‌شود.

بمنظور اطلاع از دیگر خبرها به صفحه اخبار تکنولوژی مراجعه کنید.
منبع