حراج واقعی! برای دریافت کتاب الکترونیکی رایگان با 25 دستور العمل برتر ما.

احتمال عرضه پیکسل 5 با اسنپدراگون ۷۶۵ باردیگر قوت گرفت

به گزارش سرویس تازه های دنیای فناوری مجله تک تایمز ،

تقریبا از زمان رونمایی سری پیکسل گوگل، هیچ‌گاه پرچم‌داران این شرکت از سریع‌ترین تراشه‌ی موجود در بازار برخوردار نبوده‌اند. نسخه‌ی اولیه پیکسل گوگل در حالی از تراشه‌ی اسنپدراگون ۸۲۱ برخوردار بود که هسته‌های آن با فرکانسی کمتر از محصولات موجود در بازار با تراشه مشابه فعالیت می‌کردند. چنین موضوعی در پیکسل ۲ و ۳ نیز تکرار شد و با اینکه این دو گوشی هوشمند به‌ترتیب از تراشه اسنپدراگون ۸۳۵ و ۸۴۵ بهره می‌بردند، هسته‌های پردازشگری اصلی آن‌ها با فرکانسی پایین‌تر کار می‌کرد.

دراین‌بین، پیکسل ۴ اولین گوشی هوشمند در این سری بود که تراشه‌ی موجود در آن دست‌کاری نشده بود و هسته‌های پردازنده آن فرکانسی استاندارد مانند مدل‌های موجود در محصولات دیگر داشتند. حال طبق ادعای گزارش‌های جدید، پیکسل ۵ از تراشه‌های سری اسنپدراگون ۸۰۰ استفاده نمی‌کند و گویا قرار است از تراشه اسنپدراگون ۷۶۵ برخوردار شود؛ البته مشخص نیست کدام‌یک از سه تراشه‌ی اسنپدراگون ۷۶۵ یا ۷۶۵ جی یا ۷۶۸ جی برای پرچم‌دار نسل بعدی گوگل انتخاب شده است.

کدهای مرتبط با پیکسل‌های جدید گوگل

درواقع، سه تراشه‌ی ذکرشده مبتنی‌بر یک معماری و سخت‌افزار هستند؛ اما تفاوت اصلی آن‌ها ازنظر سخت‌افزاری بسیار جزئی است و تنها در فرکانس پردازنده اصلی و پردازنده گرافیکی خلاصه می‌شود.

اخیرا یکی از برنامه‌نویسان ارشد XDA با جست‌وجو در کدهای موجود در اپلیکیشن Google Camera نسخه‌ی ۷/۴ متوجه اطلاعات مختلفی ازجمله وجود محصولات مختلف از سری پیکسل شده است. وی در برخی کدها متوجه محصولی با لقب سانفیش شده است که درواقع پیکسل 4a است و گویا از تراشه‌ی اسنپدراگون ۷۳۰ استفاده می‌کند. دو مدل دیگر نیز یافت شده که القاب ردفاین و برامبل را یدک می‌کشند و درواقع، پیکسل ۵ و ۵ ایکس ال هستند که به تراشه‌ی اسنپدراگون ۷۶۵ مجهز شده‌اند.

در ادامه بخوانید:

گفته می‌شود پیکسل 4a قیمتی معادل ۳۵۰ دلار برای نسخه‌ی ۱۲۸ گیگابایتی و ۳۰۰ دلار برای مدل ۶۴ گیگابایتی خواهد داشت. به‌نظر می‌رسد رقیب اصلی پیکسل 4a را بتوان آیفون SE مدل ۶۴ گیگابایتی و ۴۰۰ دلاری دانست. تراشه‌ی اسنپدراگون ۷۳۰ ازنظر پردازنده اصلی و گرافیکی شباهت بسیاری به اسنپدراگون ۷۶۵ دارد؛ البته با این تفاوت که هسته‌های پردازنده‌ها با فرکانس پایین‌تری کار می‌کنند و البته مودم قدیمی‌تری از مودم موجود در اسنپدراگون ۷۶۵ در ۷۳۰ استفاده شده است.

برخی بنچمارک‌ها نشان می‌دهند پیکسل 4a عملکردی در حد گلکسی نوت ۱۰ لایت دارد. با‌این‌حال، انتظار می‌رود پیکسل ۵ با قیمتی معادل ۷۰۰ دلار به بازار عرضه شود که درواقع، ۱۰۰ دلار از پیکسل ۴ در زمان عرضه گران‌تر خواهد بود. با وجود محصولات متنوع و توانمندتر از پیکسل ۵ در بازار، به‌نظر می‌رسد گوگل رقابت بسیار سختی در فروش محصولات جدیدش با محصولات شرکت‌های دیگر خواهد داشت.

فروش بسیار کم پیکسل ۴ باعث شد دو تن از اعضای اصلی بخش پیکسل گوگل این شرکت را ترک کنند. باید دید گوگل چه برنامه‌هایی برای کمک به فروش محصولات خود در نظر گرفته است.

بمنظور اطلاع از دیگر خبرها به صفحه اخبار فناوری مراجعه کنید.
منبع