مطالعات جدید Fitbit برای تشخیص زودهنگام بیماری COVID-19

به گزارش سرویس تازه های دنیای فناوری مجله تک تایمز

رسانه تک تایمز – گجت‌های پوشیدنی Fitbit بیش از این توسط موسسه‌های علمی زیادی استفاده شده است. بسیاری از این موسسه‌ها سعی کرده‌اند تا از این ابزارها برای تشخیص زودهنگام بیماری COVID-19 استفاده کنند. اما اکنون Fitbit اعلام کرده است که مطالعات خود در خصوص تشخیص زودهنگام این بیماری را شروع کرده است و افراد می‌توانند از طریق اپلیکیشن Fitbit در این مطالعه شرکت کنند.

این مطالعه به Fitbit کمک خواهد کرد تا الگوریتم با دقتی طراحی کند که توسط آن بتواند ابتلا به بیماری COVID-19 را قبل از اینکه شخص به آن مبتلا شود تشخیص دهد. به منظور جمع‌آوری داده و تست توانایی در رسیدن به این هدف Fitbit از کاربرانش در کشورهای کانادا و آمریکا که قبلاً و یا در حال حاضر تست کرونای آن‌ها مثبت بوده است و یا علائم بیماری آنفولانزا در آن‌ها مشاهده شده است خواسته است که به برخی از سؤالاتی که از طریق این اپلیکیشن از آن‌ها پرسیده می‌شود پاسخ دهند و به این ترتیب در این مطالعه با آن‌ها همکاری کنند.

پاسخ‌های جمع‌آوری شده از کاربران با داده‌هایی که توسط خود Fitbit جمع‌آوری شده است مقایسه می‌شود و از آن‌ها برای یافتن الگویی که بتواند هشدارهای لازم را قبل از ابتلا به این بیماری برای افراد مستعد ارسال کند. این سیستم تشخیص زودهنگام مزایای بسیاری دارد. به عنوان مثال فرد مستعد به ابتلا به COVID-19 بعد از دریافت هشدارها می‌تواند خود را سرعت قرنطینه کند.

یکی دیگر از مزایای این سیستم تشخیص زودهنگام در زمینه درمان این بیماری بسیار اهمیت دارد. با تشخیص زودهنگام COVID-19 که پزشکان و پرستاران می‌توانند قبل از اینکه حال بیماری وخیم شود او را درمان کنند. بسته به نوع درمان، تشخیص زودهنگام بیماری COVID-19 می‌تواند تأثیر این درمان‌ها را چند برابر افزایش دهد.

Fitbit از افرادی که در این مطالعه شرکت می‌کنند خواسته است تا آیا اکنون تجربه‌ای از بیماری‌های COVID-19 و یا آنفولانزا داشته‌اند یا خیر. از طرفی از سابقه ابتلا به سایر بیماری‌ها نیز از این افراد سؤالاتی پرسیده می‌شود. از آنجایی که بسیاری از افراد تمایلی به اشتراک‌گذاری اطلاعات خود ندارند شرکت در این مطالعه برای کاربران اپلیکیشن Fitbit دلخواه است و داوطلبانه صورت می‌گیرد.

تشخیص زودهنگام بیماری COVID-19 می‌تواند کمک بزرگی در جهت افزایش ایمنی جامعه و همچنین بازگشت هرچه سریع‌تر نیروی کار به جامعه و رونق اقتصادی کشورهای خواهد بود. بسته به اینکه دقت این تشخیص چقدر خواهد بود و اینکه با چه دستگاهی این کار انجام می‌شود می‌توان از این الگوریتم در کاربردهای گوناگونی استفاده کرد. نکته مهم این است که تشخیص COVID-19 به معنای نتیجه آزمایش نیست و باید آزمایش حتماً انجام شود. از طریق این الگوریتم می‌توان فرد مستعد بیماری را شناسایی کرد و سپس آزمایش‌های دیگر را روی آن فرد انجام داد.

بمنظور اطلاع از دیگر خبرها به صفحه اخبار تکنولوژی مراجعه کنید.
منبع