حراج واقعی! برای دریافت کتاب الکترونیکی رایگان با 25 دستور العمل برتر ما.

حداکثر سرعت خودروهای ولوو محدود می‌شود

به گزارش سرویس تازه های دنیای فناوری مجله تک تایمز ،

ولوو همان‌طور که وعده داده بود، از این پس حداکثر سرعت تمام خودروهای خود را به ۱۸۰ کیلومتر بر ساعت محدود خواهد کرد. ولوو این تصمیم را به‌صورت مستقل از استانداردهای اروپایی گرفته است و هدف از آن کاهش تلفات جانی در تصادف‌های رانندگی عنوان شده است.

درکنار این محدودیت سرعت، تمامی خودروهای جدید ولوو به سیستم Care Key مجهز می‌شوند که به‌صورت مجزا به راننده امکان تعیین محدودیت سرعت برای خودرو را می‌دهد. برای مثال اگر پدری می‌خواهد خودروی خود را به فرزندش بدهد، می‌تواند حداکثر سرعت خودرو را محدود کند. این قابلیت برای رانندگان کم تجربه که تازه گواهینامه گرفته‌اند بسیار مفید است.

به گفته‌ی ولوو:

این استاندارد برای کاهش خطرات ناشی از سرعت بالا برقرار می‌شود تا به این ترتیب پیش‌گام بودن ولوو در بحث ایمنی تثبیت شده باقی بماند.

سال گذشته وقتی ولوو از این سیستم رونمایی کرد با بازخوردهای متفاوتی رو‌به‌رو شد. یکی از این سؤال‌ها در خصوص محصولات به‌فروش رسیده در آلمان وجود داشت که در برخی بزرگراه‌های آن هیچ محدودیت سرعتی وجود ندارد و بسیاری می‌پرسند آیا در نبود محدودیت قانونی در آلمان، ولوو مجاز است تا رانندگان را محدود کند؟

ولوو

ولوو اما هدف خود برای افزایش ایمنی رانندگان را بالاتر می‌داند و تمایل دارد تا پیش‌گام بودن خود در زمینه ایمنی خودروها را حفظ کند. به گفته ولوو، ایمنی برای این خودروساز اهمیت بسیار زیادی دارد حتی اگر به از دست رفتن بخشی از مشتریان منجر شود.

این شرکت به این مسئله نیز استناد می‌کند که در اکثر کشورها، محدودیت‌های سرعت وضع شده، پایین‌تر از ۱۸۰ کیلومتر بر ساعت هستند و با این وجود، سرعت بالا همچنان یکی از اصلی‌ترین عامل مرگ و میر در حوادث رانندگی است. ولوو به این مسئله نیز اشاره کرده است که با وجود اینکه سالانه میلیون‌ها نفر در جهان قبض جریمه به خاطر سرعت بالا دریافت می‌کنند اما هنوز تعداد کمی از افراد با خطرات ناشی از سرعت آشنا هستند.

هدف اصلی ولوو از چنین تصمیم‌هایی دستیابی به مرگ و میر صفر در خودروهایش است. سرعت یکی از سه دلیل اصلی در حوادث رانندگی است. دو دلیل دیگر مصرف الکل و حواس پرتی هستند. ولوو در تلاش است با فناوری‌های نوین و ابداعات جدید خود بتواند از خطرات دو مورد دیگر نیز بکاهد.

بمنظور اطلاع از دیگر خبرها به صفحه اخبار فناوری مراجعه کنید.
منبع