حراج واقعی! برای دریافت کتاب الکترونیکی رایگان با 25 دستور العمل برتر ما.

ون برقی فولکس واگن ترنسپورتر با همکاری ABT عرضه می‌شود

به گزارش سرویس تازه های دنیای فناوری مجله تک تایمز ،

فولکس‌واگن در حال تلاش برای تبدیل کردن خودروی مفهومی ID.Buzz به مدل تولیدی است که در نمایشگاه خودرو دیترویت ۲۰۱۷ رونمایی شد. علاوه بر این، فولکس‌واگن مدل برقی ون ترنسپورتر (Transporter) را که به‌طور مشترک با شرکت تیونینگ خودرو آلمانی ABT تولید شده است، برای رانندگانی که علاقه‌مند به رانندگی با خودروی الکتریکی هستند، عرضه می‌کند.

ون برقی جدید فولکس‌واگن که با نام eTransporter شناخته می‌شود، از بیرون شبیه مدلی دیزلی ون ترنسپورتر به‌نظر می‌رسد؛ البته اگر لوگوی کوچک ABT روی جلوپنجره را در نظر نگیریم. فولکس‌واگن تصاویری از فضای داخل کابین منتشر نکرده است، اما گفته می‌شود که از توان‌‌سنج‌ (power meter) به‌عنوان جایگزین سرعت‌سنج در پنل دیجیتال داشبورد استفاده می‌کند.

Volkswagen eTransporter van / ون الکتریکی فولکس واگن ای ترنسپورتر

در ادامه بخوانید:

موتور الکتریکی ون، قدرت خود را از پکیج باتری جمع‌وجور می‌گیرد تا ۱۱۰ اسب‌بخار قدرت را ازطریق جعبه‌دنده خودکار دوکلاچه اصلاح‌شده به چرخ‌های جلو ارسال کند. فولکس‌واگن توضیح داد که این باتری را در زیر بدنه جاسازی می‌کند تا از کاهش ظرفیت حمل بار ون جلوگیری کند؛ حجم کابین هنوز ۶،۶۸۲ لیتر است، اما ظرفیت یا وزن این ون هنوز مشخص نیست. صرف‌نظر از این موارد، نتیجه نهایی ون برقی آرام و بدون لرزشی است که به نگه‌داری بسیار کمی احتیاج دارد، اما همچنان باید در هر ۱۳۰ کیلومتر یک‌بار شارژ شود و ۱۷/۴ ثانیه طول می‌کشد تا به سرعت ۱۰۰ کیلومتربرساعت برسد. مهندسان فولکس‌واگن هنگامی که تصمیم گرفتند که تا ترنسپورتر را برقی کنند، بیشتر استفاده شهری از آن را در ذهن داشتند.

فناوری شارژ سریع، باتری را در مدت زمان ۴۵ دقیقه تا ۸۰ درصد شارژ می‌کند. از سوی دیگر، کسانی که ون الکتریکی eTransporter را به شارژر دیواری وصل می‌کنند، برای رسیدن به ۱۰۰ درصد شارژ باید ۵ ساعت و نیم صبر کنند.

Volkswagen eTransporter van / ون الکتریکی فولکس واگن ای ترنسپورتر

قیمت ون برقی فولکس‌واگن ای‌ترنسپورتر از حدود ۵۱،۰۰۰ دلار شروع می‌شود. برای مقایسه بد نیست بدانید که نسخه‌ی دیزلی ون ترنسپورتر دارای قیمت پایه حدود ۳۳،۰۰۰ دلار است. اگرچه فروش این ون در ابتدا کمی سخت به‌نظر می‌رسد، باید بدانید که مدل الکتریکی ون فولکس‌واگن ترنسپورتر در انگلستان از مالیات جاده‌ای (VED) معاف است و از دسترسی نامحدود به مناطق فوق‌العاده کم‌آلایندگی لندن و مناطق هوای پاک بهره‌مند می‌شود. برخی کارشناسان معتقد هستند که این مزیت‌ها، بیشتر خریداران را برای سفارش ون برقی ترنسپورتر ترغیب می‌کند.

نسخه تولیدی فولکس‌واگن ID.Buzz

فولکس‌واگن قصد دارد نسخه‌ی تولیدی خودروی مفهومی و برقی ID.Buzz (که هنوز نام‌گذاری نشده است) را در سال ۲۰۲۲ عرضه کند. مدل‌های باری و مسافری این ون روی پلتفرم MEB هاچ‌بک ID.3 ساخته خواهد شد، بنابراین ون ID.Buzz به‌عنوان خودرویی با پایه‌ی برقی توسعه خواهد یافت و مشخصات آن بسیار چشمگیرتر از ون ای‌ترنسپورتر خواهد بود. سیستم محرکه الکتریکی این خودروی مفهومی ۳۶۹ اسب‌بخار قدرت تولید کرده و به لطف بهره‌گیری از باتری لیتیوم یون ۱۱۱ کیلووات ساعتی، ظرفیت پیمایشی در حدود ۴۳۵ کیلومتر ارائه می‌کند. البته این مقادیر ممکن است با نزدیک شدن به مراحل ساخت مدل تولیدی تغییر کند و انواع ارزان‌تری با ظرفیت پیمایش پایین‌تر، قدرت کمتر یا ترکیبی از این دو می‌توانند با گذشت زمان به مجموعه‌ی محصولات فولکس‌واگن بپیوندند. عرضه‌ی محصولات برقی، نمایشی از توانایی و فناوری فولکس‌واگن در زمینه‌ی تولید خودروی الکتریکی بدون آلایندگی است. 

I.D. Buzz

بمنظور اطلاع از دیگر خبرها به صفحه اخبار فناوری مراجعه کنید.
منبع