شرکت اسرائیلی با جعل دامنه فیسبوک قصد جاسوسی از کاربران را داشته است

به گزارش سرویس تازه های دنیای فناوری مجله تک تایمز ،

گزارش های منتشر شده در یک وبسایت معتبر نشان می دهد که شرکت امنیتی اسرائیلی با جعل دامین فیسبوک جاسوس افزار خود را منتشر کرده است.

  به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا و به نقل از BBC، شرکت امنیتی اسرائیلی NSO Group با جعل دامین اقدام به پخش ابزار هگ پگاسوس کرده است. در گزارشی که در وبسایت مادر منتشر شده شواهدی وجود دارد که نشان می دهد این شرکت امنیتی از سرورهایی درون ایالات متحده برای انتشار جاسوس افزار استفاده کرده است اما NSO Group این موضوع را رد کرده است.

در حال حاضر شرکت NSO Group درگیر دعوای حقوقی با فیسبوک  است. زیرا گفته می شود این شرکت جاسوس افزار خود را از طریق واتساپ منتشر کرده است. حتی تحقیقات نشان داده که این جاسوس افزار برای ردیابی گوشی جمال خاشقچی نیز استفاده شده است. نرم افزار پگاسوس با نصب روی گوشی کلیه تماس ها را کنترل می کند و به کلیه اطلاعات دستگاه دسترسی دارد. همچنین از طریق GPS می تواند صاحب گوشی را موقعیت یابی کند.

در دعوای حقوی فیسبوک از این شرکت اعلام شده که این شرکت طراح و منتشر کننده این جاسوس افزار است اما NSO Group این ادعا را رد کرده و دولت های مستقل را دست اندرکار این موضوع می داند. اسنادی که توسط وبسایت مادربرد منتشر شده توسط یکی از کارمندان سابق این شرکت در اختیار آنها قرار گرفته. در اکثر موارد پخش جاسوس افزار از طریق کلیک کاربران بر روی لینک انجام گرفته است. محققان مادربرد با پیگیری سرورهای مورد استفاده به آدرس وب فیسبوک جعلی رسیدند. اما NSO Group باز هم این موضوع را تکذیب کرده و دولت ها و سازمان های دولتی را به عنوان استفاده کننده این ابزارها معرفی کرده است. در هر صورت فیسبوک این شرکت اسرائیلی را مسئول حملات سایبری علیه فعالان حقوق بشر می داند.

امیدواریم از این مطلب لذت برده باشید، برای خواندن مطالب بیشتر به تکنا مراجعه کنید. نوشته %%POSTLINK%% اولین بار در %%BLOGLINK%% پدیدار شد.

منبع خبر شرکت اسرائیلی با جعل دامنه فیسبوک قصد جاسوسی از کاربران را داشته است پایگاه خبری تکنا به آدرس تکنا میباشد.

بمنظور اطلاع از دیگر خبرها به صفحه اخبار فناوری مراجعه کنید.
منبع : پایگاه خبری تکنا