آنر در محصولات جدید خود از تراشه‌های 5G مدیاتک استفاده می‌کند

به گزارش سرویس تازه های دنیای فناوری مجله تک تایمز ،

پس از تمدید مدت تحریم شرکت هواوی به‌دست دونالد ترامپ، رئيس‌جمهور ایالات متحده، شرکت چینی در وضعیت بسیار بدی قرار گرفته است؛ زیرا نه‌تنها نمی‌تواند با شرکت‌های آمریکایی همکاری کند؛ بلکه به‌نظر می‌رسد دسترسی به تأمین‌کنندگان قطعات موردنیاز برای محصولات خود را نیز از دست داده است.

چندی پیش، سران شرکت TSMC اعلام کردند دیگر سفارش جدیدی از شرکت چینی برای تولید تراشه‌های مختلف ازجمله سری کرین را نمی‌پذیرند. چنین اتفاقی به‌قدری کار را برای شرکت چینی سخت کرده است که هنوز مشخص نیست هواوی چه تصمیمی برای ادامه استفاده از تراشه‌های سری کرین خواهد گرفت.

با‌این‌همه، اخباری منتشر شده است که برند مستقل آنر، از زیرمجموعه‌های هواوی، برای جایگزینی تراشه‌های سری کرین با محصولات ساخت مدیاتک در تلاش است. دلیل چنین انتخابی نیز کاملا منطقی به‌نظر می‌رسد؛ زیرا شرکت چینی در‌حال‌حاضر تراشه‌های سری کرین را نمی‌تواند بسازد و شرکتی را نیز جایگزین TSMC برای تولید تراشه‌های کرین کند.

برند آنر نیز در محصولات خود مانند پرچم‌داران و محصولات دیگر برند اصلی هواوی از تراشه‌های کرین استفاده می‌کرد؛ اما اوضاع‌واحوال پیش‌آمده مسئولان برند آنر را به انتخاب جایگزینی برای تراشه‌های کرین مجبور کرده است. در همین زمینه، به‌نظر می‌رسد همکاری مدیاتک و آنر با‌توجه‌به وضعیت پیش‌آمده بیش‌ازپیش خواهد شد.

درحال‌حاضر، مدیاتک تراشه‌های مختلفی معرفی کرده است که برخی از آن‌ها از ارتباطات 5G نیز برخوردار هستند و توان محاسباتی بسیاری دراختیار سازندگان گجت‌های قابل‌حمل قرار می‌دهند.

استفاده از تراشه‌های مدیاتک را مدیر برند آنر در رویدادی مطرح کرده است. به‌گفته‌ی وی، برند آنر برای ادامه‌ی فعالیت و تولید گوشی‌های هوشمند می‌تواند از تراشه‌های 5G ساخت مدیاتک استفاده کند.

در ادامه بخوانید:

با‌توجه‌به وضعیت فعلی، انتظار می‌رود آنر ایکس ۱۰ آخرین گوشی هوشمند از برند آنر باشد که به تراشه‌ای از سری کرین مجهز می‌شود و از‌این‌پس نیز، گویا باید منتظر معرفی محصولات جدید برند آنر با تراشه‌های ساخت مدیاتک باشیم.

مشکل اصلی هواوی با معرفی پرچم‌دارانی از شرکت‌های رقیب آغاز خواهد شد که به تراشه‌هایی با لیتوگرافی پنج‌نانومتری مجهز هستند. با‌توجه‌به تمدید تحریم‌های سخت‌گیرانه ایالات متحده و بازه‌ی زمانی کوتاهی که هواوی دراختیار دارد، دور از ذهن به‌نظر می‌رسد که تراشه‌ای از سری کرین را شاهد باشیم که با لیتوگرافی پنج‌نانومتری تولید شده است. با‌این‌حساب، تنها راه‌حل پیش ‌روی هواوی استفاده از تراشه‌های ساخت شرکت‌های دیگر مانند سامسونگ یا مدیاتک خواهد بود.

بمنظور اطلاع از دیگر خبرها به صفحه اخبار فناوری مراجعه کنید.
منبع