حراج واقعی! برای دریافت کتاب الکترونیکی رایگان با 25 دستور العمل برتر ما.

درآمدهای شیائومی در سه ماهه نخست امسال ۱۳.۶ درصد افزایش یافته است

به گزارش سرویس تازه های دنیای فناوری مجله تک تایمز ،

شیائومی گزارش مالی خود برای سه ماهه اول امسال را منتشر کرد و اعداد نشان می‌دهند که این شرکت علیرغم شرایط سخت بازار عملکرد خوبی در این مدت داشته است.

کل درآمد شیائومی فراتر از پیش‌بینی‌ها رفته و با افزایش ۱۳.۶ درصدی نسبت به سال گذشته به ۴.۹۷ میلیارد دلار رسیده است. سود ناخالص شرکت نیز علیرغم هزینه‌های بالای تحقیق و توسعه، با افزایش ۴۴.۹ درصدی به ۱.۰۶ میلیارد دلار رسیده است.

۶۰ درصد از کل درآمدهای شیائومی در سه ماهه نخست امسال، یعنی حدود ۴.۲۵ میلیارد دلار، از طریق فروش گوشی‌های هوشمند کسب شده است. میزان عرضه هندست‌های این شرکت تا ۲۹.۲ میلیون دستگاه افزایش یافته که رشد کوچکی را نسبت به مدت مشابه سال گذشته نشان می‌دهد. تحلیلگران Canalys، شیائومی را به خاطر داشتن سهم ۱۱.۱ درصدی از بازار، در رتبه چهارم بزرگترین سازنده گوشی‌های هوشمند دنیا قرار داده‌اند.

شیائومی استراتژی دو برندی خود را موفق دانسته است. میزان عرضه گوشی‌های می ۱۰ و می ۱۰ پرو در سه ماهه اول امسال بیش از ۱ میلیون دستگاه بوده و ردمی نوت ۸ هم یکی از پرفروش‌ترین هندست‌ها در این مدت بوده است. افزایش ۷.۲ درصدی میانیگین قیمت گوشی‌های شیائومی نسبت به سال گذشته نشان می‌دهد که پرچمداران این شرکت مورد توجه مشتریان قرار گرفته‌اند. شیائومی می‌گوید که مدل‌های ۵G این شرکت، نرخ نفوذ ۲۵.۹ درصدی در چین داشته‌اند.

محصولات اینترنت اشیاء و سبک زندگی شیائومی با رشد ۷.۸ درصدی، درآمدی بالغ بر ۱.۸۲ میلیارد دلار برای این شرکت ایجاد کرده‌اند. شیائومی ادعا می‌کند که پلت‌فرم اینترنت اشیاء این شرکت، با داشتن ۲۵۲ میلیون دستگاه آنلاین (بدون در نظر گرفتن گوشی‌های هوشمند و لپ‌تاپ‌ها)، بزرگترین پلت‌فرم اینترنت اشیاء دنیاست. ضمن اینکه ۴.۶ میلیون از کاربران در سراسر دنیا، صاحب بیش از پنچ گجت اینترنت اشیاء شیائومی بوده‌اند.

میزان فروش هدفون‌های برند می شیائومی هم بیش از ۶۰۰ درصد افزایش یافته است. فروش‌های روترهای این شرکت‌ هم  نسبت به سال گذشته دو برابر شده است.

در سه ماهه اول امسال، برای اولین بار نصف درآمدهای شیائومی، ناشی از فروش محصولات شرکت در خارج از چین بوده است. میزان عرضه‌ها به اروپا ۵۸.۳ درصد افزایش یافته و ۱۴.۳ درصد از این بازار در اختیار این شرکت است. اسپانیا بزرگترین بازار شیائومی در اروپا بوده است. عرضه‌ها به آمریکای لاتین، آفریقا و خاورمیانه هم رشد چشمگیری داشته‌اند.

با بازگشت بازار چین به حالت عادی، تقاضا برای محصولات مهم شیائومی دوباره بیشتر شده و این شرکت در حال کار روی زنجیره تامین خود است تا میزان تولیداتش را افزایش دهد. شرایط در اروپا هم در حال بازگشت به حالت عادی است.

شیائومی یکی از اولین شرکت‌هایی بود که در صف مبارزه با ویروس کرونا قرار گرفت. این شرکت در استان هوبای چین، تجهیزات پزشکی به ۳۰ بیمارستان اهدا کرده و به ۳۰ کشور دنیا نیز تجهیزاتی مانند ونتیلاتور و PPE ارسال کرده است.

بمنظور اطلاع از دیگر خبرها به صفحه اخبار فناوری اطلاعات مراجعه کنید.
منبع