حراج واقعی! برای دریافت کتاب الکترونیکی رایگان با 25 دستور العمل برتر ما.

تگزاس اینسترومنتس تقلب‌کردن ازطریق ماشین‌حساب‌هایش را سخت‌تر می‌کند

به گزارش سرویس تازه های دنیای فناوری مجله تک تایمز ،

تگزاس اینسترومنتس یکی از تولیدکننده‌های بزرگ قطعات نیمه‌هادی در جهان است که از مدت‌ها پیش تاکنون، ماشین‌حساب‌هایی ویژه با توانایی خلق نمودار روانه‌ی بازار می‌کند. این ماشین‌حساب‌ها توانایی اجرای برنامه‌های مختلف را دارند؛ به‌همین‌دلیل، افراد زیادی خودشان را ازطریق آن‌ها سرگرم می‌کنند. بااین‌حال، به‌نظر می‌رسد تگزاس اینسترومنتس قصد دارد با اتخاذ تصمیماتی جدید از جنبه‌ی سرگرم‌کننده‌بودن ماشین‌حساب‌هایش بکاهد. 

رسانه‌ی سمتک به‌تازگی در گزارشی اختصاصی مدعی شده است تگزاس اینسترومنتس می‌خواهد در دو مدل از ماشین‌حساب‌های محبوبش به پشتیبانی از اپلیکیشن‌های مبتنی‌بر زبان برنامه‌نویسی سطح پایین اسمبلی و همچنین زبان سی (C) پایان دهد. سمتک ادعا می‌کند دو ماشین‌حساب یادشده TI-84 Plus CE و نسخه‌ی ویژه‌ی آن برای بازار فرانسه، یعنی TI-83 Premium CE هستند. نصب‌کردن جدیدترین نسخه از فرم‌ور روی این دو ماشین‌حساب (به‌ترتیب نسخه‌ی ۵/۶ و ۵/۵) باعث می‌شود امکان دسترسی به اپلیکیشن‌های نوشته‌شده با اسمبلی و سی روی آن‌ها وجود نداشته باشد. به‌علاوه درصورت نصب فرم‌ور جدید، نخواهید توانست به فرم‌ور پیشین بازگردید. 

این حرکت تگزاس اینسترومنتس شاید در نگاه اول عجیب به‌نظر بیاید؛ اما دلیلی منطقی در پشت آن وجود دارد. این سازمان از تصمیم جدیدش به‌عنوان تلاشی برای در اولویت ‌قراردادن مبحث یادگیری ازطریق ماشین‌حساب‌هایش یاد می‌کند و می‌گوید پایان پشتیبانی از اپلیکیشن‌های اسمبلی و سی احتمال بروز هرگونه خطر امنیتی را به‌حداقل می‌رساند. این کار همچنین به‌منظور کاهش تقلب انجام شده است.

پیتر بالیتا، مدیر استارتاپ اد‌تک، در گفت‌و‌گو با رسانه‌ی سمتک گفته است امید دارد در آینده‌ای نزدیک جامعه‌ی کاربران تمرکز اصلی‌‌شان را روی پیش‌برد توسعه‌ی زبان برنامه‌نویسی پایتون معطوف و ایده‌هایی ارائه کنند که بتوانند پاسخ‌گوی نیازهای روزافزون دانشگاه‌ها و دانشجوها و توسعه‌دهنده‌ها باشند.

در ادامه بخوانید:

بسیاری از مدرسان دانشگاه نگران بودند دانشجویانشان با استفاده از اپلیکیشن‌های مبتنی‌بر اسمبلی و سی در ماشین‌حساب‌های تگزاس اینسترومنتس تقلب کنند. بدین‌ترتیب، تصمیم جدید این شرکت برای پایان پشتیبانی از اپلیکیشن‌های یادشده قطعا به‌مذاق آن‌ها خوش خواهد آمد. با‌این‌حال، رویکرد اخیر تگزاس اینسترومنتس به‌شدت علاقه‌مندان به ماشین‌حساب‌های این شرکت را خشمگین کرده است. پایان پشتیبانی از اسمبلی و سی به این معنی است که برنامه‌نویسان از‌این‌پس کمتری روی اپلیکیشن‌های اختصاصی خود برای ماشین‌حساب تمرکز خواهند کرد.

البته احتمال می‌دهیم تگزاس اینسترومنتس درهرصورت نتواند ازطریق تصمیم اخیر به هدف اصلی‌اش، یعنی کاهش تقلب دست یابد. ماشین‌‌حساب‌های این شرکت حالتی ویژه به‌نام «حالت امتحان» دارند که با هدف جلوگیری از تقلب هنگام امتحان پیاده‌سازی شده است؛ اما کاربران در گذشته توانسته‌اند آن را دور بزنند.

بدین‌ترتیب، به‌روزرسانی جدید ماشین‌حساب‌های TI-84 Plus CE و TI-83 Premium CE ممکن است تا حدی از تقلب کاربران عادی جلوگیری کند؛ اما قطعا نمی‌تواند از تقلب افراد حرفه‌ای جلوگیری کند. در‌حال‌حاضر، اگر کاربران به تصمیم جدید تگزاس اینسترومنتس اعتقادی نداشته باشند، می‌توانند از به‌روزرسانی فرم‌ور ماشین‌حساب خودداری کنند.

دیدگاه شما کاربران تک تایمز در این مورد چیست؟

بمنظور اطلاع از دیگر خبرها به صفحه اخبار فناوری مراجعه کنید.
منبع