تشخیص علائم اولیه نابینایی دیابت با استفاده از گوشی هوشمند

به گزارش سرویس تازه های دنیای فناوری مجله تک تایمز ،

فناوری جدید محققان آلمانی قادر است علائم مربوط به نابینایی دیابت را پیش از وقوع تشخیص دهد. در این فناوری با استفاده از گوشی های هوشمند می تواند از اثرات تخریب شبکیه در بیماری دیابت جلوگیری کرد.

به گزارش سرویس اخبار تکنولوژی و فناوری تکنا، بیماری دیابت با تخریب رگ های خونی شبکیه باعث نابینایی این بیماران می شود و تشخیص این موضوع در مراحل اولیه می تواند از نابینایی این دسته از بیماران جلوگیری کند. در فناوری توسعه یافته توسط محققان، رتینوپاتی دیابتی(Diabetic retinopathy) با استفاده از گوشی هوشمند تشخیص داده می شود.

رتینوپاتی دیابتی ناشی از بیماری دیابت است و باعث پاره شدن رگ های خونی و نشت مایع یا خون می شود. این جریان رگ های خونی منجر به شاخه های عروقی کلاف مانند خواهد شد که شبکیه چشم را تخریب می کند. در این زمان تصاویر ارسالی به مغز تار بوده و کاهش دید شدید اتفاق می افتد.

دکتر ماکسیمیلیان وینترگرست از محققان بخش چشم پزشکی دانشگاه بن در مورد این فناوری می گوید: با تشخیص و درمان به موقع رتینوپاتی می توان از وقوع نابینایی در بیماران جلوگیری کرد. دکتر وینترگرست با همکاری چشم پزشکان هندی تلاش کردند تا راه حل کم هزینه ای را برای تشخیص این مشکل طراحی کنند. در فناوری طراحی شده می توان با استفاده از گوشی های هوشمند تصاویر واضحی از شبکیه چشم تهیه کرد. در این روش یک لنز اضافی بوسیله یک آداپتور به دوربین متصل شده و تصاویری از تغییرات شبکیه را ثبت می کند. در این روش می توان آسیب های وارد شده به چشم را تا 100 درصد تشخیص داد.

امیدواریم از این مطلب لذت برده باشید، برای خواندن مطالب بیشتر به تکنا مراجعه کنید. نوشته %%POSTLINK%% اولین بار در %%BLOGLINK%% پدیدار شد.

منبع خبر تشخیص علائم اولیه نابینایی دیابت با استفاده از گوشی هوشمند پایگاه خبری تکنا به آدرس تکنا میباشد.

بمنظور اطلاع از دیگر خبرها به صفحه اخبار فناوری مراجعه کنید.
منبع : پایگاه خبری تکنا