حراج واقعی! برای دریافت کتاب الکترونیکی رایگان با 25 دستور العمل برتر ما.

چهار ویژگی جدید در جیمیل که باید از آن ها باخبر باشید

به گزارش سرویس تازه های دنیای فناوری مجله تک تایمز

رسانه تک تایمز – جیمیل یکی از سرویس های کاربردی پر طرفدار در بین مردم است که خوشبختانه روز به روز ویژگی های جدیدی به آن اضافه می شود. در ادامه شما را با چهار مورد از این ویژگی ها آشنا می کنیم.

همانطور که می دانید سازندگان جیمیل معمولا به یک باره تغییرات عمده ای را روی آن اعمال نمی کنند. این موضوع باعث شده تا کاربران همواره حس خوب و آشنایی نسبت به این سرویس داشته باشند. با این حال همین تغییرات جزیی چنان تجربه کار با این سرویس را بهبود می بخشند که نمی توان از آن ها صرف نظر کرد. در ادامه به معرفی چهار ویژگی جدید در جیمیل می پردازیم.

چرت زدن (Snooze)

گاهی اوقات لازم است تا زمان پاسخ دهی به ایمیل ها را به تعویق بیاندازید؛ اما در عین حال نمی خواهید آن ها را به کلی فراموش کنید. اینجاست که  Snooze به کمک شما می آید. این ویژگی به نوعی ایمیل را مخفی می کند و مجددا در زمان تعیین شده، آن را به صدر پیام های شما می فرستد.

برای استفاده از این ویژگی روی ایمیل تک تایمز سمت راست کرده و با انتخاب گزینه Snooze، زمان مورد نظر برای یادآوری را تعیین کنید. اگر بازه زمانی با هیچ یک از گزینه های دلخواه شما همخوانی نداشت، می توانید از طریق Google Keep آن را به صورت دستی وارد کنید. برای این کار به Google Keep رفته و پس از ورود به بخش تنظیمات (آیکون چرخ دنده ای شکل)، گزینه Reminder Defaults را به دلخواه خود تغییر دهید.

پاسخ دهی هوشمند در جیمیل (Smart Replies)

این ویژگی ابتدا برای گوش های هوشمند در نظر گرفته شده بود اما به دلیل محبوبیت زیاد، راه خود را به نسخه دسکتاپ نیز باز کرد.

این ویژگی شما را از تایپ کردن های بیهوده و وقت گیر بی نیاز می کند. بدین ترتیب گزینه هایی مانند تشکر، تایید و نفی پیام ها به صورت آماده در اختیار شما قرار داده می شود و شما می توانید تنها با یک تک تایمز، پاسخ مناسب را به مخاطب ارسال کنید.

امنیت (Security)

حالت محرمانه یکی از مهم ترین ویژگی های جیمیل به شمار می رود. شما می توانید به واسطه این قابلیت ایمیل های بسیار خصوصی را ارسال کنید؛ بطوریکه مخاطب برای باز کردن و خواندن محتوای آن، نیاز به پیام تایید خواهد داشت. این ویژگی به شما اجازه می دهد تا برای ایمیل ها تاریخ انقضا تعیین کنید؛ به این ترتیب لینک های ارسالی پس از اتمام زمان مقرر خود به خود حذف خواهند شد. شما همچنین می توانید جهت امنیت بیشتر، امکان دانلود، فوروارد، کپی و پرینت ایمیل ارسالی را از مخاطب سلب کنید.

مدیریت اسپم در جیمیل (Spam Management)

شرکت گوگل ادعا کرده که با استفاده از روش های مناسب می توان جلوی 99.9 درصد از ایمیل های مشکوک و مخاطره آمیز را گرفت. هنگامی که ایمیل ها به پوشه اسپم منتقل می شوند، جیمیل راجع به باز کردن پیام از شما سوال می کند و در صورت لازم شما را از فهرست فرستنده خط می زند. همچنین اگر در طولانی مدت، پیام های ارسال شده از جانب یک فرد خاص را مشاهده نکنید، جیمیل از شما می پرسد که آیا قصد بلاک کردن آن فرد را دارید یا خیر.

بمنظور اطلاع از دیگر خبرها به صفحه اخبار تکنولوژی مراجعه کنید.
منبع