حراج واقعی! برای دریافت کتاب الکترونیکی رایگان با 25 دستور العمل برتر ما.

اپل سفارش ساخت نمایشگرهای OLED آیفون ۱۲ مکس را به ال جی داده است

به گزارش سرویس تازه های دنیای فناوری مجله تک تایمز ،

در حال حاضر تقریبا مشخص شده است که امسال اولین سالی خواهد بود که اپل گوشی‌های سری آیفون ۱۲ خود را با نمایشگرهای OLED معرفی خواهد کرد. ۹ سال از زمانی که سامسونگ اولین گوشی گلکسی S را با نمایشگر ۴۸۰x۸۰۰ پیکسلی Super AMOLED معرفی کرد می‌گذرد، اما این فناوری حالا ارزان‌تر و همه‌گیرتر شده است.

البته همه‌گیر بودن پنل‌های OLED، همه ماجرا نیست و وابسته بودن به تنها یک تامین‌کننده می‌تواند بسیار هزینه‌بر باشد. به همین خاطر است که اپل به دنبال راه‌هایی است که وابستگی خود را به سامسونگ کاهش دهد و د همین راستا مشغول کار روی فناوری microLED است.

اپل در کوتاه مدت ممکن است در مورد نمایشگرهای OLED سری آیفون ۱۲، اولین قدم جدی را برای کاهش وابستگی خود به سامسونگ بردارد.

آیفون ۱۲ مکس احتمالا مجهز به نمایشگر ال جی دیسپلی خواهد بود

سامسونگ چنان هیولایی در کسب‌وکار OLED است که دو سال پیش، از اپل به خاطر پس دادن سفارش‌های مربوط به پنل‌های آیفون X، درخواست غرامت کرد. سال گذشته اپل تلاش کرد تا با نزدیک شدن به شرکت‌های ال جی و BOE، از سامسونگ فاصله بگیرد، اما این اقدام به نتایج مثبتی ختم نشد و سامسونگ بار دیگر سهم عمده‌ای را از سفارش‌های پنل‌های OLED آیفون‌ها بر عهده گرفت.

حالا به نظر می‌رسد که اپل خیالش از بابت ال جی مطمئن شده و به گفته رسانه‌های کره‌ای حدود ۲۰ میلیون پنل ۶.۱ اینچی OLED برای گوشی آیفون ۱۲ مکس سفارش داده است. آیفون ۱۲ مکس، جانشین مستقیم آیفون ۱۱ است خواهد شد که در بازار آمریکا بسیار محبوب است.

این واقعیت که اپل روی ال جی برای تولید پنل‌های ۶.۱ اینچی OLED اعتماد کرده، نشان‌دهنده سطح بالای آمادگی امسال ال جی برای تولید پنل‌های OLED سایز کوچک و متوسط است که سال گذشته فاقد آن بود.

گفته می‌شود که نمایشگرهای سه آیفون دیگر یعنی آیفون ۱۲ استاندارد ۵.۴ اینچی، آیفون ۱۲ پرو ۶.۱ اینچی و آیفون ۱۲ پرو مکس ۶.۷ اینچی توسط سامسونگ تامین خواهند شد که مجموع سفارش‌های آن‌ها ۵۵ میلیون پنل خواهد بود. این عدد نشان می‌دهد که اپل انتظار دارد حداقل ۷۵ میلیون آیفون جدید در سه ماهه نخست بعد از عرضه سری آیفون ۱۲ بفروشد.

مدل‌های آیفون ۱۲ پرو/مکس ۵.۵ و ۶.۷ اینچی ظاهرا به‌طور انحصاری از نمایشگرهای OLED سامسونگ با فناوری ماژول لمسی یکپارچه Y-Octa استفاده خواهند کرد. اما پنل‌های OLED تامین‌شده توسط ال جی فاقد این تکنولوژی خواهند بود.

تاکنون اپل به ندرت نمایشگرهای OLED ال جی را استفاده کرده است، چرا که پنل‌های کوچک و متوسط این شرکت کره‌ای برخلاف پنل‌های بزرگ تلویزیون چندان معروف نیستند. اپل از پنل‌های ساخت ال جی بیشتر به عنوان نمایشگرهایی برای جایگزینی صفحه‌نمایش آیفون‌ها یا اپل واچ استفاده کرده است. بنابراین منطقی به نظر می‌رسد که آیفون ۶.۱ اینچی دارای رزولوشن نمایشگر پایین‌تری باشد.

واقعیت دیگری که به‌طور غیر مستقیم این نظریه را تایید می‌کند حضور شرکت BOE، سازنده چینی OLED در این ماجراست، چرا که این شرکت هم ظاهرا قرار است بخشی از پنل‌های OLED آیفون ۱۲ مکس ۶.۱ اینچی را بسازند. اما BOE تاکنون نتایج خوبی ارائه نکرد و اپل ممکن است در مورد پنل‌های سری آیفون ۱۲ فقط به سامسونگ و ال جی اکتفا کند.

ال جی اخیرا با بهبود کیفیت پنل‌های خود توانسته بخشی از نمایشگرهای ۶.۷ اینچی OLED آیفون ۱۱ پرو مکس را تامین کند. اما در حال حاضر برای عرضه ده‌ها میلیون‌ها پنل OLED برای گوشی‌های آیفون ۱۲ پرو ۶.۱ اینچی و آیفون ۱۲ پرو مکس ۶.۷ اینچی آمادگی کافی ندارد و احتمالا فقط بتواند نمایشگرهای ارزانترین مدل آیفون ۱۲ را بسازد.

بمنظور اطلاع از دیگر خبرها به صفحه اخبار فناوری اطلاعات مراجعه کنید.
منبع