رونمایی ARM از تراشه‌های جدید برای گوشی‌های موبایل

به گزارش سرویس تازه های دنیای فناوری مجله تک تایمز ،

شرکت آرم از پردازنده های جدید خود با معماری پیشرفته و حرفه ای رونمایی خواهد کرد. این پردازنده ها در دو نوع گرافیکی و اصلی معرفی خواهند شد.

به گزارش سرویس اخبار فناوری تکنا، شرکت آرم که تحت مالکیت سافت بانک ژاپن قرار دارد طبق قرار هر ساله در ماه مه از پردازنده های جدید موبایل خود رونمایی کرده است. مالکیت معنوی این پردازنده ها بطوریست که می توان تخمین زد این پردازنده ها در سال آینده بطور گشترده مورد استفاده قرار گیرد. احتمال می رود از سال 2021 کلیه سازندگان موبایل از تراشه های آرم استفاده کنند. زیرا شرکت سامسونگ نیز اعلام کرده از سال آینده استفاده از هسته‌های اختصاصی Exynos M را متوقف خواهد کرد.

پردازنده های جدید آرم ARM Cortex-A78 برای پردازنده‌های مرکزی و Mali-G78 برای پردازنده‌های گرافیکی هستند که در مراسم رونمایی معرفی شدند البته آرم از هسته‌ی پردازشی مبتنی بر Cortex-X نیز رونمایی کرده است. این پردازنده در قدرت و پردازش بهینه سازی 30 درصدی را نشان می دهد.

برخی کارشناسان معتقدند این هسته جدید ممکن است به قدرت معماری پردازنده مرکزی اپل نیز برسد. پیش از این آرم تلاش داشته تا هسته های پردازشی برای میان رده ها را نیز تامین کند اما با معرفی Cortex-X1 می توان شاهد تغییر در روند قدرت پردازشی هسته ها بود. این پردازنده که حاصل همکاری این شرکت با شرکای آن صورت گرفته قرار است نیازهای مشخصی از بازار را تامین کند. در این روش شرکا با توجه به خواسته خود معماری های شخصی سازی شده آرم را دریافت خواهند کرد.

امیدواریم از این مطلب لذت برده باشید، برای خواندن مطالب بیشتر به تکنا مراجعه کنید. نوشته %%POSTLINK%% اولین بار در %%BLOGLINK%% پدیدار شد.

منبع خبر رونمایی ARM از تراشه‌های جدید برای گوشی‌های موبایل پایگاه خبری تکنا به آدرس تکنا میباشد.

بمنظور اطلاع از دیگر خبرها به صفحه اخبار فناوری مراجعه کنید.
منبع : پایگاه خبری تکنا