حراج واقعی! برای دریافت کتاب الکترونیکی رایگان با 25 دستور العمل برتر ما.

محققان توانستند نقشه سه بعدی نورون‌های قلب یک جونده را طراحی کنند

به گزارش سرویس تازه های دنیای فناوری مجله تک تایمز ،

محققان برای اولین بار توانستند نورون های قلب یک جونده را بصورت سه بعدی طراحی کنند. نقشه سه بعدی نورون های قلب می تواند تاثیر بسیاری در تشخیص به موقع حملات قلبی داشته باشد.

 به گزارش سرویس اخبار تکنولوژی تکنا و به نقل از Phys، بسیاری از حملات قلبی و یا مرگ ناگهانی قلب در اثر قطع ارتباط قلب با مغز و رشته های عصبی آن اتفاق می افتد. از طرفی نورون های قلب به واسطه سیستم های عصبی داخل قلب ICN می توانند اختلالات قلبی را شناسایی و از وقوع مشکلات قلبی جلوگیری کنند. اما هنوز اطلاعات زیادی در مورد ویژگی ها و نحوه اتصال این نورون های قلبی در دسترس نیست.

پژوهشگران در دانشگاه توماس جفرسون در مورد این پژوهش می گویند: ICN به عنوان نوعی خلاء در ارتباط میان علوم اعصاب و پزشکی قلب محسوب می شود. تاکنون نقشه سه بعدی تنها برای مغز تهیه شده بود. اما اکنون محققین نقشه سه بعدی و جامعی از سیستم عصبی قلب تهیه کرده اند. این نقشه می تواند در شناخت چگونگی عملکرد قلب و روابط میان نورون های آن موثر باشد.

برای تهیه این نقشه از روش تصویربرداری جدیدی به نام KSEM استفاده شده که توانسته است یک مدل سه بعدی دقیق از قلب یک حیوان جونده تهیه کند. در این پژوهش برای تحقیق بیان ژن و نحوه قرارگیری آن در ساختار قلب از روش دیگری به نام LCM نیز استفاده شده است. سیریش آکانتا یکی از پژوهشگران این تحقیق می گوید: نامتقارن بودن قلب باعث می شود تا روش های طراحی سه بعدی مغز در مورد آن بلااستفاده باشد و باید روش های دیگری را استفاده کرد که در آن ثبات قلبی نشان داده شود. ما تلاش داریم تا نقشه 3 بعدی قلب انسان را نیز به تصویر بکشیم.

امیدواریم از این مطلب لذت برده باشید، برای خواندن مطالب بیشتر به تکنا مراجعه کنید. نوشته %%POSTLINK%% اولین بار در %%BLOGLINK%% پدیدار شد.

منبع خبر محققان توانستند نقشه سه بعدی نورون‌های قلب یک جونده را طراحی کنند پایگاه خبری تکنا به آدرس تکنا میباشد.

بمنظور اطلاع از دیگر خبرها به صفحه اخبار فناوری مراجعه کنید.
منبع : پایگاه خبری تکنا