تاریخ عرضه گوشی‌های سری آیفون ۱۲ به جمعه سیاه موکول می‌شود

به گزارش سرویس تازه های دنیای فناوری مجله تک تایمز ،

کمپانی اپل در نیمه اول سال ۲۰۲۰ با وجود مشکلات متعدد توانست محصولات جذابی نظیر آیفون اس‌ای ۲۰۲۰ و آیپد پرو ۲۰۲۰ را عرضه کند. اما بزرگ‌ترین و مهم‌ترین برنامه اپل در سال جاری به معرفی گوشی‌های سری آیفون ۱۲ و همچنین ایرپادهای جدید مربوط می‌شود.

اپل برای گوشی‌های سری آیفون ۱۲ از یک فریم فلزی جدید و ماژول دوربین جدید استفاده خواهد کرد، همچنین یک مدل کوچک ۵.۴ اینچی را نیز به بازار عرضه خواهد کرد. همچنین از دیگر ویژگی‌های جذاب آیفون‌های ۲۰۲۰ می‌توانیم به برخورداری از تراشه ۵ نانومتری A14 Bionic، مودم ۵G و سنسور LIDAR اشاره کنیم.

بر اساس اعلام تحلیلگران یک بانک سرمایه‌گذاری به نام Cowen، گویا گوشی‌های سری آیفون ۱۲ با تأخیر دو ماهه به بازار عرضه می‌شوند.

گوشی‌های سری آیفون ۱۲ در جمعه سیاه ۲۰۲۰ عرضه می‌شوند

تحلیلگران معتقدند که تاریخ معرفی و عرضه سری آیفون ۱۲ به مدت دو ماه تأخیر می‌خورد. از این رو به جای اینکه اپل پرچمداران جدیدش را در ماه سپتامبر معرفی کند، مجبور خواهد بود که در ماه اکتبر رویداد معرفی این گوشی‌ها را برگزار کند و در نتیجه عرضه این گوشی‌ها به اواخر ماه نوامبر موکول خواهد شد. این بازه زمانی دقیقاً با جمعه سیاه و هفته شکرگزاری مصادف است که از تاریخ ۷ آذرماه (۲۷ نوامبر) آغاز می‌شود.

این دومین بار است که به عرضه گوشی‌های سری آیفون ۱۲ در ماه نوامبر اشاره می‌شود، بنابراین این احتمال وجود دارد که اطلاعات مذکور صحت داشته باشند. شایان ذکر است که تحلیل‌گر بانک Cowen بر اساس سرعت تولید قطعات و مونتاژ کردن گوشی‌ها این پیش‌بینی را مطرح کرده است. در ادامه می‌توانید یادداشت این شرکت را بخوانید:

زنجیره تأمین قطعات گوشی‌های آیفون تا ماه ژوئن به حالت نرمال باز خواهند گشت و اپل با سرعت خوبی گوشی‌هایش را تولید خواهد کرد. اما با این حال میزان تقاضا برای پرچمداران جدید اپل همچنان در هاله‌ای از ابهام است.

پیش‌بینی ما این است که میزان تولید آیفون اس‌ای ۲۰۲۰ از ۶ میلیون نسخه در سه ماهه دوم، به ۸ میلیون نسخه در سه ماهه سوم می‌رسد. انتظار داریم که اپل تا پایان سال جاری چیزی حدود ۲۵ میلیون نسخه از گوشی آیفون اس ای ۲۰۲۰ را تولید کند.

ما می‌دانیم که نسل بعدی سری آیفون ۱۱ در چهار مدل روانه بازار خواهد شد. همچنین پیش‌بینی ما این است که سری آیفون ۱۲ در سه ماهه چهارم سال ۲۰۲۰ به بازار عرضه خواهد شد.

امیدواریم میزان عرضه آیفون‌های جدید اپل در ماه نوامبر به حالت نرمال باز گردد؛ مگر اینکه موج دوم شیوع ویروس کرونا آغاز شود و مجدداً بر روی عملکرد اپراتورها و فروشگاه‌های شرکت اپل تأثیر بگذارد. شایان ذکر است که مدتی است که فروشگاه‌های این شرکت بازگشایی شده‌اند.

از طرفی تحلیلگران کمپانی سرمایه‌گذاری مورگان استانلی (Morgan Stanley) انتظار ندارند که فروش آیفون‌های ۵G در سه ماهه چهارم سال جاری شگفت‌انگیز باشد. آن‌ها معتقدند که میزان تقاضا برای آیفون‌های ۵G در سه ماهه چهارم سال جاری چندان چشم‌گیر نخواهد بود، اما در سه ماهه اول سال ۲۰۲۱ شرایط به نفع شرکت اپل تغییر خواهد کرد.

پیش‌بینی فروش سری آیفون ۱۲ ۵G

بمنظور اطلاع از دیگر خبرها به صفحه اخبار فناوری اطلاعات مراجعه کنید.
منبع