حراج واقعی! برای دریافت کتاب الکترونیکی رایگان با 25 دستور العمل برتر ما.

اپلیکیشن مایکروسافت Trove معرفی شد

به گزارش سرویس تازه های دنیای فناوری مجله تک تایمز ،

محققان همواره در تلاش هستند ازطریق پروژه‌های جدید، عملکرد هوش مصنوعی را بهبود ببخشند و به‌تازگی مایکروسافت تلاش کرده است در این راستا قدمی مثبت بردارد. جدیدترین اپلیکیشن مایکروسافت که در زیرمجموعه‌ی پروژه‌ی گاراژ (Garage) جای می‌گیرد به‌گونه‌ای طراحی شده تا در نقش پل ارتباطی بین عکاسان و دانشمندان حوزه‌ی علوم داده ظاهر شود. به‌لطف این اپلیکیشن دانشمندان داده می‌توانند با عکاسان ارتباط برقرار کنند و تصاویر مدنظرشان را از آن‌ها بخرند.

اپلیکیشن جدید مایکروسافت Trove نام دارد و برای سیستم‌های عامل اندروید و iOS در دسترس قرار گرفته است. ازطریق Trove فرصت مشارکت در پروژه‌های حوزه‌ی هوش مصنوعی برای شما فراهم می‌شود. در هر زمان که تمایل داشتید می‌توانید تصاویرتان را در اپلیکیشن جدید مایکروسافت ارسال کنید تا توسعه‌دهندگان بتوانند از آن تصاویر برای بهبود مدل‌های مبتنی‌بر یادگیری ماشین بهره بگیرند. 

توسعه‌دهندگان و محققان به‌منظور آموزش مدل‌های مبتنی‌بر بینایی رایانه‌ای (Computer Vision) به استفاده از تصاویر پرشمار و متنوع باکیفیت بسیار بالا می‌پردازند. این افراد به‌طور معمول تلاش می‌کنند تصاویر موردنیازشان را ازطریق مردم به‌دست بیاورند. به‌همین دلیل هر چند وقت یک‌بار فراخوانی ازسوی توسعه‌دهندگان و محققان منتشر می‌شود تا مردم بتوانند تصاویری را که ثبت کرده‌اند برای آن‌ها بفرستند. متأسفانه در بسیاری از اوقات، مشارکت‌کنندگان در پروژه‌های این چنینی هیچ اطلاعی از هدف نهایی پروژه ندارند یا این‌که در بهترین حالت، اطلاعات آن‌ها اندک است. به‌علاوه وقتی تصاویر ثبت‌شده توسط مردم به درد پروژه نخورد، محققان بدون ارائه‌ی هیچ‌گونه توضیحی تصاویر موردبحث را کنار می‌گذارند. 

Trove در تلاش است با برقراری ارتباط مستقیم میان مردم و توسعه‌دهندگان هوش مصنوعی، مشکلات یادشده را رفع کند و باعث تسریع روند مشارکت افراد عادی در پروژه‌های بزرگ مبتنی بر بینایی رایانه‌ای شود. مایکروسافت می‌گوید نحوه‌ی طراحی Trove به‌گونه‌ای است که در این اپلیکیشن، ارتباط بین دوطرف و بازخوردهای آن‌ها در اولویت اصلی قرار می‌گیرند. مشارکت‌کنندگان در اپلیکیشن می‌توانند تصاویر قدیمی و همچنین تصاویری را که به‌تازگی ثبت کرده‌اند ارسال کنند. به کسانی که عکس‌شان انتخاب شود، جایزه‌ای خاص داده خواهد شد.

در اپلیکیشن Trove می‌توانید جزئیات مربوط‌به پروژه‌های هوش مصنوعی را که به تصویر جدید نیازمند هستند، مطالعه کنید. در این اپلیکیشن همچنین می‌توانید بفهمید که هر پروژه چه هدفی را دنبال می‌کند. پیش از ارسال عکس برای هر پروژه می‌توانید با مطالعه‌ی بخش توضیحات، از پارامترهای موردنیاز اطلاع پیدا کنید و تصاویری مطابق با آن پارامترها برای محققان بفرستید. بدین ترتیب می‌توانید تنها در پروژه‌هایی شرکت کنید که به آن‌ها علاقه‌مند هستید. Trove بستری ویژه فراهم می‌کند که ازطریق آن می‌توانید مستقیما با محققان هوش مصنوعی ارتباط برقرار کنید، سؤالات خود را از آن‌ها بپرسید و بازخوردشان را دریافت کنید. ازطریق مشارکت در پروژه‌ها و البته دعوت‌کردن دیگران به پلتفرم، شانس خود را برای دریافت جایزه امتحان خواهید کرد.

توسعه‌دهندگان می‌توانند صفحاتی اختصاصی در اپلیکیشن ایجاد و ازطریق آن تصاویر موردنیازشان را درخواست کنند. طبق اعلام مایکروسافت، Trove مزیت‌هایی متنوع برای توسعه‌دهندگان دارد که از بین آ‌ن‌ها می‌توانیم به این موارد اشاره کنیم: پیدا کردن عکس‌های مربوط‌به پروژه‌های حوزه‌ی هوش مصنوعی، جلب‌توجه مردم و پیدا کردن طرفدار با ارائه‌ی توضیحات درمورد هدف اصلی پروژه و همچنین در نظر گرفتن جایزه‌ای خاص، امکان فرستادن بازخورد به‌صورت مستقیم برای مشارکت‌کنندگان تا آن‌ها بتوانند تصاویری بهتر بفرستند که مطابق با پارامترهای موردنیاز باشد.

مایکروسافت می‌گوید Trove با تمرکز بر تجارت عادلانه ساخته شده است و هیچ‌گونه هزینه‌ی پنهانی ندارد. به‌علاوه Trove مجوزی ویژه ارائه می‌دهد که ازطریق آن می‌تواند مالکیت معنوی تصاویر شما را حفظ کند. Trove در تلاش است به‌محفلی بزرگ برای انواع داده‌های حوزه‌ی هوش مصنوعی تبدیل شود. جزئیات بیشتر درمورد این پروژه را می‌توانید در وب‌سایت مایکروسافت بخوانید.

دیدگاه شما کاربران تک تایمز درمورد Trove چیست؟

بمنظور اطلاع از دیگر خبرها به صفحه اخبار فناوری مراجعه کنید.
منبع