بهترین اپلیکیشن های Dashcam اندرویدی در سال 2020 را بشناسید

به گزارش سرویس تازه های دنیای فناوری مجله تک تایمز

رسانه تک تایمز – اپلیکیشن های Dashcam قادر به ضبط فیلم و تصویر در حین رانندگی بوده و به تدریج جایگزین دوربین های داشبوردی واقعی خواهند شد. در ادامه با ما همراه باشید تا چهار مورد از بهترین برنامه های دش-کم را به شما معرفی کنیم.

اپلیکیشن های Dashcam اندرویدی با گرفتن ویدیوها و تصاویر در حین گردش، به تدریج جایگزین دوربین های داشبورد واقعی می شوند. با وجود جدیدترین سنسورهایی که می توانند مختصات، G-force و ارتفاع را اندازه گیری کنند، برنامه های دش-کم امکان استفاده همه جانبه از دستگاه های اندرویدی قدیمی را نیز فراهم می آورند. کابل شارژ کننده و یک پایه در خودرو، تنها موارد لازم برای کاربرد برنامه های دش-کم هستند.

با اینکه اپلیکیشن های Dashcam متعددی در فروشگاه گوگل پلی وجود دارند، اما برخی از آن ها از اعتبار و قابلیت اطمینان بیشتری در ثبت فیلم و تصویر برخوردار هستند. در ادامه با چهار نمونه از بهترین برنامه های دش-کم اندرویدی در سال 2020 آشنا می شویم. این برنامه ها می توانند در حین رانندگی، بهترین تصاویر و ویدیوها را برای شما ضبط کنند.

معیار انتخاب بهترین برنامه های داشبورد

معیار برتری برنامه ها، بر اساس تعداد دانلودها و همچنین رتبه آن ها است. اپلیکیشن های زیر همگی بین 100 هزار تا 1 میلیون بار دانلود شده و رتبه آن ها بین 4.2 و 4.5 است. البته موارد دیگری نیز در این انتخاب دخیل هستند، مثل استفاده رایگان یا ویژگی های منحصر به فرد برای رانندگان. نکته حائز اهمیت این است که هیچ یک از برنامه های مذکور علیرغم ضبط ویدیوهای طولانی مدت، موجب داغ شدن گوشی همراه نمی شوند. مزاحمت ناشی از دیدن تبلیغات نیز در آن ها بسیار کم است.

1. Drive Recorder

Drive Recorder به عنوان یکی از برنامه های رتبه بالا و البته رایگان، از تمام قابلیت ها و امکانات موجود در برنامه های پولی برخوردار است. این اپلیکیشن می تواند بدون هیچ وقفه ای، حدود 90 دقیقه فیلم برداری کند. در ضمن برای ویدیوهای طولانی تر، این اپلیکیشن از قابلیت ثبت چرخه پیوسته برخوردار است.

نقطه قوت برنامه Drive Recorder به عنوان یکی از بهترین اپلیکیشن های Dashcam ، سهولت در استفاده و ارائه ویژگی های لازم با قابیت دسترسی به آن ها از بخش Settings است. در ضمن، قفل صفحه در ویژگی Landscape موجب پایداری و ثبات دوربین شده و میدان دید وسیعی را فراهم می آورد. از همه مهم تر، تبلیغات به طور رایگان از درون برنامه غیر فعال می شوند.

برای ضبط ویدیو، می توان کیفیت بالا، متوسط یا پایین و همچنین حداکثر فضای حافظه را انتخاب کرد. اما مهم ترین ایراد برنامه Drive Recorder عدم امکان ذخیره سازی داده ها روی کارت SD است.

2. AutoBoy DashCam – Blackbox

استفاده از نام Blackbox یا همان جعبه سیاه در نام این برنامه، عملکرد صحیح و مطمئن ابزار دش-کم را تضمین می دهد. اما مهم ترین ویژگی این برنامه، پشتیبنی از دو حافظه داخلی و خارجی است. با حرکت ساده انگشت می توان از ویژگی های بزرگ نمایی، فلش یا فوکوس برای تمرکز بیشتر روی جزییات استفاده کرد. در ضمن این برنامه، امکان گرفتن تصویر و ویدیو را به طور همزمان فراهم می آورد.

در مقایسه با Drive Recorder، برنامه AutoBoy جزییات بیشتری را از لحاظ ذخیره سازی مسیرها ارائه می دهد. کاربر می تواند به طور مستقیم، ویدیوهای گرفته شده را روی یوتیوب آپلود کند. این برنامه از ویژگی های پیشرفته ای نظیر سنسورهای تشخیص تصادف هوشمند(هنوز آزمایش نشده) و چراغ های پسزمینه LED برخوردار است که ضبط ویدیو در پسزمینه را نشان می دهد.

به طور کلی، AutoBoy یک برنامه عالی برای ضبط دش-کم به حساب می آید. با پرداخت تنها سه دلار می تواند تبلیغات را به طور کلی از این برنامه حذف کرده و به نسخه AutoBoy Pro ارتقا یافت.

3. AutoGuardDashcam-Blackbox

یکی دیگر از برنامه های جعبه سیاه، AutoGuardDashcam-Blackbox نام دارد که علاوه بر ضبط ویدیو، از قابلیت های بیشتری برخوردار است. این برنامه به عنوان یکی دیگر از بهترین اپلیکیشن های Dashcam ، قادر به ثبت و ردیابی مسیر در نقشه های گوگل سه بعدی بوده و امکان چندوظیفگی در حین ضبط ویدیو برای بیش از یک ساعت را فراهم می آورد. برنامه AutoGuard دارای یک سنسور ضربه هوشمند بوده که برخورد واقعی را از تکان های کوچک و جزیی در جاده تشخیص می دهد. این اپلیکیشن به طور دقیق با حساب کاربری گوگل تنظیم شده و در صورت ارتقا به نسخه Pro، از یکپارچه سازی با یوتیوب نیز پشتیبانی می کند. 

 برای ثبات دوربین، تنها باید گزینه چرخش ویدیو را غیر فعال کرد. این برنامه از هوش مصنوعی گوگل برای ضبط خودکار لحظات مهم و حساس بهره می گیرد. کیفیت ویدیو عالی است، هرچند که قابلیت دید در شب جای بهبود دارد. با این حال برنامه AutoGuard به سبب حساسیت بالا نسبت به شرایط مهم، توجه هر کاربری را به خود جلب می کند. حداکثر سایز ذخیره سازی ویدیو به 96 گیگابایت می رسد. به بیان بهتر، دیگر نیازی به پشتیبان گیری مداوم نیست.

4. DailyRoads Voyager

برنامه DailyRoards Voyager رتبه بسیار بالایی از لحاظ کارایی و ویژگی های مختلف دارد. این اپلیکیشن با سنسورهای G-Force همگام سازی شده و از برخوردهای تصادفی یا تکان های متعددی که مخل کارایی می شوند، جلوگیری می کند. برنامه می تواند به طور خودکار با دستگیره درب خودرو آغاز و یا متوقف شود. جالب اینکه Voyager آدرس خیابان های مربوط به هر تصویر یا ویدیو را تشخیص داده و برای هر چیز، یک برچسب مکانی را تعیین می کند.

یکی از بهترین ویژگی های این برنامه، قابلیت داخلی جهت محافظت در برابر گرما است که در تابستان به شدت به کار می آید.

گزینه های قالب بندی و ویژگی های بسیاری در این اپلیکیشن وجود دارد: ثبات در ضبط ویدیو، همکاری با منظره یاب، و آپلود تمام فایل ها در حافظه جانبی یا ابری. نسخه رایگان این برنامه شامل پخش تبلیغات می شود، اما با ارتقای آن به نسخه Pro، نیازی به تحمل تبلیغات نیست. البته تبلیغات به هیچ وجه مزاحم رانندگی نمی شوند.

برنامه های متعدد دیگری برای دش-کم وجود دارند، اما اپلیکیشن های Dashcam ذکر شده در این مطلب قطعا کارآمدتر از سایرین هستند.

بمنظور اطلاع از دیگر خبرها به صفحه اخبار تکنولوژی مراجعه کنید.
منبع