حراج واقعی! برای دریافت کتاب الکترونیکی رایگان با 25 دستور العمل برتر ما.

اپل استارت‌آپ‌های هوش مصنوعی را برای بهبود سیری خریداری می‌کند

به گزارش سرویس تازه های دنیای فناوری مجله تک تایمز ،

همانطور که می‌دانیم به دلیل در اولویت قرار دادن حریم شخصی و عدم جمع‌آوری داده‌های کاربران توسط اپل، سیری از سایر دستیارهای صوتی مانند الکسا، دستیار گوگل و کورتانا عقب افتاده است. این در حالی است که سایر شرکت‌ها از داده‌های کاربران برای بهبود دستیار مجازی خود استفاده می‌کنند. شرکت اپل مدت‌هاست با خرید شرکت‌های هوش مصنوعی یا استخدام مهندسین قصد دارد تا دستیار مجازی خود را ارتقا و یادگیری سیری را بهبود دهد. در اوایل سال ۲۰۱۸ اپل مهندس‌هایی را از Silicon Valley Data Science که یک شرکت مشهور در زمینه هوش مصنوعی و علم داده‌ها می‌باشد استخدام کرد و این موضوع تا امروز نیز ادامه دارد. ضمن اینکه این شرکت پیش از این نیز بسیاری از تیم‌ها و استارت‌آپ‌های کوچک هوش مصنوعی و داده را نیز به تصاحب خود درآورده است.

به گفته بلومبرگ غول کوپرتینو برای بهبود نرم‌افزار هوش مصنوعی خود استارتاپ یادگیری ماشین Inductiv Inc را خریداری کرده است.

در گزارش بلومبرگ آمده:

فناوری Inductiv توسعه یافته تا با استفاده از هوش مصنوعی وظیفه شناسایی و تصحیح خطاها در داده‌ها را به صورت خودکار انجام دهد. داشتن داده‌های بدون مشکل برای یادگیری ماشین بسیار مهم است و یک نوع محبوب و قدرتمند از هوش مصنوعی است که به بهبود نرم‌افزار با مداخله انسانی کمتر کمک می‌کند.

ضمن اینکه طبق گزارش‌هایی که در هفته‌های اخیر منتشر شده تیم مهندسی هوش مصنوعی واقع در انتاریو نیز به اپل پیوسته و قرار است در زمینه یادگیری ماشین سیری و مدیریت داده‌ها به کوپرتینویی‌ها کمک کنند. اپل نیز گزارش بلومبرگ را تایید و اعلام کرده که گاهی شرکت‌های فناوری کوچک را خریداری می‌کند ولی در مورد هدف یا برنامه‌های پشت آن صحبتی نخواهد کرد.

با وجود مشکلاتی که سیاست‌های حفظ حریم شخصی برای اپل به وجود آورده است، اما در گزارشی که اخیرا توسط Futuresource Consulting منتشر شده سیری با سهم ۳۵ درصدی از بازار برترین دستیار صوتی است و پس از آن دستیار گوگل با ۹ درصد و الکسا با ۴ درصد در رده‌های بعدی قرار گرفته‌اند.

بمنظور اطلاع از دیگر خبرها به صفحه اخبار فناوری اطلاعات مراجعه کنید.
منبع