حراج واقعی! برای دریافت کتاب الکترونیکی رایگان با 25 دستور العمل برتر ما.

اپل درباره‌ی اضافه کردن دکمه‌ی حساس به نیرو روی Apple Pencil تحقیق می‌کند

به گزارش سرویس تازه های دنیای فناوری مجله تک تایمز ،

کاربران قلم Apple Pencil شاید بتوانند به‌زودی با افزودن قطعه‌ی جانبی به قلم استایلوس خود، دکمه‌ی حساس به فشار را روی آن اضافه کنند. درحال حاضر اپل تحقیقات خود را برای یافتن راه‌حل افزودن یک آداپتور به قلم که کاربرد دکمه‌ی فیزیکی را فراهم کند، آغاز کرده است و ظاهرا قصد دارد که این آداپتور را مستقیما به نوک قلم متصل کند تا بدین ترتیب کاربران بتوانند از این آداپتور به‌صورت دوطرفه استفاده کنند.

قلم استایلوس Apple Pencil از طراحی مناسب و ارگونومیکی برخوردار است و قابلیت‌های کاربردی نظیر شارژشدن توسط دستگاه میزبان و حساسیت بالا را برای کاربر فراهم کرده است. تاکنون دو نسخه از قلم اپل طراحی و تولید شده و تغییرات جزئی مانند شارژ بی‌سیم به آن اضافه شدند؛ اما اپل هرگز به‌دنبال بازطراحی اساسی این گجت جانبی نبوده است و تا این لحظه به‌گفته‌ی خود شرکت طرح بهتری را سراغ ندارد.

قلم اپل از همان نسل اول فاقد دکمه بوده است، درحالی‌که قلم‌های استایلوس سایر شرکت‌ها با تعبیه‌ی دکمه، گزینه‌های بیشتری را برای کاربران فراهم می‌کنند، مانند دکمه‌های روی موس کامپیوتر که کارایی این وسیله را دو چندان کرده‌اند. درهرصورت تاکنون چنین امکانی برای کاربران قلم‌های اپل ارائه نشده است؛ اما حالا اپل تصمیم گرفته است تا افزودن این قابلیت را در ستور کار خود قرار دهد.

اگر اپل قصد داشته باشد که روی قلم خود دکمه‌ی فیزیکی اضافه کند، ناچار است که نسل بعدی قلم خود را بازطراحی کند، زیرا بدنه‌ی قلم نیاز به اصلاحات اساسی دارد تا بتواند اتصالات الکتریکی لازم برای کلید را در خود جای دهد. البته، اپل برای جلوگیری از بازطراحی مدل بعدی قلم با دکمه‌ی همیشگی، ایده‌ی دیگری را دنبال می‌کند و احتمالا ازطریق یک افزونه‌ی موقت، قابلیت کلید فیزیکی را روی قلم اپل اضافه کند. ایده‌ای که درحال حاضر مرحله‌ی تحقیقاتش را سپری می‌کند، درباره‌ی طراحی نوک قلمی است که با حساسیت بر میزان فشار وارده گزینه‌هایی را برای کاربر فراهم می‌کند.

apple pencil / قلم اپل

در پتنتی که اخیرا در اداره‌ی ثبت اختراع و نشان تجاری ایالات متحده‌ی آمریکا با عنوان «قلم استایلوس با آداپتور داخلی» ثبت شده، اپل چندین نمونه ابزار جانبی ارائه داده است که می‌توانند روی قلم‌های کنونی اپل نصب شوند و امکانات بیشتری را دردسترس کاربران قرار دهند. با اینکه طراح‌های مختلفی ارائه شده است که هرکدام با استفاده از یک اهرم خاص متصل‌شده به نوک قلم برای اعمال فشار را فراهم می‌کنند؛ اما کارایی و اهرم‌ها مشترک هستند و بر نوک قلم اثر می‌گذارند. البته، هر طراحی روش متمایزی دارد که مزایا و معایبی را به‌همراه دارند.

طرح اپل با اتکا بر ایده‌ی طراحی نوک قلم متحرک است که درعین‌حال قادر باشد میزان فشار وارد‌شده را اندازه‌گیری کند و آن را به دستگاه میزبان منتقل کند. حال مقدار فشار ممکن است مثبت یا منفی باشد، به این معنا که اگر اهرم را فشار دهند اهرم نیز بر نوک قلم فشار را مستقیما وارد می‌کند و مقدار فشار مثبت می‌شود؛ اما اگر کاربر اهرم را درخلاف جهت بدنه بکشد، اهرم فشار روی نوک قلم را کاهش می‌دهد زیرا مقدار فشار در این حالت منفی خواهد بود. در شرایط معمول نیز کاربر می‌تواند بدون افزایش یا کاهش فشار، فعالیت‌های معمول خود را مثل نقاشی کشیدن یا نوشتن، به‌راحتی انجام دهد.

البته، تشخیص حالت دوم فشار که از کشیدن اهرم به‌وجود می‌آید، باعث خواهد شد که دستگاه متوجه استفاده‌ی کاربر از قلم شود و باتوجه‌به فعالیتی که برای آن تعریف شده است، عملی را انجام دهد. درواقع، باتوجه‌به نوع حرکت قلم، اهرم می‌تواند نوک قلم را به بیرون بکشد و نیروی لازم برای فرمان‌دادن به دستگاه را فراهم کند. حال اینکه نتیجه‌ی این فرایند چه چیزی باشد موضوعی است که در آینده اپل به آن خواهد پرداخت.

apple pencil / قلم اپل

در ادامه بخوانید:

طرح‌های ثبت‌شده‌ی اپل غالبا شامل اهرم و تکیه‌گاه می‌شوند که توسط یک حلقه به نوک قلم و با حلقه‌ی دیگری به بدنه‌ی قلم وصل شده است. علاوه‌براین، نسخه‌ی دیگری نیز موجود است که اهرم مستقیما به نوک قلم وصل می‌شود. درواقع، این نسخه یک نوک قلم جایگزین برای نوک قلم قبلی است که یک اهرم متصل به‌خود دارد و کاربر می‌تواند جداگانه خریداری کند و نوک قلم قبلی خود را تعویض کند.

نسخه‌ی دیگری نیز در طرح‌ها مشاهده می‌شود که اندکی پیچیده‌تر است و اهرم بدون تماس با بدنه در اتصال با نوک قلم قرار می‌گیرد. یک مدل دیگر برای افزودن دکمه‌ی فیزیکی به قلم اپل استفاده از کاور محافظ است که یک بخش برای اعمال فشار بر نوک قلم حساس به نیرو دارد. پیش‌بینی می‌شود که این مدل در نسل‌های بعدی ارائه شود و اپل قصد ندارد که آن را به‌عنوان یک افزونه روی کاور محافظ Apple Pencil فعلی ارائه کند.

apple pencil / قلم اپل

پتنت مربوط به قلم اپل در فهرست طراحان نام‌های جی هوانگ لی، فرنک انگرمن، کیلین جی پور و دیوید ام شاتل را آورده است.

اپل پتنت‌های زیادی را به‌طور هفتگی ثبت می‌کند؛ بنابراین منتشر شدن اطلاعات مربوط به این پتنت‌ها بیشتر از اینکه نشانه‌ای از طراحی قطعی ابزار جدید باشد، حکایت از تحقیقات گسترده‌ی اپل و آزمون‌وخطای طرح‌های اولیه دارد تا بتواند بهترین ایده که پتانسیل بالایی دارد را به مرحله‌ی آزمایش نهایی و سپس تولید برساند.

سایر پتنت‌های ثبت‌شده توسط اپل برای قلم استایلوس خود قابلیت‌هایی نظیر ردیابی اشیاء و اجسام سه‌بعدی در حالت ساخت محتوای واقعیت مجازی یا افزودن نمایشگر نواری لمسی یا راه‌کارهایی برای شبیه‌سازی بهتر کاغذ را ارائه می‌کنند. حتی یکی از پتنت‌ها بسیار فراتر از پیشرفت کنونی فناوری قدم برداشته است و راه‌کارهایی را دنبال می‌کند که به‌موجب آن کاربر بتواند شکل فیزیکی قلم را تغییر دهد و با نیاز خود سازگار کند.

بمنظور اطلاع از دیگر خبرها به صفحه اخبار فناوری مراجعه کنید.
منبع