گوگل به بهانه کاهش درآمدها قرارداد 2000 کارمند پاره وقت را فسخ کرد

به گزارش سرویس تازه های دنیای فناوری مجله تک تایمز ،

پیش از این گوگل از کاهش درآمدهای تبلیغاتی  و به تبع آن کاهش نرخ استخدام در این شرکت در ماه گذشته خبر داده بود. اکنون این شرکت اعلام کرده قرارداد 2000 کارمند نیمه وقت و قراردادی را فسخ خواهد کرد. سخنگوی این شرکت اعلام کرد سرعت استخدام در این شرکت کاهش یافته و دیگر مانند سابق نیروی جدید جذب نمی کنیم.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا و به نقل از ورج، گوگل اعلام کرد به دلیل شیوع کرونا و کاهش درآمدهای تبلیغاتی قرارداد 2000 کارمند پاره وقت را فسخ می کند. مدیر ارشد مالی گوگل قرارگرفتن در بحران جهانی به مدت نامعلوم را عامل این کاهش استخدام عنوان کرده است. این در حالیست که گوگل حدود 130 هزار نیروی قراردادی و 123 هزار کارمند استخدامی دارد و رقم 2000 درصد کمی از کارمندان این کمپانی را تشکیل می دهد.

روت پورات (Ruth Porat) کاهش درآمدهای تبلیغاتی گوگل را علت اصلی کاهش استخدام می داند. بخش اعظم درآمد این شرکت از طریق تبلیغات است و با وجود افزایش درآمد در این بخش در سال جدید اما هنوز به میزان مورد انتظار این شرکت نرسیده است. البته فسخ قرارداد گوگل مشکلات بسیاری را برای این کارمندان بوجود آورده است. بسیاری از انها به طور داوطلبانه محل کار قبلی خود را ترک کرده اند و در گوگل استخدام شده اند و همین موضوع دریافت بیمه بیکاری برای انها را غیرممکن می کند.

 

امیدواریم از این مطلب لذت برده باشید، برای خواندن مطالب بیشتر به تکنا مراجعه کنید. نوشته %%POSTLINK%% اولین بار در %%BLOGLINK%% پدیدار شد.

منبع خبر گوگل به بهانه کاهش درآمدها قرارداد 2000 کارمند پاره وقت را فسخ کرد پایگاه خبری تکنا به آدرس تکنا میباشد.

بمنظور اطلاع از دیگر خبرها به صفحه اخبار فناوری مراجعه کنید.
منبع : پایگاه خبری تکنا