حراج واقعی! برای دریافت کتاب الکترونیکی رایگان با 25 دستور العمل برتر ما.

انفجار موتور فضاپیمای اسپیس ایکس در مرحله آزمایش

به گزارش سرویس تازه های دنیای فناوری مجله تک تایمز ،

آزمایش موتور فضاپیمای استارشیپ اس‌ان۴ (Starship SN4) با شکست مواجه و این آزمایش با انفجار موتور این فضاپیما همراه شد. در پرتاب آزمایشی شرکت اسپیس ایکس که روی موتور راپتور (Raptor) انجام شد، فضاپیمای استارشیپ اس‌ان۴ در حین آزمایش منفجر و بطور کامل از بین رفت.

به گزارش سرویس اخبار تکنولوژی و فناوری تکنا و به نقل از Tech Crunch، آزمایش موتور رپتور که چهارمین آزمایش آن نیز محسوب می شود با شکست مواجه شد. در این آزمایش که هنوز علت آن مشص نشده موتور موشک Starship SN4 بطور کامل آتش گرفت. قرار است این موتور قرار است در موشک استارشیپ مربوط به شرکت اسپیس ایکس مورد استفاده قرار گیرد. استارشیپ در مراحل تست اولیه قرار دارد و در صورت اثبات توانایی پرواز قرار است جایگزین موشک های فالکون۹ (Falcon ۹) و فالکون هوی(Falcon Heavy) شود.

اسپیس ایکس پس از دریافت مجوز از اداره هوانوردی فدرال آمریکا توانست برنامه پرواز آزمایشی استارشیپ را تدارک ببیند. اما در حال حاضر این امکان وجود ندارد زیرا نخستین نمونه اس‌ان۴ دقیقا پس از انجام آزمایش موتور منفجر و بطور کامل تخریب شد. پیش از این نیز بسیاری از آزمایش های نسخه استارشیپ اسپیس ایکس با انفجارهایی نظیر این مورد روبرو شده بود. به همین دلیل وسائلی نظیر استارشیب به بارها آزمایش و ایمنی نیاز دارند تا برای استفاده مهیا شوند.

امیدواریم از این مطلب لذت برده باشید، برای خواندن مطالب بیشتر به تکنا مراجعه کنید. نوشته %%POSTLINK%% اولین بار در %%BLOGLINK%% پدیدار شد.

منبع خبر انفجار موتور فضاپیمای اسپیس ایکس در مرحله آزمایش پایگاه خبری تکنا به آدرس تکنا میباشد.

بمنظور اطلاع از دیگر خبرها به صفحه اخبار فناوری مراجعه کنید.
منبع : پایگاه خبری تکنا