محدودیت ذخیره ۱۰ هزار موسیقی از اسپاتیفای برداشته شد

به گزارش سرویس تازه های دنیای فناوری مجله تک تایمز ،

استریم موسیقی یکی از کارهای لذت‌بخش‌ است و افراد زیادی به صنعت موسیقی علاقه‌مند هستند. دنیاگیری ویروس کرونا باعث خانه‌نشینی افراد بسیاری شده است و امروزه کاربران زیادی تلاش می‌کنند وقت خود را در سرویس‌های استریم موسیقی و ویدئو سپری کنند و آمار نشان می‌دهد میزان استقبال مردم از اسپاتیفای بیشتر شده است. همچنین، بسیاری از افرادی که در خانه مشغول‌به‌کار هستند، تلاش می‌کنند ازطریق پلی‌لیست‌های آرامش‌بخش اسپاتیفای، بهره‌وری خود را حفظ کنند. اسپاتیفای محدودیتی آزاردهنده دارد و آن این است که اگر تعداد موسیقی‌هایی که در کتابخانه ذخیره می‌کنید به ۱۰ هزار برسد، امکان ذخیره‌ی موسیقی جدید از شما سلب می‌شود. 

اسپاتیفای سرانجام در اطلاعیه‌ای رسمی اعلام کرد سقف ذخیره‌ی ۱۰ هزار موسیقی در کتابخانه‌ی اپلیکیشن برداشته شده است و بدین‌ترتیب، از‌این‌پس کاربران می‌توانند بدون محدودیت هرتعداد موسیقی دلخواه را به کتابخانه‌ اضافه کنند. چندین سال است که طرفداران موسیقی از سیاست اسپاتیفای برای ذخیره‌ی ۱۰ هزار آهنگ انتقاد می‌کنند و سرانجام این مشکل رفع شده است. 

آمار نشان می‌دهد اسپاتیفای امروزه میزبان بیش از ۵۰ میلیون موسیقی است و کاربران بی‌شمار این سرویس می‌توانند در زمان دلخواه موسیقی‌های مدنظرشان را پخش کنند. تا پیش از انتشار اطلاعیه‌ی جدید اسپاتیفای، کاربران می‌توانستند نهایتا ۱۰ هزار موسیقی را در بخش Your Music اپلیکیشن ذخیره کنند تا در زمانی سریع به آن‌ها دست یابند. 

در حالت معمول، ‌هنگام رسیدن به محدودیت ذخیره‌ی ۱۰ هزار موسیقی، اسپاتیفای اخطاری روی صفحه ظاهر می‌کرد: « دوست گرامی، مجموعه‌‌ای عظیم جمع‌آوری کرده‌اید. در کتابخانه‌ی اپلیکیشن شما فضای بیشتری وجود ندارد. برای ذخیره‌ی موسیقی‌های بیشتر، باید تعدادی از موسیقی‌ها یا آلبوم‌های فعلی را حذف کنید».

سال‌ها است کاربران از اسپاتیفای می‌خواهند محدودیت ذخیره‌ی ۱۰ هزار موسیقی را از پلتفرم بردارد؛ بااین‌حال، اسپاتیفای هیچ‌گاه به خواسته‌ی کاربران تن نداده و در سال ۲۰۱۷ نیز به‌وضوح مخالفت خود را با این موضوع اعلام کرده بود. در بخشی از بیانیه‌ی اسپاتیفای در سال ۲۰۱۷ آمده بود: «درحال‌حاضر، ‌برنامه‌ای برای برداشتن محدودیت ذخیره‌ی موسیقی‌ها در بخش Your Music نداریم. دلیل تصمیممان این است که کمتر از ۱ درصد کل کاربران به محدودیت ۱۰ هزار موسیقی می‌رسند».

اضافه‌کردن‌ موسیقی به کتابخانه‌ی اسپاتیفای ازطریق لایک‌کردن آن‌ها انجام می‌پذیرد و امکان اضافه‌کردن تمامی موسیقی‌های موجود در آلبوم‌ها نیز به بخش کتابخانه فراهم می‌شود. درصد بسیار زیادی از کاربران هیچ‌گاه به محدودیت ۱۰ هزار موسیقی اسپاتیفای نخواهند رسید؛ اما حال‌که مردم در خانه قرنطینه هستند، وقت بیشتری با اسپاتیفای می‌گذرانند و ممکن است افراد بیشتری به محدودیت اسپاتیفای برسند.

سیستم جدید پیاده‌سازی‌شده در اسپاتیفای، تنها شامل موسیقی‌هایی می‌شود که امکان ذخیره‌ی آن‌ها را در کتابخانه‌ی اپلیکیشن دارید. پلی‌لیست‌های شخصیِ جداگانه همچنان شامل محدودیت ۱۰ هزار موسیقی می‌شوند. طبق اعلام اسپاتیفای، کاربران روی هریک از پنج دستگاهی که به حساب کاربری خود متصل کرده‌اند، اجازه‌ی دانلود حداکثر ۱۰ هزار موسیقی را برای گوش‌دادن به‌صورت آفلاین دارند.

تاریخ انتشار بیانیه‌ی اسپاتیفای به دو روز پیش برمی‌گردد و این شرکت در آن زمان اعلام کرده بود ممکن است برداشته‌شدن محدودیت ذخیره‌ی ۱۰ هزار موسیقی در ساعات اول برای همه اعمال نشود. بااین‌حال، احتمال می‌دهیم اکنون بخش اعظمی از کاربران، به‌روزرسانی اعمال‌شده در اسپاتیفای را دریافت کرده باشند. 

دیدگاه شما کاربران تک تایمز درباره‌ی قابلیت جدید اسپاتیفای چیست؟

بمنظور اطلاع از دیگر خبرها به صفحه اخبار فناوری مراجعه کنید.
منبع