حراج واقعی! برای دریافت کتاب الکترونیکی رایگان با 25 دستور العمل برتر ما.

درخواست سناتور کروز برای پیگیری نقض تحریم‌ها علیه ایران توسط توییتر

به گزارش سرویس تازه های دنیای فناوری مجله تک تایمز

رسانه تک تایمز – به نظر می‌رسد ماجراهای توییتر با دولت مردان آمریکایی قصه درازی خواهد داشت. این شبکه اجتماعی به تازگی به نقض قوانین تحریم‌ها علیه ایران متهم شده و قرار است تحت پیگرد قانونی قرار بگیرد.

توییتر چند روزی است که با دولت آمریکا و به ویژه دوتالد ترامپ درگیر شده است؛ این شبکه اجتماعی با برچسب زدن به توییت‌های ترامپ، اعلام کرد این توییت‌ها راستی آزمایی شده و در خصوص آن‌ها هشدار داده است. اتفاقی که با واکنش محکمی از سوی ترامپ مواجه شد.

حال اما این ماجرا وارد فاز جدیدی شده است؛ سناتور تد کروز طی نامه‌ای به وزارت دادگستری و خزانه داری آمریکا از آن‌ها درخواست کرده از توئیتر به‌خاطر نقض تحریم‌ها علیه ایران تحقیق کنند.

سناتور کروزبراساس تحریم‌های اعمال شده علیه ایران، دسترسی به برخی خدمات و کالاها توسط سیاست مردان ایرانی ممنوع شده است. به اعتقاد کروز، توییتر با سرپیچی از این قانون، تحریم‌ها را نادیده گرفته است.

توییتر هنوز در خصوص این نامه صحبتی نکرده اما پیش از این اعلام کرده بود که استفاده از شبکه‌های اجتواعی باید در دسترس تمام افراد باشد.

به نظر می‌رسد این نامه به خاطر اتفاقات چند روز اخیر و درگیری‌های ایجاد شده فرستاده شده است. در آمریکا شبکه‌های اجتماعی نباید در خصوص حرف‌های سیاست مردان آمریکایی اظهار نظر ویژه کنند اما گویا این قانون برای سیاست مردان سایر کشورها قابل اجرا نیست. در کشوری که ادعای آزادی بیان دارد، ترامپ به خاطر راستی آزمایی توییتر به شدت به این شبکه اجتماعی حمله کرده است.

بمنظور اطلاع از دیگر خبرها به صفحه اخبار تکنولوژی مراجعه کنید.
منبع