تمام ویژگی های خانه هوشمند و لاکچری در سال 2020

به گزارش سرویس تازه های دنیای فناوری مجله تک تایمز ،

یک روز کاری را تصور کنید که در حال برگشت به خانه هوشمندتان هستید، این خانه در مرحله اول دارای امنیتی است که آن با سیستم های پاناسونیک تامین شده است .همچنین هوای خانه را برای شما در تابستان خنک کرده و در زمستان گرم گرم میکند و سپس بنابه دستورات شما، امکانات فراوانی همچون پخش موسیقی در تمام خانه، آماده کردن آب استخر و … را در خدمتتان میگذارد تا اوقات خوشی را در خانه بگذرانید. این لذت بخش نیست ؟

خانه هوشمند چیست

 

خانه ای را تصور کنید که در آن تمامی دستگاه ها به اینترنت وصل میشوند و این اتصال به کامپیوترها و گوشی های هوشمند محدود نیست و همه چیز را در بر می گیرد: ساعت‌ها، سیستم صوتی، چراغ‌ها، دوربین‌ها،لوازم آشپزخانه، پرده ها و … . همچنین تصور کنید این دستگاه ها قادرند با هم ارتباط برقرار کنند و اطلاعات شما را ارسال کنند و دستور های شما را بگیرند. اینها حرف های علمی تخیلی نیست، بلکه

اینترنت اشیا (IoT) و یک جز کلیدی اتوماسیون خانگی و خانه هوشمند است.

پیاده‌سازی خانه هوشمند

در ابتدا همانطور که گفته شد باید چندین حوزه ی مختلف را در نظر بگیرید و بین انها بهترین گزینه ای که با شرایط شما مناسب است را انتخاب کنید .

اولین تصمیم : چه دستگاه ها و سیستم های هوشمندی را نیاز دارید ؟

دومین تصمیم : باید بسنجید که تحت سیستم سیمی خانه خود را هوشمند میکنید یا سیستم یا بی سیم ؟

سومین تصمیم : مطالعه در باب تمامی پروتکل ها (درقسمت مورد نظر به شرح کامل ان پرداخته ایم ) که در تصمیم گیری شما نسبت به سیستم بندی شبکه و انتخاب پروتکل تاثیرگذار است.

 

ویژگی های خانه هوشمند و لاکچری

 

1 _ روشنایی هوشمند با سیستم BMS

 

امروزه برای روشنایی خانه هوشمند و لوکس از سیستم BMS استفاده میکنند که دارای امکانات بسیاری است همچون روشن و خاموش شدن خودکار،  کنترل از راه دور و تنظیم سطح نور و روشنایی. بنابراین میتوانید در حالی که در یک اتاق نشسته اید، وضعیت روشنایی تمام خانه را کنترل کنید.

 

2 _ محافظت هوشمند از خانه

 

امنیت خانه هوشمند با سیستم هوشمندی که در ساخت آن استفاده شده است از جهات مختلف قابل تضمین است. بنابراین زندگی در این خانه های لوکس، بدون دغدغه هایی مثل اطفاء حریق، نشتی آب، آب گرفتگی و ورود و خروج پرسنل سپری میشود.

در ضمن دوربین مداربسته، امنیت تمام خانه را بطور مداوم زیرنظر دارد و در زمان سرقت نیز آژیر خانه به صدا در می آید.

 

3 _ مدیریت و کنترل همه تجهیزات خانه

 

با توجه به مجهز بودن خانه هوشمند به سیستم BMS، میتوان در ها، پنجره ها، سایبان، پرده ها و به طور خلاصه تمام تجهیزات هوشمند خانه را براحتی کنترل کرد و از وضعیت آنها مطلع شد. همچنین با حسگر اثر انگشت یا کارت مغناطیسی می توان علاوه بر تامین امنیت بیشتر برای سیستم خانه، به تجهیزات خانه برنامه داد که مثلا ساعت 10 شب همه پنجره ها بسته شوند.

این کنترل ها میتواند توسط ریموت از روی مانیتور لمسی خانه و یا اپلیکیشن گوشی هوشمند صورت بگیرد.

 

سیستم سرمایشی و گرمایشی خانه هوشمند

 

4 _ سیستم­ های سرمایشی و گرمایشی خانه هوشمند

 

سیستم سرمایشی و گرمایشی خانه هوشمند 2 نوع است:

الف) سیستمی که شامل تجهیزات مرکزی است و این تجهیزات در موتورخانه هستند که به عنوان نمونه می توان به چیلر، برج خنک کن، دیگ آبگرم و پمپ های سیستم اشاره نمود.

ب) سیستمی که از تجهیزات محلی برخوردار است مثل کولر، فن کوئل و هواسازها.

تجهیزات مرکزی، دارای قابلیت کنترل از راه دور هستند و از آنجایی که این سیستم ها هوشمند اند، میتوانید آنها را روی حالت اتوماتیک قرار دهید تا به طور هوشمند دمای محیط را متعادل سازند.

کافی است زمان برگشتنتان به خانه را به این سیستم بدهید تا هر روز به طور خودکار دمای خانه را برای زمانی که به آن برمی گردید، برایتان متعادل سازد.

 

5 _ کنترل تمام ورودی و خروجی های ساختمان

 

این ویژگی بیشتر برای ساختمان اداری هوشمند اهمیت دارد، اما به هر صورت این قابلیت برای خانه های شخصی نیز وجود دارد. با این سیستم می توان ورود و خروج تمام میهمانان را کنترل کرد و از آنها حتی تصویربرداری نمود و در صورتی که اتصال به اینترنت وجود داشته باشد میتوان حتی با میهمانان ارتباط از راه دور برقرار کرد و به محض ورود آنها، به آنان خوش آمد گفت.

 

6 _ سونا، جکوزی و استخر خانه هوشمند

 

خانه های هوشمند و لاکچری مجهز به استخر، سونا و جکوزی هوشمند هستند که با کنترل از راه دور میتوان آنها را کنترل نمود و دمای آنجا را تصفیه کرد و نورپردازی را تنظیم نمود و در صورت برخورداری از سیستم صوتی مناسب، در آنجا موسیقی پخش کرد و لذت برد.

 

7 _ سیستم آبیاری هوشمند

 

خیلی از مواقع به دلیل مسافرت و یا کار زیاد، وقت آبیاری باغچه و گل های خانه را نداریم که پیشرفت تکنولوژی در این مقطع به کمک ما آمده و سیستم آبیاری خانه هوشمند قرار است دقیقا همین معضل را برطرف کند و گیاهان شما را در تمام خانه به میزان لازم آبیاری کند تا فضای سبز و زیبای خانه روز به روز تقویت شود. هزینه این سیستم بستگی به سطح هوشمند سازی شما دارد که برای اطلاعات بیشتر در مورد هوشمند سازی خانه، میتوانید با متخصصین ما در شرکت آریا هوشمند در ارتباط باشید و از آخرین و بروز ترین اطلاعات در این حوزه باخبر شوید.

8 _ پارکینگ ساختمان هوشمند

در سنسورهای پارکینگ، اطلاعات کامل پارکینگ وجود دارد که توسط شبکه های گوشی موبایل به مرکز کنترل اطلاعات فرستاده می‌شود که در مرکز کنترل این اطلاعات تحلیل میشود و مکان های خالی برای پارک به خودروها فرستاده میشود.

منبع : آریا هوشمند


پایان رپورتاژ خبری

این مطلب، رپورتاژ خبری تبلیغاتی میباشد و پایگاه خبری تکنا مسئولیتی در قبال صحت و سقم آن ندارد. لذا در استفاده از خدمات و محصولات معرفی شده در این مطلب، کمال دقت را انجام دهید.

امیدواریم از این مطلب لذت برده باشید، برای خواندن مطالب بیشتر به تکنا مراجعه کنید. نوشته %%POSTLINK%% اولین بار در %%BLOGLINK%% پدیدار شد.

منبع خبر تمام ویژگی های خانه هوشمند و لاکچری در سال 2020 پایگاه خبری تکنا به آدرس تکنا میباشد.

بمنظور اطلاع از دیگر خبرها به صفحه اخبار فناوری مراجعه کنید.
منبع : پایگاه خبری تکنا