سونی اکسپریا وان مارک ۲ به ویژگی‌های منحصر به‌فردی برای بازی مجهز می‌شود

به گزارش سرویس تازه های دنیای فناوری مجله تک تایمز ،

گوشی هوشمند سونی اکسپریا وان مارک ۲ بیشتر از اینکه یک گوشی مناسب بازی باشد، برای عکاسی مناسب است، اما دارای پردازنده قدرتمند اسنپدراگون ۸۶۵ و رم ۸ گیگابایتی است که این باعث می‌شود که آن را به گوشی مناسب بازی تبدیل کند.

این گوشی هوشمند همچنین دارای قابلیت منحصر به‌فردی به‌نام Game Enhancer است که باعث می‌شود مناسب بازی‌های مختلف باشد و ماندگاری طولانی‌تری نسبت به سایر گوشی‌ها نیز ارائه خواهد داد.

گرما دشمن بازی‌ها در گوشی‌های هوشمند است که خیلی سریع منجر به ضربات حرارتی و کاهش عملکرد گوشی می‌شود. در این گوشی از قابلیتی با عنوان H.S. Power Control استفاده شده است. در این عبارت، H.S مخفف Heat Suppression به‌معنی «توقیف گرما» است. زمانی‌که H.S. Power Control فعال باشد، اکسپریا وان مارک ۲ از باتری‌اش بی‌نیاز می‌شود و انرژی خود را به‌صورت مستقیم ازطریق شارژر می‌گیرد. اساسا می‌توانید ازطریق شارژر انرژی موردنیاز گوشی و انرژی موردنیاز اجرای بازی را فراهم کنید، بدون اینکه خود باتری شارژ‌ شود.

این قابلیت مانع از تولید گرمای اضافی در باتری گوشی می‌شود، و حرارت را کاهش داده و همچنین ماندگاری باتری گوشی را افزایش می‌دهد. البته کاربران لازم است به یاد داشته باشند که این ویژگی را بعد از اتمام کارشان غیرفعال کنند.

علاوه بر این ویژگی عالی بازی، این گوشی دارای ویژگی‌های پیشرفته دوربین است که از دوربین‌های مطرح آلفا سونی استفاده شده است، از جمله ویژگی‌های آن می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • این گوشی دارای دوربین سه‌گانه مجهز شده به فناوری پیشرو آلفا سونی است که دارای شیشه ZEISS کالیبره شده مخصوص اکسپریا با iToF سه بعدی خواهد بود.
  • فناوری پیشرو در صنعت دوربین مداربسته با تمرکز خودکار می‌تواند فیلم‌برداری پشت سر هم تا ۲۰ فریم بر ثانیه را با ۶۰ بار در ثانیه با محاسبه‌های AF/AE و سنجش زمان واقعی را برای انسان‌ها و حیوانات ارائه دهد.
  •  قابلیت Cinematography Pro که توسط CineAlta طراحی شده است، می‌تواند در چندین فریم فیلم ضبط کند و کنترل‌های دستی بیشتری مانند فوکوس خودکار لمسی و تراز سفارشی را برای تقویت تجربیات فیلم‌برداری ارائه دهد.
  • نمایشگر اولد ۶.۵ اینچی ۴K HDR با نرخ ابعاد ۲۱:۹ CinemaWide، دقت رنگ بی‌سابقه‌ای را با حالت Creator ارائه می‌دهد.
  • می‌توان یک فیلم با صدای Dolby Atmos، که با همکاری Sony Pictures Entertainment تنظیم شده است را به عنوان یک تجربه صدای چند بعدی فراگیر تماشا کرد.
  • کیفیت صوتی، بلندگوهای استریو جلو و صدای ۳۶۰ واقعیت جدید با رمزگشایی سخت‌افزاری منحصر به‌فرد برای بهینه‌سازی کیفیت صدا تاثیرگذار هستند.
  • برخورداری از قابلیت اتصال نسل بعدی شبکه ۵G و پلتفرم موبایلی تراشه اسنپدراگون ۸۶۵ شرکت کوالکام، باتری با ظرفیت بالا ۴۰۰۰ میلی‌آمپر ساعتی با شارژ بی‌سیم برای سرعت و کارایی مطلوب.
  • گوشی هوشمند سونی اکسپریا وان مارک ۲ قابلیت DSEE Ultimate را معرفی می‌کند. این فناوری جدید از هوش مصنوعی برای بهبود خودکار فرکانس صوتی و میزان بیت در زمان واقعی استفاده می‌کند و هر آهنگ را به صدایی با وضوح بالا نزدیک می‌کند. این قابلیت هم با هدفون‌های سیمی یا بی‌سیم، هم با موسیقی داخلی یا استریم کار می‌کند.

گوشی هوشمند سونی اکسپریا وان مارک ۲ با قیمت ۱۱۹۹.۹۹ دلار در رنگ‌بندی مشکی و بنفش در دسترس خواهد بود و در تاریخ ۳ مرداد (۲۴ ژوئیه) نیز به بازار عرضه می‌شود؛ شرکت سونی به کاربرانی که تا ۸ تیرماه (۲۸ ژوئن) این گوشی هوشمند را پیش‌خرید کنند، یک جفت هدفون سونی WF-1000XM3 را نیز ارائه خواهد داد.

بمنظور اطلاع از دیگر خبرها به صفحه اخبار فناوری اطلاعات مراجعه کنید.
منبع