سامسونگ در حال ساخت درایوهای SSD با پورت اترنت است

به گزارش سرویس تازه های دنیای فناوری مجله تک تایمز ،

شرکت سامسونگ اعلام کرد که نوع جدیدی از حافظه های SSD را توسعه داده که مجهز به پورت اترنت است و برای دیتاسنتر ها مناسب خواهد بود.

به گزارش سرویس اخبار تکنولوژی و فناوری تکنا و به نقل از TechRadadr، شرکت کره ای سامسونگ تولید SSD با پورت های اترنت را در دستور کار خود قرار داده است. در حاضر استفاده از حافظه های SSD با رابط NVMe با اتصال به سوئیچ های PCLe، پردازنده ها و کارت های شبکه مشکلاتی را داراست که می توان به عدم مقیاس گذیری کنترلر حافظه و محدودیت پهنای باند اشاره کرد. اما وجود حافظه های SSD با پورت های اترنت بسیاری از مشکلات دیتاسنترها را برطرف خواهد کرد. پورت های اترنت بکار رفته در این نوع حافظه ها با پورت های معمولی متفاوت بوده و قادرند سرعتی برابر با 25 گیگابیت بر ثانیه داشته باشند. البته این پورت برای SSD های استاندارد بوده و برای حافظه های M2 قابل استفاده نیست.

از ویژگی این هاردهای SSD می توان به عملکرد خطی آنها اشاره کرد.عملکرد PCIe Gen4x4 در حافظه E-SSD کمک می کند تا با قرارگیری درایوها بطور خطی عملکرد سریع تری را نسبت به یک درایو داشته باشد. به عنوان مثال 24 عدد حافظه با رابط NVMe سرعت 23 برابری را تجربه می کند. همچنین از دیگر مزایای استفاده از حافظه های جدید سامسونگ می توان به حذف برخی تجهیزات شبکه، کاهش تاخیر در عملکرد و همچنین افزایش پهنای باند اشاره کرد. همچنین صاحبان دیتاسنترها هزینه های کمتری را با توجه به عملکرد بالاتر پرداخت خواهند کرد.

امیدواریم از این مطلب لذت برده باشید، برای خواندن مطالب بیشتر به تکنا مراجعه کنید. نوشته %%POSTLINK%% اولین بار در %%BLOGLINK%% پدیدار شد.

منبع خبر سامسونگ در حال ساخت درایوهای SSD با پورت اترنت است پایگاه خبری تکنا به آدرس تکنا میباشد.

بمنظور اطلاع از دیگر خبرها به صفحه اخبار فناوری مراجعه کنید.
منبع : پایگاه خبری تکنا