حراج واقعی! برای دریافت کتاب الکترونیکی رایگان با 25 دستور العمل برتر ما.

نرخ مرگ‌و‌میر ناشی از کرونا به آمار یک ماه پیش افزایش یافت

به گزارش سرویس تازه های دنیای فناوری مجله تک تایمز ،

درحالی‌که بنابر نتایج آمارهای رسمی به‌نظر می‌رسید ایران وارد مرحله‌ی مهار کرونا شده، روند ابتلا و مرگ‌ومیر ناشی از کووید ۱۹ در روزهای اخیر خلاف این موضوع را نشان می‌دهد. پس از حدود یک ماه کاهش در نرخ ابتلا و مرگ‌ومیر، چند روزی است آمار کرونا مشابه یک ماه پیش شده و پس از یک ماه، امروز مجددا مرگ ۸۱ نفر براثر ابتلا به کرونا گزارش شد. همچنین، اعلام شد نزدیک به سه‌هزار نفر به کووید ۱۹ مبتلا شده‌اند؛ بدین‌ترتیب، تعداد مبتلایان به کرونا در کشور به ۱۵۴ هزار و ۴۴۵ نفر و تعداد درگذشتگان به ۷ هزار و ۸۷۸ نفر رسید.

مبتلایان کرونا

علیرضا زالی، فرمانده‌ی ستاد مدیریت مقابله با بیماری کرونا در کلان‌شهر تهران، از افزایش میزان بستری‌شدن بیماران مبتلا به کرونا در بیمارستان‌ها و مراکز درمانی تهران طی شبانه‌روز گذشته خبر داد. او همچنین گفت اصفهان، آذربایجان‌شرقی، آذربایجان‌غربی، لرستان، کرمانشاه، هرمزگان و سیستان‌و‌بلوچستان در وضعیت هشدار قرار دارند.

زالی اعتقاد دارد باتوجه‌به تغییرات شناور در آمار مبتلایان، کنترل قطعی ویروس کرونا در تهران انجام نشده و مهم‌ترین عامل در انتقال بیماری کووید ۱۹ استفاده‌نکردن از ماسک و حضور غیرضروری در نقاط شلوغ و پرتردد است.

سعید نمکی، وزیر بهداشت نیز درباره‌ی عادی‌انگاری مردم و برخی مسئولان برای بازگشایی مراکز بیشتر ابراز نگرانی کرده و گفته است:

با این روالی که اکنون می‌بینم، دقیقه‌ی ۹۰ از گوشه‌های زمین گل خواهیم خورد. کرونا نه‌تنها تمام نشده؛ بلکه هر لحظه ممکن است دچار پیک خطرناک شویم.

نمکی می‌گوید مرگ‌ها را به کمتر از ۳۰ نفر در روز کاهش داده بودیم و این یعنی واقعا نفسمان گرفته شد تا چنین اتفاقی رخ داد، آن‌هم در اوج تحریم؛ اما دیروز ۵۰ درصد از مرگ‌هایمان برای سه استان بود. نمکی درادامه گفت اگر این اتفاق استمرار پیدا کند، ممکن است آمار مرگ‌‌و‌میر کرونا دوباره سه رقمی شود. وزیر بهداشت افزود ویروس کرونا نه‌تنها ضعیف نشده، بلکه اکنون قوی‌تر هم شده و جان جوانان زیادی را در کشور گرفته است.

با شروع ماه جدید، اکثر مراکز ازجمله مراکزی که پرخطر اعلام شده بودند، بازگشایی شدند. مدارس و دانشگاه‌ها نیز باز و حضور تمامی کارمندان در اداره‌ها نیز اجباری شد. این تصمیمات در حالی گرفته شده بود که مسئولان از احتمال پایان کرونا تا اواخر خرداد خبر می‌دادند و به رعایت پروتکل‌های بهداشتی در بازگشایی‌های مراکز مختلف خوش‌بین بودند.

پیش‌تر رئیس جمهور گفته بود اگر وضعیت شیوع کرونا به روزهای اوج خود بازگردد، محدودیت‌ها دوباره اعمال می‌شوند. حال باید دید این روند ابتلای صعودی تا کِی ادامه می‌یابد و واکنش مسئولان مرتبط به این موضوع چه خواهد بود.

بمنظور اطلاع از دیگر خبرها به صفحه اخبار فناوری مراجعه کنید.
منبع