حراج واقعی! برای دریافت کتاب الکترونیکی رایگان با 25 دستور العمل برتر ما.

ویوو از گوشی‌های X50 ،X50 پرو و X50 پرو پلاس رونمایی کرد

به گزارش سرویس تازه های دنیای فناوری مجله تک تایمز ،

ویوو به‌تازگی سری گوشی‌های پرچمدار X50 خود را معرفی کرد، X50 ،X50 پرو و X50 پرو پلاس. دو مورد آخر با ویژگی های استثنایی عکاسی تعریف شده‌اند، در حالی که اولین گوشی باریک‌ترین تلفن ۵G تا به امروز است.

ویوو X50 پرو پلاس

گوشی هوشمند ویوو X50 پرو پلاس اولین گوشی است که از سنسورهای جدید با ابعاد ۱.۳ اینچی ۵۰ مگاپیکسلی ISOCELL GN1 1 سامسونگ را برخوردار است. این اولین گوشی است که ISOCELL و Tetracell را باهم ترکیب می‌کند و در نتیجه قادر به برداشت تصویر با وضوح ۱۲.۵ مگاپیکسل با پیکسل‌های ۲.۴ میکرونی‌ خواهد بود.

در این دوربین به گفته شرکت سازنده با ترکیب الگوریتم حذف محوشده‌گی حرکتی و ردیابی فوکوس پیوسته، عکس‌ها و ویدئوهای با کیفیتی در شب برداشت می‌شود. هر سه گوشی این سری به حالت‌های Super Night Mode و Astro Mode‌ به ترتیب برای گرفتن تصاویر و ویدئوهای با کیفیت در شب و تصویربرداری از آسمان شب مجهز شده‌اند.

دومین دوربین جذاب این مدل یک نمونه ۸ مگاپیکسلی پریکسوپی با f/3.0 است که فاصله کانونی ۱۳۵ میلی‌متری آن به زوم اپتیکالی نزدیک به ۵ برابر اشاره دارد و زوم ترکیبی Hyper Zoom آن نیز، ۶۰ برابر اعلام شده است. سومین دوربین این مجموعه، همچنان ۸ مگاپیکسلی‌ست اما این بار به یک لنز التراواید با میدان دید ۱۲۰ درجه‌ای مجهز شده و با توجه به پشتیبانی از فوکوس خودکار، امکان برداشت تصاویر ماکرو از فاصله ۲.۵ سانتی‌متری نیز برای آن در نظر گرفته شده است.

در نهایت چهارمین دوربین یک واحد ۱۳ مگاپیکسلی f/2.5 برای برداشت تصاویر پرتره است که از ۲ برابر زوم اپتیکال برخوردار بوده و بدین‌ترتیب نیازی به نزدیک شدن بیش از اندازه به سوژه برای تصاویر پرتره وجود ندارد.

X50 پرو پلاس از نمایشگر ۶.۵۶ اینچی اولد برخوردار است، همانطور که اشاره شد این گوشی از تراشه اسنپدراگون ۸۶۵ بهره می‌برد. سیستم‌عامل دستگاه اندروید ۱۰ بوده و رابط کاربری آن نیز Funtouch OS 10.5 است.

ویوو X50 پرو

دوربین این گوشی هوشمند در یک سیستم لرزه‌گیر پیشرفته گیمبالی قرار دارد، دوربین این قسمت یک نمونه ۴۸ مگاپیکسلی با سنسور سونی IMX598 با گشودگی دیافراگم f/1.6 است. این دوربین امکان بی‌ اثر ساختن لرزش‌ها را دارد و شرایط بسیار بهتری را نسبت به نمونه‌های OIS فعلی ارائه می‌‌دهد.

سه دوربین دیگر تقریباً به استثنای ماژول پریسکوپ تقریباً یکسان هستند و گشودگی دیافراگم f/3.4 را دارا هستند. دوربین سلفی دستگاه نیز ۳۲ مگاپیکسلی با f/2.5 است.

X50 پرو دارای نمایشگر خمیده OLED با وضوح تصویر ۱۰۸۰ در ۲۳۷۶p و حسگر اثر انگشت تعبیه شده در داخل پنل است، همچنین از تراشه اسنپدراگون ۷۶۵G بهره می‌برد. این گوشی از باتری ۴۳۱۵ میلی‌آمپر ساعتی و شارژ سریع ۳۳ واتی پشتیبانی می‌کند. اگرچه هنوز صراحتا تأیید نشده است، ما معتقدیم که مدل پرو پلاس آن دقیقاً دارای همان ظرفیت باتری و سرعت شارژ است.

ویوو X50

در این مدل قابلیت لرزه‌گیر گیمبالی و دوربین زوم پریسکوپ حذف شده است و فقط طراحی جذاب عامل فروش آن خواهد بود.

X50 کم‌ضخامت‌ترین گوشی ۵G‌ بازار در حال حاضر است که ۷.۴۹ میلی‌‌متر‌ ضخامت دارد. پردازش در این مدل نیز با اسنپدراگون ۷۶۵G انجام شده است. صفحه‌نمایش گوشی ۶.۵۶ اینچی با فناوری ساخت AMOLED با رزولوشن یکسان مشابه مدل‌های دیگر خود است، همچنین پنل ویوو X50 صاف است.

حفره پانچ یک لنز ۳۲ مگاپیکسلی مانند آنچه در X50 پرو و X50 پرو پلاس است، را در خود جای داده است. کوچکترین تفاوت در گشودگی دیافراگم وجود دارد که X50 دارای لنزی با گشودگی دیافراگم F/2.48 در مقابل گشودگی دیافراگم F/2.45 برای گوشی‌های پرو است.

در پشت پنل همان سنسور ۴۸ مگاپیکسلی با گشودگی دیافراگم f/1.6 مانند مدل X50 پرو را مشاهده خواهیم کرد؛ اما از OIS استاندارد به جای راه حل پیشرفته در گوشی پریمیوم آن استفاده می‌شود. دوربین‌های اولتراواید و لنزهای تله‌فوتو ۱۳ مگاپیکسلی کوچک نیز یکسان هستند. این گوشی از  باتری ۴,۲۰۰ میلی‌آمپر ساعتی و شارژر ۳۳ واتی برخوردار است.

قیمت و دسترسی

برای مدل X50 نسخه ۸ گیگابایتی/۱۲۸ گیگابایتی قیمتی برابر با ۳،۴۹۸ یوآن (۴۹۰ دلار) و نسخه ۸ گیگابایتی/۲۵۶ گیگابایتی نیز با قیمت ۳،۸۹۸ یوآن (۵۵۰ دلار) در دسترس است. فروش آن از ۱۷ خردادماه (۶ ژوئن) آغاز می‌شود و رنگ‌بندی موجود نیز مشکی، صورتی و آبی است.
ویوو X50 پرو با دو نسخه ۸/۱۲۸ گیگابایتی قیمت ۴،۲۹۸ یوآن (۶۰۰ دلار) و همچنین نسخه ۸/۲۵۶ با هزینه ۴،۶۹۸ یوآن (۶۶۰ دلار) در رنگ‌های سیاه و آبی ارائه شده است. فروش آن نیز از ۲۳ خردادماه (۱۲ ژوئن) آغاز می‌شود.

پیشرفته‌ترین نسخه X50 پرو پلاس با ۱۲ گیگابایت رم و ۲۵۶ گیگابایت حافظه داخلی ۵,۹۹۸ یوان (۸۴۰ دلار) قیمت دارد. دو ورژن دیگر این گوشی با حافظه‌های ۱۲۸ و ۲۵۶ گیگابایتی نیز به ترتیب ۴,۹۹۸ و ۵,۴۹۸ یوان (به ترتیب ۷۰۰ و ۷۷۰ دلار) قیمت‌گذاری شده‌اند. X50 پرو پلاس قرار است در ماه جولای به بازار عرضه ‌شود.

بمنظور اطلاع از دیگر خبرها به صفحه اخبار فناوری اطلاعات مراجعه کنید.
منبع