3 هزار کارمند دیگر اوبر کار خود را از دست دادند

به گزارش سرویس تازه های دنیای فناوری مجله تک تایمز ،
ظاهرا تبعات قرنطینه و بیماری همه گیر کرونا برای شرکت‌های بزرگ همچنان ادامه دارد و در این میان شرکت اوبر پس از اینکه یک نوبت تعدیل نیرو را در اوایل دوران قرنطینه تجربه کرده بود اعلام کرد که 3 هزار کارمند دیگر خود را نیز از کار برکنار کرده است.
 
به گزارش تک تایمز و به نقل از  Engadget، هفته گذشته بود که اوبر برنامه‌های خود را درباره تعدیل 3700 نفر از کارمندانش منتشر ساخته بود ولی این جریان سرانجام به واقعیت بدل شده و 3 هزار کارمند این شرکت کار خود را از دست دادند.
 
به این ترتیب در دوران کرونا این شرکت بزرگ که شاید بزرگ نام در دنیای استارت‌ آپ‌ها باشد، تقریبا یک چهارم نیروهای خود را از دست داد که همین امر به سادگی نشان دهنده میزان تاثیر این ویروس روی صنایع مختلف است.
 
 
 
بر اساس گزارش‌های منتشر شده، این شرکت در ماه آوریل سال 2020 شاهد افت 80 درصدی درآمد نسبت به ماه مشابه در سال گذشته میلادی بوده است و این ماه تنها ماه افت درآمد این شرکت نبوده است بلکه کل دوران کرونا برای خدمات تاکسی اینترنتی و سفر اشتراکی مانند یک جهنم بوده است.
 
البته با رفع قرنطینه در بسیاری از کشورهای جهان، درآمد این شرکت اندکی بهبود پیدا کرده است ولی آسیب وارده در این مدت به اندازه‌ای زیاد بو ده است که پیش بینی می‌شود این شرکت تا مدت‌ها به شرایط پیشین خود حتی نزدیک هم نشود.
 
شایان ذکر است که اوبر تنها شرکت این رده نبوده است که نیروهای خود را تعدیل کرده است بلکه شرکت لیفت نیز 17 درصد از نیروهای خود یعنی 1000 کارمند را تعدیل کرده است و حتی شرکت AirBnb نیز به تازگی 25 درصد از نیروهای کاری خود یعنی 1900 نفر را از کار برکنار کرده است.
  بمنظور اطلاع از دیگر خبرها به صفحه اخبار تکنولوژی و فناوری مراجعه کنید.
منبع