استفاده چین از تلسکوپ رادیویی غول پیکر برای کشف حیات فرازمینی

به گزارش سرویس تازه های دنیای فناوری مجله تک تایمز ،

چین قصد دارد تا جستجو برای حیات فرازمینی ها را با استفاده از تلسکوپ غول پیکر Fast آغاز کند. این تلسکوپ رادیویی به زودی فعالیت خود را با استفاده از تکنولوژی های جدیدی در زمینه نجوم همراه با ماموریت های علمی شروع می کند.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا و به نقل از Engadget، بزرگترین رادیو تلسکوپ جهان که اکنون در اختیار چین قرار دارد، می تواند آسمان را برای کشف حیات رصد کند. این تلسکوپ که با یک دیافراگم 500 متری ساخته شده است، قرار است سیگنال های فرازمینی را شناسایی کند.

تلسکوپ fast از سال 95 کار عملیاتی خود را آغاز کرد اما با تغییراتی که در چندماه اخیر روی آن انجام شده است قرار است تا با کمک آن حیات فرازمینی ها جستجو شود. در این تلسکوپ که از یک دیافراگم 500 متری تشکیل شده، تنها 300 متر آن توانایی فوکوس روی گیرنده را دارد. Zhang Tongjie محقق نجوم در چین معتقد است که این تلسکوپ ماموریت های علمی زیادی را تاکنون به سرانجام رسانده و جستجو برای حیات فرازمینی ها از آزمایشات علمی این تلسکوپ کم نخواهد کرد. البته این بدین معنی نیست که در آینده باید شاهد شناسایی سیگنال های جالب توجه باشیم و این موضوع به این زودی ها انجام نخواهد گرفت. سیگنال های کشف شده نیز تاکنون هیچ کدام از سمت فرازمینی ها نبوده و عمده آنها به تَپ‌اخترها (Pulsar) یا انفجارهای رادیویی سریع (FRB) و ارسال آنها به زمین بوده اند.

امیدواریم از این مطلب لذت برده باشید، برای خواندن مطالب بیشتر به تکنا مراجعه کنید. نوشته %%POSTLINK%% اولین بار در %%BLOGLINK%% پدیدار شد.

منبع خبر استفاده چین از تلسکوپ رادیویی غول پیکر برای کشف حیات فرازمینی پایگاه خبری تکنا به آدرس تکنا میباشد.

بمنظور اطلاع از دیگر خبرها به صفحه اخبار فناوری مراجعه کنید.
منبع : پایگاه خبری تکنا