حراج واقعی! برای دریافت کتاب الکترونیکی رایگان با 25 دستور العمل برتر ما.

تحلیلگران می‌گویند اپل تا چهار سال آینده به ارزش بازار دوتریلیون دلاری می‌رسد

به گزارش سرویس تازه های دنیای فناوری مجله تک تایمز ،

اپل در سال ۲۰۱۸ به اولین شرکت سهامی عام در جهان تبدیل شد که ارزش بازاری بیش از یک‌تریلیون دلار را ثبت کرد. برخی از تحلیلگران بازار اکنون مشغول بررسی شرایط شرکت هستند و نقطه‌ی مهم دیگر در تاریخ کوپرتینویی‌ها، یعنی سهم بازار دو‌تریلیون‌دلاری را بررسی می‌کنند. آمیت دریانانی، تحلیلگران Evercore ISI، یکی از افرادی است که رسیدن به دستاورد مذکور را تحلیل و پیش‌نیازهای اپل برای رسیدن به ارزش بازار مذکور را هم ذکر کرد.

تحلیل‌های اخیر ورود به بازارهای جدید را به‌عنوان پیش‌نیاز رشد شرکت به‌سمت رکورد دو‌تریلیون‌دلاری مطرح نمی‌کنند. درواقع، آن‌ها اعتقاد دارند اپل با حفظ رشد در بازارهای کنونی هم می‌تواند به رکورد مذکور برسد. دریانانی حفظ رشد در بخش سرویس‌ها و پوشیدنی‌های اپل را یکی از عوامل مهم و تأثیرگذار در موفقیت آتی شرکت می‌داند. این تحلیلگر اقتصادی می‌گوید اپل با توسعه‌ی خدمات، خصوصا در محصولاتی همچون ایرپاد و اپل واچ، می‌تواند به سهم ارزش بازار ۶۰ میلیار دلاری در بخش پوشیدنی‌ها برسد. او رشد بخش سرویس‌ها را نیز تا ارزش ۱۰۰ میلیارد دلار پیش‌بینی می‌کند.

در ادامه بخوانید:

اپل هم درکنار تحلیل کارشناسان بازار، تمرکز زیادی بر کسب‌وکار بخش سرویس‌ها کرده است. این بخش حاشیه‌ی سود بیشتری از زیرمجموعه‌های دیگر اپل در پی دارد و رشد آن نیز سریع‌تر از تمامی بخش‌ها گزارش می‌شود. تحلیلگران می‌گویند بخش سرویس‌های اپل با حاشیه‌‌ی سود حدود ۶۰ درصدی فعالیت می‌کند که در‌مقایسه‌با حاشیه‌ی سود میانگین ۳۰ درصدی کل شرکت، از وضعیت مناسب بخش سرویس‌ها خبر می‌دهد. دریانانی به سرعت رشد بیشتر سرویس‌ها درمقایسه‌با سخت‌افزارها اشاره می‌کند و می‌گوید میانگین حاشیه‌ی سود شرکت هم در سال‌های آتی افزایش خواهد یافت.

بازخرید سهام به‌دست خود شرکت اپل، یکی از پیش‌بینی‌های مهمی است که برای آن مطرح می‌شود. تحلیلگران اعتقاد دارند کوپرتینویی‌ها با فشار بیشتری سهام را از بازار بازخرید خواهند کرد و تا سال ۲۰۲۴، تعداد سهم دردسترس را به‌میزان یک‌میلیارد سهم کاهش می‌دهند و از ۴/۶ میلیارد سهم در سال ۲۰۱۹، به ۳/۶ میلیارد سهم در سال ۲۰۲۴ خواهند رسید. با درنظرگرفتن این تعداد سهم و درصورت ادامه‌داربودن روند ارزشی سهام در بیشتر از ۵۵۰ دلار، اپل به ارزش بازار دوتریلیون‌دلاری خواهد رسید. دریانانی در پایان تحلیل خود پیش‌بینی می‌کند دوبرابرشدن ارزش بازار اپل و رسیدن به رکورد دوتریلیون دلار، تا چهار سال آینده رخ خواهد داد.

بمنظور اطلاع از دیگر خبرها به صفحه اخبار فناوری مراجعه کنید.
منبع