حراج واقعی! برای دریافت کتاب الکترونیکی رایگان با 25 دستور العمل برتر ما.

GPS ایرانی آماده تست و ارزیابی عملکرد همراه با نصب در 5 نقطه کشور

به گزارش سرویس تازه های دنیای فناوری مجله تک تایمز ،

احیا یاوری، مدیر پروژه سامانه ملی موقعیت یابی و زمان سنجی از پایان مراحل کسب فناوری در GPS ایرانی خبر داد و گفت اکنون این پروژه به مرحله نصب رسیده است.

به گزارش سرویس اخبار تکنولوژی و فناوری تکنا، طی رویداد دات راینکس، مدیر پروژه GPS بومی از نصب سامانه پایلوت در چند نقطه و نصب تاسیسات این پروژه خبر داد.وی در این مورد به خبرنگاران گفته است: پروژه GPS بومی از سال 76-77 آغاز شد و گام های اولیه برای زیرساخت های موقعیت یابی برداشته شد. در این طرح استفاده از سیستم زمین پایه، سامانه های مکمل و ایجاد منظومه ناوبری فضاپایه منطقه ای مورد توجه قرار گرفته است.

یاوری، مدیر پروژه علت تاخیر در رسیدن این پروژه به مرحله عملیاتی را فرآیند طولانی ساخت گیرنده های زمینی می داند. اکنون فناوری ساخت فرستنده های پرقدرت با توان یک مگاوات توان تشعشعی در کشور مهیا شده است و میتوان از فناوری GPS برای اهداف تجاری نیز استفاده کرد. GPS بومی اکنون پس از گذر از مراحل زمان سنجی و کنترل سیستم، از مرحله کسب فناوری در فرستنده و گیرنده GPS با نصب سامانه های پایلوت در نقاط مختلف کشور نیز عبور کرده و اکنون قرار است تاسیسات آن در 5 نقطه کشور نصب شود.

مدیر ژئودزی (زمین سنجی) و نقشه برداری زمینی سازمان نقشه برداری در این رویداد گفت: وجود شبکه پایشی برای کل کشور پس از زلزله سال 82 الزامی بنظر می رسید و به همین دلیل نیز مجموعه ژئودینامیک احداث شد. در حال حاضر 130 ایستگاه پایش پویش زمین در نقاط مختلف ایران احداث شد که می تواند در موارد دیگر نیز مورد استفاده قرار گیرد.

امیدواریم از این مطلب لذت برده باشید، برای خواندن مطالب بیشتر به تکنا مراجعه کنید. نوشته %%POSTLINK%% اولین بار در %%BLOGLINK%% پدیدار شد.

منبع خبر GPS ایرانی آماده تست و ارزیابی عملکرد همراه با نصب در 5 نقطه کشور پایگاه خبری تکنا به آدرس تکنا میباشد.

بمنظور اطلاع از دیگر خبرها به صفحه اخبار فناوری مراجعه کنید.
منبع : پایگاه خبری تکنا