حراج واقعی! برای دریافت کتاب الکترونیکی رایگان با 25 دستور العمل برتر ما.

اچ پی دو لپ‌تاپ گیمینگ جدید به نام‌های Omen 15 و Pavilion Gaming Laptop 16 معرفی کرد

به گزارش سرویس تازه های دنیای فناوری مجله تک تایمز ،

HP هیچ‌گاه رقیبی جدی در بازار لپ‌تاپ‌های گیمینگ نبوده است، اما ظاهرا تصمیم دارد تا با محصولات جدید و مزیت‌‌های رقابتی قابل‌توجه، فشار بیشتری به رقبا وارد کند. یکی از اقدام‌های اخیر آن‌ها، عرضه‌ی لپ‌تاپ گیمینگ ۱۶ اینچی با قیمت مقرون‌به‌صرفه است. لپ‌تاپ جدید شرکت آمریکایی به‌نام Pavilion Gaming Laptop 16 معرفی شد که در ماه جاری با قیمت پایه‌ی ۷۹۹ دلار به بازار عرضه می‌شود.

لپ‌تاپ گیمیتنگ ۱۶ اینچی پاویلیون برخلاف محصولات قبلی طراحی زمختی ندارد. اگرچه با یک کامپیوتر شخصی ۱۶ اینچی روبه‌رو هستیم، اما طراحی آن به دیگر محصولات خانواده شبیه است. پشت نمایشگر لپ‌تاپ با رنگ‌ مشکی و لوگوی سبز HP طراحی شد و در بخش داخلی نیز پوشش مشکی با کیبوردی با نور پس‌زمینه‌ی سبز به چشم می‌خورد. به‌صورت کلی طراحی پاویلیون جدید را می‌توان کاملا متمرکز بر خصوصیت‌های گیمینگ، با ارزان‌ترین وضعیت ممکن تفسیر کرد. لپ‌تاپ گیمینگ جدید HP یکی از سبک‌ترین ۱۶ اینچی‌های بازار محسوب می‌شود که وزن ۲/۳ کیلوگرمی و ابعاد ۳۷۰*۲۶۱*۲۲ میلی‌متر دارد.

شرکت HP تمامی پورت‌های موردنیاز برای یک گیمر PC را در لپ‌تاپ جدید خود گنجانده است. یک پورت HDMI 2.0 به‌همراه دو پورت USB Type-A، یک پورت USB Type-C، پورتن اترنتی RJ45، جک هدفون، درگاه کارت حافظه‌ی SD و البته پورت اتصال آداپتور برق، در لپ‌تاپ جدید پاویلیون دیده می‌شوند.

HP Pavilion 16

لپ‌تاپ ۱۶ اینچی جدید خانواده‌ی پاویلیون با دو پیکربندی به بازار عرضه می‌شود. نسخه‌ی پایه با پردازنده‌ی Corei5-10300H، پردازنده‌ی گرافیکی Nvidia GeForce GTX 1660 Ti مجهز به ۶ گیگابایت حافظه‌ی VRAM، هشت گیگابایت حافظه‌ی رم و خافظه‌ی ذخیره‌سازی ۵۱۲ گیگابایتی SSD به‌همراه ۳۲ گیگابایت حافظه‌ی Intel Optane به بازار عرضه می‌شود. نسخه‌ی دیگر، از همان پردازنده‌ی گرافیکی انویدیا بهره می‌برد، اما مجهز به پردازنده‌ی مرکزی Core i7-10750H به‌همراه ۱۲ گیگابایت حافظه‌ی رم و ۲۵۶ گیگابایت حافظه‌ی ذخیره‌سازی SSD خواهد بود. به‌علاو، هارد درایو یک ترابایتی هم در این نسخه درکنار حافظه‌ی اصلی ارائه می‌شود.

نمایشگر لپ‌تاپ گیمینگ HP هم با دو پیکربندی به بازار عرضه می‌شود. هردو نمایشگر ابعاد ۱۶ اینچی و رزولوشن ۱۰۸۰*۱۹۲۰ دارند. یکی از پنل‌ها نرخ نوسازی ۱۴۴ هرتز و طیف رنگ ۷۲ درصدی NTSC و روشنایی ۳۰۰ نیت را ارائه می‌کند. دیگری، نرخ نوسازی ۶۰ هرتز، با طیف رنگ ۴۵ درصدی NTSC و روشنایی ۲۵۰ نیت دارد.

لپ‌تاپ جدید HP با نمایشگرهای ۱۴۴ و ۶۰ هرتز به بازار عرضه می‌شود

HP در لپ‌تاپ جدید خود از کیبورد کامل مجهز به بخش اعداد استفاده می‌کند. این کیبورد، نور پس‌زمینه‌ی سبز موسوم به Acid Green دارد و جلوه‌ی زیبایی را به تجربه‌ی کاربر از بازی می‌دهد. لپ‌تاپ جدید، مانند دیگر محصولات شرکت آمریکایی از اسپیکر دوگانه‌ی محصول شرکت Bang & Olufsen بهره می‌برد.

درباره‌ی عمر باتری و شارژدهی لپ‌تاپ جدید ۱۶ اینچی پاویلیون اطلاعات رسمی منتشر نشد. البته نوع باتری در مشخصات دیده می‌شود. HP از یک باتری سه سلولی ۵۲/۵ وات‌ساعت از جنس لیتیم یون‌ پلیمر در لپ‌تاپ جدید استفاده می‌کند. این باتری ابعاد و ظرفیت زیادی ندارد و احتمالا شارژدهی زیادی را در هنگام بازی کردن با لپ‌تاپ، تجربه نخواهید کرد. درنهایت باید دستگاه تحت آزمایش‌های تجربی قرار بگیرد تا نظر نهایی پیرامون عمر باتری آن ارائه شود.

لپ‌تاپ گیمینگ Omen 15

HP برند Omen را چندی پیش بازطراحی کرده بود و اکنون یک نسخه‌ی جدید از محصول گیمینگ این خانواده را در ابعاد ۱۵/۶ اینچی معرفی کرده است. این لپ‌تاپ با قیمت ۱۰۰۰ دلار در وب‌سایت رسمی شرکت و ۱،۲۵۰ دلار در وب‌سایت‌هایی همچون بست‌بای عرضه می‌شود. لپ‌تاپ جدید اومن با کمترین ابعاد ممکن طراحی و ساخته شد، اما از جدیدترین قطعات سخت‌افزاری اینتل و AMD بهره می‌برد.

لپ‌تاپ جدید Omen 15 از نمایشگر ۱۵/۶ اینچی با حاشیه‌های بسیار کم در سه سمت بهره می‌برد. به‌علاوه، شرکت سازنده از لولایی پایدارتر در نسخه‌ی جدید استفاده کرد که تا زاویه‌ی ۱۸۰ درجه را پوشش می‌دهد. HP می‌گوید لپ‌تاپ جدید خانواده‌ی اومن با نمایشگر UHD مجهز به نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتز یا FHD با نرخ نوسازی ۳۰۰ هرتز و نمایشگر OLED دردسترس خواهد بود.

Omen 15

در ادامه بخوانید:

HP لپ‌تاپ گیمینگ دیگر خود را هم با پیکربندی‌های متنوع مناسب انواع کاربران به بازار عرضه می‌کند. خریداران می‌توانند این لپ‌تاپ را با پردازنده‌ی گرافیکی تا Nvidia GeForce RTX 2070 Super با طراحی Max-Q سفارش دهند. برای پردازنده‌ی اصلی نیز انتخاب‌هایی تا نسل دهم سری Core i7-H اینتل یا سری AMD Ryzen 7 H دردسترس خواهد بود. خریداران می‌توانند اومن جدید را با حافظه‌ی رم تا ۳۲ گیگابایت (DDR4) سفارش دهند. برای حافظه‌ی ذخیره‌سازی نیز می‌توان تا یک ترابایت درایو SSD یا Dual PCIe SSD با پیکربندی Raid 0 سفارش داد. شرکت سازنده ادعا می‌کند که ارتقا حافظه‌ی رم و ذخیره‌سازی در لپ‌تاپ جدید خانواده‌ی اومن، ساده خواهد بود.

لپ‌تاپ Omen 15 اولین محصول گیمینگ بازار است که با حسگر مادون قرمز ترموپیل عرضه می‌شود. طبق گفته‌ی شرکت سازنده، «این حسگر برای بهینه‌سازی بازدهی گرمایی، کنترل پایدار و حتی‌الامکان کم‌صدا برای فن و افزایش حداکثری قدرت و کارایی با استفاده از قابلیت Dynamic Power در اپلیکیشن Omen Command Center» کاربرد دارد. درنهایت HP ادعا می‌کند که سیستم خنک‌کننده‌ی حرفه‌ای در لپ‌تاپ جدید اومن، آن را ازلحاظ کارایی و قدرت به سطح کامپیوتر رومیزی می‌رساند.

بمنظور اطلاع از دیگر خبرها به صفحه اخبار فناوری مراجعه کنید.
منبع