اپلیکیشن Remove China Apps، اپلیکیشن مورد علاقه هندی ها در گوگل پلی

به گزارش سرویس تازه های دنیای فناوری مجله تک تایمز ،

چندی است که اپلیکیشن Remove China Apps در گوگل پلی استور ظاهر شده و مورد توجه بسیاری از کاربران قرار گرفته است. پس از همه گیری ویروس کرونا در جهان بسیاری از مردم کشور چین را عامل اصلی شیوع این ویروس می دانند. کشورهایی نظیر ایالات متحده و هند نیز روابط خود با این کشور ار کاهش داده اند.

به گزارش سرویس اخبار تکنولوژی و فناوری تکنا، اپلیکیشن Remove China Apps توسط یک استارتاپ هندی به نام وان‌‌تاچ اپ‌لبز (OneTouch AppLabs) ساخته شده و این استارتاپ در بخش توضیحات اپلیکیشن علت ساخت آن را اهداف آموزشی و شناسایی کشور سازنده اپلیکیشن ها عنوان کرده است. اما نتایج نشان داده که Remove China Apps تنها اپلیکیشن های چینی را شناسایی می کند. البته توسعه دهندگان آن می گویند که ممکن است دقت این اپلیکیشن در شناسایی برنامه های ساخت چین کافی نباشد.

اپلیکیشن Remove China Apps قادر است کلیه اپلیکیشن های ساخت کشور چین را شناسایی و حذف کند. این اپلیکیشن مورد توجه بسیاری قرار گرفته و آمارها نشان می دهد که کاربران هندی در صدر استفاده از این برنامه قرار گرفته اند. تعداد دانلودهای این اپلیکیشن مرز یک میلیون بار را رد کرده است.

برخی کارشناسان برای تست این اپلیکیشن را روی گوشی گوگل پیکسل 3 نصب کرده اند و بنظر می رسد که Remove China Apps نمی تواند اپلیکیشن هایی که بصورت پیش فرض روی گوشی های چینی قرار دارد را شناسایی کند و تنها برنامه هایی که توسط کاربر و از طریق فروشگاهها روی دستگاه نصب شده است را شناسایی می کند. همچنین احتمال می رود این اپلیکیشن روی تمام گوشی های ساخته شده در جهان کار نکند. در تست این اپلیکیشن مشخص شد که این برنامه قادر است اطلاعاتی چون نسخه اندرویدی، زبان مورد استفاده و نسخه اپلیکیشن های نصب شده و موارد دیگر را در اختیار سازندگان قرار دهد. با توجه به قانون پلی استور گوگل هیچ اپلیکیشنی نباید عملکرد دیگر اپلیکیشن های نصب شده روی دستگاه را مختل کند و احتمال دارد گوگل آن را از پلی استور خود حذف کند.

امیدواریم از این مطلب لذت برده باشید، برای خواندن مطالب بیشتر به تکنا مراجعه کنید. نوشته %%POSTLINK%% اولین بار در %%BLOGLINK%% پدیدار شد.

منبع خبر اپلیکیشن Remove China Apps، اپلیکیشن مورد علاقه هندی ها در گوگل پلی پایگاه خبری تکنا به آدرس تکنا میباشد.

بمنظور اطلاع از دیگر خبرها به صفحه اخبار فناوری مراجعه کنید.
منبع : پایگاه خبری تکنا