جدیدترین گوشی هوشمند آنر به سنسور سنجش دمای بدن مجهز است

به گزارش سرویس تازه های دنیای فناوری مجله تک تایمز ،

به گفته یکی از توسعه‌دهندگان XDA، یکی از تلفن‌های هوشمند تازه اعلام شده آنر که آنر پلی ۴ پرو نام دارد با یک سنسور درجه حرارت مادون قرمز در دسترس است. ویدئویی که توسط اکانت رسمی ویبو این شرکت به اشتراک گذاشته شده است، نشان می‌دهد این گوشی که بعد از نگه داشتن در صورت و مچ دست افراد، دمای بدن را نشان می‌دهد. این تلفن‌ها در چین معرفی شده‌اند و در حال حاضر هیچ گزارشی از انتشار بین‌المللی در دست نیست.

سنسور سنجش دما ویژگی هوشمندی به نظر می‌رسد، اما در عصر بیماری همه‌گیر ویروس کرونا هنگامی که درجه حرارت بالا می‌تواند نشانه ابتلا به بیماری باشد، می‌تواند یک ابزار مفید برای دستیابی به آن باشد، البته اگر صحت داشته باشد. آنر می‌گوید که این سنسور دما بین دمای ۲۰ درجه سانتی‌گراد و ۱۰۰ درجه سانتی‌گراد (تقریبا ۴ تا ۲۱۲ درجه فارنهایت) را اندازه می‌گیرد، که این بیش از اندازه کافی برای پوشاندن دامنه دمای بالقوه بدن انسان است و می‌تواند درجه حرارت را تا ده‌ها درجه پایین‌تر را نیز حس کند.

ویدئویی که در اکانت ویبو شرکت منتشر شده است سنسور دما را در عمل نشان می‌دهد.

شرکت آنر اولین شرکتی نیست که سخت‌افزار سنجش دما را در تلفن هوشمند در اختیار دارد. در سال ۲۰۱۶، یک گوشی هوشمند ناهموار Cat’s S60 را که یک دوربین تصویربرداری حرارتی است، بررسی شد. همچنین سنسورهای تصویربرداری حرارتی به عنوان لوازم جانبی گوشی‌های هوشمند فروخته شده‌اند. ممکن است این تعداد مصرف کننده از آن استفاده نکنند، اما تلفن Cat’s S60 برای کاربران حرفه‌ای مانند رنجرهای پارک یا افرادی که در مکان‌های ساختمانی کار می‌کنند، در نظر گرفته شده است.

فراتر از سنسور درجه حرارت گوشی هوشمند آنر پلی ۴ پرو، سایر تلفن‌های جدید مانند گوشی‌های قدیمی میان‌رده هستند. ارزان‌ترین مدل در این محدوده، آنر پلی ۴ است و دارای پردازنده دایمنستی ۸۰۰ مدیاتک است. این گوشی با ۶ گیگابایت رم شروع می‌شود و در پنل پشتی دارای دوربین چهارگانه که شامل لنز اولیه، زاویه دید گسترده، حسگر عمق و لنز ماکرو می‌شود، است. آنر پلی ۴ پرو گران‌تر از پردازنده کایرین ۹۹۰، ۸ گیگابایت رم و فقط دو دوربین عقب برخوردار است، اگرچه این دوربین شامل لنز زوم نیز می‌شود. هر دو تلفن از ۵G پشتیبانی می‌کنند و دارای نمایشگر ۱۰۸۰p هستند.

توسعه‌دهندگان XDA گزارش می‌دهند که سنسور دما مجهز به آنر پلی ۴ پرو به قیمت یوآن ۲۹۹۹ (حدود ۴۲۱ دلار) در چین در دسترس کاربران خواهد بود، در حالی که این مدل بدون سنسور دما قیمتی معادل ۲۸۹۹ یوآن (حدود ۴۰۷ دلار) خواهد داشت. مدل استاندارد آنر پلی ۴ قیمتی برابر با ۱۷۹۹ یوآن (۲۵۳ دلار) خواهد داشت. در حال حاضر هنوز مشخص نیست که آیا هر یک از این تلفن‌ها در خارج از چین عرضه خواهند شد یا خیر.

بمنظور اطلاع از دیگر خبرها به صفحه اخبار فناوری اطلاعات مراجعه کنید.
منبع