حراج واقعی! برای دریافت کتاب الکترونیکی رایگان با 25 دستور العمل برتر ما.

طراحی دانگل اندروید تی‌ وی گوگل به‌همراه ریموت کنترل و محیط کاربری آن فاش شد

به گزارش سرویس تازه های دنیای فناوری مجله تک تایمز ،

گوگل در تابستان سال جاری احتمالا چند محصول سخت‌افزاری را به بازار معرفی خواهد کرد. حداقل یک گوشی هوشمند توسط اهالی مانتین ویو رونمایی خواهد شد و احتمالا باید منتظر یک دستگاه استریم محتوای رسانه‌ای هم باشیم. شایعه‌ها ادعا می‌کردند که دستگاه جدید به‌عنوان جایگزین Chromecast Ultra معرفی می‌شود، اما مجهز به ریموت کنترل اختصاصی و سیستم نرم‌افزاری اندروید تی‌وی هم خواهد بود. همان شایعه‌ها ادعا می‌کردند که دستگاه جدید تحت برند خانواده‌ی Nest معرفی می‌شود و طراحی شبیه به کروم‌کست کنونی هم برای آن پیش‌بینی شده بود. اکنون رندرهایی از دستگاه احتمالی گوگل در رسانه‌های فناوری منتشر شده است که با کد نام Sabrina هم شناخته می‌شود.

اولین اخبار پیرامون دستگاهی با نام سابرینا در برنامه‌های توسعه‌ای گوگل، در ماه مارس منتشر شد که آن را در دسته‌ی اندروید تی‌وی قرار می‌داد. گزارش‌های اولیه ادعا می‌کردند که گوگل، محصول جدید خود را با ریموت کنترل اختصاصی عرضه خواهد کرد که رویکردی کاملا خلاف دستگاه‌های کنونی کروم‌کست محسوب می‌شود (دستگاه‌های کروم‌کست تمامی فعالیت‌ها را به‌کمک کنترل در گوشی هوشمند کاربر انجام می‌دهند). در همان زمان، تأییدیه‌ی یک ریموت کنترل از شرکت گوگل در وب‌سایت FCC منتشر شد. با وجود اینکه طراحی پنل جلویی ریموت در تصویر FCC مشخص نبود، برخی رسانه‌‌ها ادعا کردند که اهالی مانتین ویو برای دستگاه کنترلی از طراحی بینابین شکل ریموت اپل تی‌وی و Daydream View استفاده می‌کنند. به‌علاوه، میکروفن هم برای ریموت کنترل گوگل پیش‌بینی می‌شد که درکنار دکمه‌ی گوگل اسیستنت و ارسال‌کننده‌ی اشعه‌ی مادون قرمز، قابلیت برنامه‌ریزی را نیز به کاربر می‌دهد.

رابط کاربری اندروید تی‌وی با تمرکز بیشتر روی محتوا بازطراحی می‌شود

گزارش‌های بعدی که در ماه مه پیرامون دانگل اندروید تی‌وی گوگل منتشر شد، مجددا روی استفاده از برند Google Nest تأکید می‌کرد. باتوجه‌به اینکه گوگل تمامی محصولات خانه‌ی هوشمند خود را زیر چتر Nest مدیریت می‌کند، چنین نام‌گذاری دور از انتظار نخواهد بود. گزارش‌های ماه مه ادعا می‌کردند که گوگل، رابط کاربری اندروید تی‌وی را هم به‌گونه‌ای اصلاح می‌کند که تمرکز بیشتری روی محتوا همچون فیلم و سریال داشته باشد و اپلیکیشن‌ها در لایه‌ی بعدی قرار بگیرند. از ادعاهای دیگر آن زمان می‌توان به تغییر نام احتمالی اندروید تی‌وی به Google TV اشاره کرد که البته هنوز نمی‌توان آن را تأیید یا رد کرد.

ریموت اندروید تی وی گوگل Sabrina

اخبار جدید، هیچ اطلاعاتی از نام، قیمت یا زمان عرضه‌ی دانگل اندروید تی‌وی گوگل دراختیار ما نمی‌گذارند، اما باتوجه‌به‌ آن‌ها می‌توان طراحی کلی دستگاه را از روی رندرها پیش‌بینی کرد. همان‌طور که گفته شد، کد نام دستگاه جدید، Sabrina است و اولین‌بار ازطریق یک فرمور به دست یکی از توسعه‌دهنده‌های معتبر انجمن XDA رسید.

در فرموری که به‌دست اعضای XDA رسیده بود، یک فایل ویدیویی وجود داشت که یک طراح گوگل آن را ساخته بود. باتوجه‌به متادیتا ویدئو می‌توان ادعا کرد که فایل بازاریابی، در دهم اکتبر ۲۰۱۹ و پنج روز پیش از رونمایی پیکسل ۴ آماده شده است. ویدئو به‌نام OOBE-End در فرمور موجود بود که OOBE معنای Out-of-Box-Experience می‌دهد. در همین ویدئو می‌توان جزئیاتی از دانگل اندروید تی‌وی، ریموت کنترل آن و رابط کاربری اندروید تی‌وی مشاهده کرد. از آن‌جایی که ویدئو متعلق به چند ماه پیش بود، نمی‌توان تأیید کرد که طراحی دستگاه نهایی تغییر نکرده باشد.

دانگل، ریموت و رابط کاربری اندروید تی‌وی جدید گوگل

همان‌طور که در تصاویر می‌بینید، سابرینا طراحی کشیده‌تری نسبت به طرح دایره‌ای کروم‌کست اولترا دارد. نسل سوم کروم‌کست و کروم‌کست اولترا تنها در رنگ‌های سفید و مشکی به بازار عرضه می‌شوند، درحالی‌که ظاهرا سابرینا در رنگ صورتی روشن هم دردسترس خواهد بود. اگرچه نمی‌توان جنس پوشش دانگل را باتوجه‌به تصاویر پیش‌بینی کرد، اما احتمالا با سطحی صاف و صیقلی روبه‌رو خواهیم بود.

در ویدیوی فاش‌شده، نیمه‌ی بالایی ریموت کنترل دیده می‌شود که برخی از کنترل‌های آن مانند دکمه‌ی گوگل اسیستنت را نشان می‌دهد. هنوز مشخص نیست که آیا دکمه‌های Netflix و Amazon Prime هم در ریموت کنترل سابرینا حضور خواهند داشت یا خیر. این دکمه‌ها عموما طبق قراردادهای بازاریابی و تبلیغاتی شرکت‌های مذکور، در ریموت کنترل دستگاه‌های تلویزیونی هوشمند دیده می‌شوند. ریموت کنترل در ویدئو در رنگ سفید دیده می‌شود، هرچند احتمالا رنگ‌های دیگری از آن برای هماهنگی بیشتر با رنگ دستگاه اصلی، دردسترس خواهد بود.

تصاویر دیگری که از ویدیوی فاش شده استخراج شد، رابط کاربری جدید اندروید تی‌وی متمرکز بر محتوا را نشان می‌دهد. در رابط جدید می‌توان فهرستی از برنامه‌های تلویزیونی و فیلم‌های دردسترس را مشاهده کرد. در میانه‌ی تصویر، یک اسلایدر خودکار حرکت کرده که محتوای پیشنهادی را به کاربر ارائه می‌کند. در همین رابط می‌توان مشاهده کرد که اعلان‌های زنگ خانه‌ی هوشمند و دوربین‌های ویدیوی گوگل Nest هم در تلویزیون دیده می‌شوند. این قابلیت اکنون در نمایشگرهای هوشمند مجهز به گوگل اسیستنت وجود دارد.

از بخش‌های دیگری که در ویدیوی اخیر دیده شد، می‌توان به واکنش‌های گوگل اسیستنت در رابط کاربری تلویزیون اشاره کرد. تصویر دیگر هم نشان می‌دهد که یوتیوب، در تب Live اندروید تی‌وی جانمایی شده است.

در ادامه بخوانید:

اطلاعات جدید در رسانه‌های فناوری، تنها با تکیه بر ویدیوی بازاریابی فاش شده منتشر شده‌اند. درنتیجه اطلاعات جزئی و مشخصات فنی زیادی از دستگاه دردسترس نیست. البته تحلیل فرمور نشان می‌دهد که دستگاه احتمالا با پشتیبانی از Dolby Vision و مبتنی بر Amlogic SoC عرضه خواهد شد، اما جزئیات تراشه‌ی نهایی مشخص نیست. کارشناسان پیش‌بینی می‌کنند که سابرینا تاه ماه‌های آتی رونمایی شود، اما باتوجه‌به رخدادهای اخیر و تأخیر معرفی Pixel 4 و اندروید ۱۱ بتا نمی‌توان پیش‌بینی‌های دقیقی انجام داد.

برخی رسانه‌ها، قیمت نهایی سابرینا را نیز پیش‌بینی می‌کنند. آن‌ها ادعا می‌کنند که گوگل، دستگاه خود را با قیمت ۸۰ دلار به بازار عرضه خواهد کرد که نزدیک به برچسب قیمتی ۶۹ دلاری کروم‌کست اولترا خواهد بود. چنین قیمتی قطعا به‌عنوان مزیت رقابتی دربرابر محصول آتی شیائومی موسوم به Mi TV هم تفسیر می‌شود. درمقابل، انویدیا شیلد با قیمت ۱۴۹ دلاری به بازار عرضه می‌شود و قطعا قابلیت‌ها و توانایی‌های بیشتری نسبت به دستگاه گوگل دارد. رسانه‌ها ادعا می‌کنند که اهالی مانتین ویو، در این حوزه بیشتر به‌دنبال رقابت با آمازون و روکو هستند، درنتیجه باید با کاهش برخی قابلیت‌ها، دستگاه خود را با قیمتی مقرون‌به‌صرفه به مشتری عرضه کنند.

گوگل هنوز هیچ واکنش رسمی نسبت به محتوای فاش شده نشان نداده است و رسانه‌ها هنوز تأییدیه یا تکذیبیه‌ی محتوای منتشرشده را دریافت نکرده‌اند.

بمنظور اطلاع از دیگر خبرها به صفحه اخبار فناوری مراجعه کنید.
منبع