تیم های فرمول یک، سقف بودجه ۱۴۵ میلیون دلاری را تصویب کردند

به گزارش سرویس تازه های دنیای فناوری مجله تک تایمز ،

به گزارش اتواسپرت، شورای جهانی ورزش‌های موتوری تغییراتی را در آیین‌نامه مسابقات فرمول یک تصویب کرده است که شامل بودجه سال ۲۰۲۱ نیز می‌شود. در رای‌گیری آنلاین روز چهارشنبه هفته‌ی گذشته، تیم‌ها برای سقف بودجه‌ی ۱۴۵ میلیون دلاری در هر فصل به توافق رسیدند که از سال ۲۰۲۱ اجرایی خواهد شد. پیش از این سقف بودجه ۱۷۵ میلیون دلاری برای هر تیم پیشنهاد شده بود. سقف بودجه تیمی در سال ۲۰۲۲ به ۱۴۰ میلیون دلار خواهد رسید و در سال ۲۰۲۳ تا فصل ۲۰۲۵ به ۱۳۵ میلیون دلار کاهش می‌یابد.

علاوه بر سقف بودجه تیمی، رویدادهای آینده که می‌توانند در معرض دید عموم قرار بگیرند، دارای محدودیت حضور ۸۰ نفر از کارکنان تیم به ازای هر مسابقه هستند که از این تعداد فقط ۶۰ نفر می‌توانند با عملکرد خودروها در ارتباط باشند.

formula 1 / فرمول یک

در ادامه بخوانید:

سال‌ها است که بسیاری از تیم‌ها برای تصویب سقف بودجه به منظور بالا بردن سطح مسابقات و کمک به تیم‌های متوسط تلاش می‌کنند تا آن‌ها هم بتوانند با تیم‌های بزرگی مانند مرسدس، فراری و ردبول ریسینگ رقابت کنند. زک براون، مدیر اجرایی تیم مک‌لارن می‌گوید که اجرای سقف بودجه گام مهمی رو به جلو برای سری مسابقات فرمول یک است.

زک براون گفت:

امروز فرمول ۱ برنده شد. این لحظه‌ی بسیار مهمی برای ورزش ما است.  فرمول یک مدت زیادی از نظر مالی ناپایدار بود و این رکود، آینده‌ی F1 و شرکت‌کنندگان آن را به خطر می‌انداخت. چنین شرکت‌کنندگانی باید به دلیل حل جمعی و قاطع این مسئله، مورد ستایش قرار گیرند.

formula 1 / فرمول یک

مسابقات جهانی فرمول ۱ امسال از تاریخ ۵ ژوئیه در پیست ردبول رینگ اتریش آغاز می‌شود. هفته دوم مسابقات نیز در همان پیست برگزار خواهد شد، درحالی‌که تیم‌ها برای شرکت در مرحله‌ی بعدی مسابقات در تاریخ ۱۹ ژوئیه به بوداپست مجارستان می‌روند. تیم‌ها سپس در تاریخ ۲ و ۹ اوت در پیست سیلورستون به رقابت می‌پردازند و پس از آن برای برگزاری تک‌مسابقه‌ای در تاریخ ۱۶ اوت به اسپانیا خواهند رفت. مسابقات در بلژیک و ایتالیا قرار است در تاریخ ۳۰ اوت و ۶ سپتامبر برگزار شود. مکان برگزاری سایر مراحل فصل ۲۰۲۰ فرمول یک هنوز مشخص نشده است. 

بمنظور اطلاع از دیگر خبرها به صفحه اخبار فناوری مراجعه کنید.
منبع