کراس اور برقی جیلی ژئومتری C برای بازار چین رونمایی شد

به گزارش سرویس تازه های دنیای فناوری مجله تک تایمز ،

سال گذشته جیلی برند تجاری جدید سازنده‌ی خودروی الکتریکی خود را با نام «Geometry» در چین راه‌اندازی کرد که اولین محصول این برند، سدان Geometry A بود. اکنون پس از گذشت یک‌سال، دومین محصول برند جدید جیلی با عنوان کراس‌اور Geometry C رونمایی شده است. شاید فکر کنید این محصول کاملا جدید دقیقاً مانند خودروی برقی ژئومتری A است، اما واقعاً این‌گونه نیست.

Geely Geometry C / جیلی ژئومتری سی

در ادامه بخوانید:

طبق گزارش رسانه‌های چینی، خودروی ژئومتری C مبتنی بر مدل بنزینی جیلی امگرند GS است؛ هرچند که از طراحی کاملا جدیدی در جلو و عقب برای مطابقت با ظاهر ژئومتری A استفاده می‌کند. این خودرو همچنین از دسته‌های در آسان‌بازشو و تغییرات جدیدی در ستون C بهره می‌برد که منجر به طراحی سقف شناور می‌شود. 

کراس‌اور کامپکت ژئومتری ۴،۴۳۲ میلی‌متر طول، ۱،۸۳۳ میلی‌متر عرض، ۱،۵۶۰ میلی‌متر ارتفاع و فاصله محوری ۲۷۰۰ میلی‌متری دارد. همین مسئله باعث می‌شود تا ابعاد آن به اندازه‌ی نیسان لیف باشد که یکی از اصلی‌ترین رقبای آن در بازار چین به شمار می‌رود. ژئومتری C از موتور الکتریکی منفرد با قدرت ۱۹۷ اسب‌بخار و گشتاور  ۳۱۰ نیوتن‌متر بهره می‌برد. این سیستم محرکه، کراس‌اور برقی را قادر می‌سازد تا به حداکثر سرعت محدودشونده‌ی الکترونیکی ۱۵۰ کیلومتربرساعت برسد.

Geely Geometry C / جیلی ژئومتری سی

مشتریان می‌توانند از بین دو پکیج باتری انتخاب کنند که به ترتیب ظرفیت پیمایش ۴۰۰ و ۵۵۰ کیلومتر را طبق استاندارد NEDC ارائه می‌دهند. منطقی است که فرض کنید باتری‌های مشابهی با سدان ژئومتری A ارائه می‌شوند؛ این باتری‌ها به ترتیب دارای ظرفیت ۵۱/۹ و ۶۱/۹ کیلووات ساعت هستند.

گروه خودروسازی جیلی اتو، خودروی الکتریکی ژئومتری C را در ماه ژوئیه برای بازار چین عرضه خواهد کرد. 

بمنظور اطلاع از دیگر خبرها به صفحه اخبار فناوری مراجعه کنید.
منبع