اسپیس ایکس موفق به پرتاب 60 ماهواره جدید دیگر شد

به گزارش سرویس تازه های دنیای فناوری مجله تک تایمز ،

صبح امروز اسپیس ایکس موفق شد تا هشتمین پرتاب خود را انجام دهد و طی این پرتاب 60 ماهواره دیگر این شرکت به فضا ارسال شد. بدین ترتیب تعداد ماهواره های این شرکت در فضا به 480 عدد رسید. این در حالیست که 4 روز پیش نیز اسپیس ایکس 2 فضانورد ناسا را به ایستگاه بین المللی رساند. در این میان رکورد شکنی راکت فالکون 9 دیدنی است.

به گزارش سرویس اخبار تکنولوژی و فناوری تکنا و به نقل از Tech Crunch، بامداد امروز راکت فالکون 9 تعداد 60 ماهواره دیگر از شرکت اسپیس ایکس را با موفقیت به فضا فرستاد تا تعداد ماهواره های پروژه استارلینک به 480 عدد ماهواره برسد. این پرتاب از کیپ کارناوال ایالت فلوریدا انجام شد.

پروژه ماهواره ای اسپیس ایکس به نام استارلینک قرار است اینترنت ماهواره ای ار در جهان برقرار کند. طی این پروژه ساکنین کره زمین حتی مناطقی که دسترسی به اینترنت نداشته اند از اینترنت پرسرعت و مطمئن برخوردار می شوند. بسیاری از دانشمندان نجوم ارسال این تعداد ماهواره به فضا را مانعی برای رصدها می دانند و همچنین آلودگی نوری را به عنوان معظل معرفی کرده بودند. اپیس ایسک برای حل این مشکل پیشنهاد ساخت سایه بان برای ماهواره ها را داده بود که اکنون به وعده خود عمل کرده و یکی از ماهواره های ارسالی به سایه بان مجهز بوده است. این ماهواره به عنوان آزمایش سایبان ساخته شده ارسال شد و در صورت موفقیت آمیز بودن بقیه ماهواره ها نیز همراه با سایه بان ارسال خواهند شد. سایه بان ها از انعکاس نور خورشید با سطح ماهواره و ایجاد آلودگی نوری جلوگیری می کند.

فرود موفقیت آمیز راکت فالکون 9 برای پنجمین بار متوالی نیز در نوع خود رکوردشکنی محسوب می شود. انتظار می رود از این بوستر در آینده در عملیات های دیگر نیز استفاده شود. همچنین امروز 14 ژوئن دهمین سالگرد استفاده از راکت فالکون 9 است که همزمان با آن به رکورد جدیدی نیز دست یافته است.

 

امیدواریم از این مطلب لذت برده باشید، برای خواندن مطالب بیشتر به تکنا مراجعه کنید. نوشته %%POSTLINK%% اولین بار در %%BLOGLINK%% پدیدار شد.

منبع خبر اسپیس ایکس موفق به پرتاب 60 ماهواره جدید دیگر شد پایگاه خبری تکنا به آدرس تکنا میباشد.

بمنظور اطلاع از دیگر خبرها به صفحه اخبار فناوری مراجعه کنید.
منبع : پایگاه خبری تکنا