حراج واقعی! برای دریافت کتاب الکترونیکی رایگان با 25 دستور العمل برتر ما.

شیوع کرونا تعداد برنامه های مخرب اندروید را دو برابر کرده است

به گزارش سرویس تازه های دنیای فناوری مجله تک تایمز ،

آمارها نشان می دهد که تعداد برنامه های مخرب اندروید از ابتدای سال 2020 تا 20 برابر رشد داشته است. علت این افزایش نیز شیوع ویروس کرونا عنوان شده است. این اپلیکیشن های مخرب می توانند خطرات سایبری را برای کاربران خود به دنبال داشته باشند.

به گزارش سرویس اخبار فناوری تکنا و به نقل از Tech Radar، طبق گزارش های شرکت امنیتی Upstream، از شروع سال میلادی تا کنون حدود 29 هزار اپلیکیشن مخرب اندروید شناسایی شده که در گوشی های کاربران نصب است و کاربران در حال استفاده از آنها هستند. این در حالیست که تعداد اپلیکیشن های مخرب در مدت زمان مشابه در سال گذشته نصف این تعداد بوده است. در تحقیقات این شرکت همچنین آمده است که برخی از این اپلیکیشن ها همچنان در پلی استور قرار دارند و توسط کاربران دانلود می شوند. این موضوع نشان از فریب سیستم امنیتی فروشگاه ها توسط هکرها نیز خواهد بود. آنها همیشه راهی برای دور زدن قوانین امنیتی خواهند داشت.

همین موضوع باعث افزایش تعداد کلاهبرداری های بانکی شده است. تحقیقات Upstream همچنین تعداد تراکنش های کلاهبرداری در پلتفرم های اندرویدی در سال 2020 را نیز 55 درصد بیشتر از سال پیش نشان می دهد. بیشترین میزان این تراکنش های کلاهبرداری در گوشی های اندرویدی که به بدافزار آلوده بوده اند اتفاق افتاده است. این شرکت امنیتی افزایش تعداد اپلیکیشن های مخرب را با شروع دوران قرنطینه ربط داده اند. به نظر آنها هکرها ماندن اجباری افراد در خانه را فرصت مناسبی برای افزایش درآمد دانسته اند. در میان اپلیکیشن های مخرب، برنامه های سرگرمی که از کاربر تقاضای خرید اشتراک دارد به شدت افزایش داشته و دسته بندی های دیگر برنامه های مخرب شامل برنامه‌های صوتی، تصویری، خبری، بازی‌ها و شبکه‌های اجتماعی می‌شوند. مخرب ترین برنامه نیز Snaptube معرفی شده که کاربر را قادر می سازد تا ویدئوهای مربوط به شبکه های اجتماعی نظیر اینستاگرام و تیک تاک را دانلود کند. این برنامخ مخرب تا کنون 40 میلیون بار دانلود شده است.

 

امیدواریم از این مطلب لذت برده باشید، برای خواندن مطالب بیشتر به تکنا مراجعه کنید. نوشته %%POSTLINK%% اولین بار در %%BLOGLINK%% پدیدار شد.

منبع خبر شیوع کرونا تعداد برنامه های مخرب اندروید را دو برابر کرده است پایگاه خبری تکنا به آدرس تکنا میباشد.

بمنظور اطلاع از دیگر خبرها به صفحه اخبار فناوری مراجعه کنید.
منبع : پایگاه خبری تکنا