شایعه: نمونه اولیه‌ی آیفون ۱۳ پورت لایتنینگ و نوار بالای نمایشگر ندارد

به گزارش سرویس تازه های دنیای فناوری مجله تک تایمز ،

اینکه شایعه‌ی جدیدی می‌آید که نشان می‌دهد که اپل سرانجام از شر پورت لایتنینگ و نوار منسوخ شده‌ی بالای صفحه‌نمایش خلاص شده، موضوعی است که تبدیل به یک سنت سالانه شده است.

این شایعه از سایت ژاپنی Mac Otakara سرچشمه گرفته که یک مدل سه‌بعدی چاپ شده از یک آیفون ۵٫۵ اینچی را به اشتراک گذاشته و گفته است این گوشی که در سال ۲۰۲۱ عرضه می‌شود.

انتظار می‌رود که این گوشی جانشین آیفون ۵٫۴ اینچی رده پایین شود و دارای نوآوری‌هایی مانند دوربین داخل صفحه‌نمایش، حاشیه‌های باریک و استفاده از USB-C به جای پورت لایتنینگ باشد. همچنین این دستگاه دارای یک دسته‌ی چهارتایی از لنزهاست که ارتقاء عمده‌ای نسبت به دو لنزی که قبلا مدل ارزانتر آیفون داشت، محسوب می‌شود.

همانطور که قبلاً نیز اشاره شد، استفاده‌ی اپل از USB-C چند سال است که شایعه شده است و اخیراً حتی این پیشنهاد وجود دارد که اپل آیفون را کاملاً بدون پورت را تولید کند.

با این حال باید دید که آیا اپل می‌تواند از درآمدهای صدور مجوزهای MFI، به خصوص با وجود کاهش فروش گوشی‌هایش صرف‌نظر کند یا خیر.

طبق گزارش‌ها، نمونه‌ی اولیه که از علی‌بابا سرچشمه گرفته بود، تنها یکی از چندین موردی است در دست توسعه قرار دارد. مشخص است که حداقل یک سال باید صبر کنیم تا ببینیم آیا اپل به اندازه کافی شجاع خواهد بود تا به جایی پرش کند که اندروید سه سال پیش در آن قرار داشت یا خیر.

بمنظور اطلاع از دیگر خبرها به صفحه اخبار فناوری اطلاعات مراجعه کنید.
منبع