حراج واقعی! برای دریافت کتاب الکترونیکی رایگان با 25 دستور العمل برتر ما.

بررسی گوشی آنر ۹X پرو

به گزارش سرویس تازه های دنیای فناوری مجله تک تایمز ،

گوشی آنر ۹X پرو یک تلفن هوشمند بسیار مقرون به صرفه است و کسانی را هدف گرفته که به دنبال یک گوشی با سخت‌افزار فوق‌العاده اما با برچسب قیمتی در حد معمولی هستند. با نگاهی به مشخصات دستگاه، این گوشی از این نظر کاملا خوب به نظر می‌رسد: شما یک صفحه نمایش جذاب، حافظه‌ی ذخیره‌سازی زیاد، دوربین ۴۸ مگاپیکسلی، یک باتری بزرگ و یک پردازنده‌ی قابل قبول را فقط با قیمت ۲۴۹ یورو به دست می‌آورید.

اما یک موضوع: آنر ۹X پرو بدون برنامه‌ها یا خدمات گوگل مانند یوتیوب (YouTube) یا گوگل مپس (Google Maps) ارائه می‌شود. این امر موجب می‌شود به سختی بتوان به طیف وسیعی از کاربران پیشنهاد خرید آن را مطرح کرد به خصوص هنگامی که تعداد بسیار زیادی گوشی‌ با قیمت مشابه در بازار موجود است که به فروشگاه گوگل و طیف گسترده‌ای از برنامه‌های آن نیز دسترسی کامل دارند.

با این وجود، اگر به زندگی بدون برنامه‌های گوگل مشکلی ندارید و خوشحال می‌شوید که فایل‌های «APK» دیگران را که در گالری برنامه موجود نیستند، دانلود کنید، از این تلفن که عملکرد خوبی دارد ناامید نخواهید شد.

طراحی و صفحه نمایش

جنبه فیزیکی این اسمارت فون از مواردی است که باعث می‌شود آن را از بین دیگر گوشی‌ها برجسته‌تر نشان دهد. آنر ۹X پرو به یک نمایشگر بزرگ ۶.۶ اینچی LCD با وضوح کامل فول اچ‌دی پلاس (۱۰۸۰*۲۳۴۰) مجهز شده است.

برای یک گوشی هوشمند ۲۴۹ یورویی، این صفحه نمایش بسیار خشنودکننده است. اگرچه به طور پیش‌فرض، این نمایشگر دارای اندکی ته رنگ زرد است. خوشبختانه، با تنظیم اندکی درجه حرارت رنگ، می‌توانید این مورد را از داخل تنظیمات برنامه برطرف کنید.

این صفحه نمایش با حاشیه‌های جانبی بسیار نازک همراه است؛ آنها (حاشیه‌ها) از نمایشگرهای برتر آیفون ۱۱ پرو هم باریک‌تر هستند هرچند که قسمت پایین اندکی ضخیم‌تر است. چشمگیرترین جزئیات آن، عدم شکاف یا سوراخ روی نمایشگر است.

آنر با استفاده از سیستم دوربین پاپ آپ برای دوربین سلفی، تجربه‌ی استفاده از صفحه نمایش کامل را ارائه داده است. به محض درخواست از برنامه برای عکس سلفی، دوربین باز می‌شود اما در غیر این صورت بسته می‌ماند.

این تلاش‌ها اگرچه به کاهش سایز گوشی هوشمند کمک کرده اما هنگام در دست گرفتن، همچنان احساس می‌شود که بزرگ است؛ به خصوص اگر دارای کیف محافظ نیز باشد. این گوشی با ابعاد  ۱۶۳ در ۷۷ در ۹ میلی‌متر از گلکسی S20 یک ذره بزرگ‌تر است و وزن آن نیز بیش از ۲۰۰ گرم است.

بین پنل‌های جلو و عقب یک قاب آلومینیومی قرار دارد. از دیگر امکانات آن می‌توان از جک هدفون و یک اسکنر اثر انگشت نصب شده در کنار هم نام برد که با سرعت دیوانه‌واری عمل می‌کند.

از طرف دیگر، بخش پشتی آنر ۹X پرو، با شیشه پوشانده شده است. دستگاهی که ما از آن استفاده می‌کنیم دارای یک شیب ملایم است که از بنفش به صورتی تغییر می‌کند و یک آرم به شکل X در پشت آن قرار دارد که در نور خاصی قابل مشاهده است.

نرم‌افزارهای گوگل و اپ گالری (AppGallery)

نرم افزار با نمایشگر شانه به شانه هم پبش می‌روند. این‌جا ناحیه‌ای  است که آنر ۹X پرو به طرز شدیدی توپ را به زمین می‌اندازد (تسلیم می‌شود)، زیرا پلی‌استور را در اختیار ندارد و نمی‌تواند طیف وسیعی از نرم‌افزارهای محبوب گوگل را پشتیبانی نماید.

اپ گالری هوآوی در تلفن‌های هوشمند از قبل نصب شده است تا خریداران حداقل به یک فروشگاه اپلیکیشن دسترسی داشته باشند. اما برنامه‌های کلیدی مانند واتس‌اپ، فیسبوک، توییتر، مسنجر و اسپاتیفای را از دست می‌دهند.

این موارد را می‌توان با جستجو برای فایل‌های تکی APK و به صورت آنلاین دانلود کرد، هرچند که این کار برای اکثر مردم دردسرهای زیادی به همراه دارد.

برنامه‌های گوگل داستانی کاملاً متفاوت است زیرا آنر ۹X پرو توسط غول اینترنت تأیید نشده است. کروم دائماً به شما هشدار می‌دهد که کار را متوقف می‌کند، گرچه پلی استور را می‌توانید به گوشی اضافه کنید اما با باز کردن آن یک صفحه خالی ظاهر می‌شود و حتی یوتیوب را هم نمی‌توان نصب کرد.

خوشبختانه یک برنامه مرورگر روی گوشی از قبل نصب شده است و می‌توانید از طریق وب‌ به یوتیوب دسترسی پیدا کنید. در مورد جیمیل (Gmail) و گوگل مپس، اولی را می‌توان با  Mail جایگزین کرد ولی مورد دوم جایی است که داستان جالب می‌شود.

اپ گالری هنوز نمی‌تواند جایگزینی مناسب برای گوگل مپس به حساب آید اما بخش «اپلیکیشن‌های جدیدی که دوست داریم» ما را به سمت MAPS.ME راهنمایی کرد که به نظر می‌رسید بسیار مناسب است، بنابراین ما آن را دانلود کردیم اما خیلی سریع فهمیدیم که ویژگی‌های آن در آنر ۹X پرو محدود است.

به محض شروع ناوبری و ترک برنامه، یک اعلان ظاهر می‌شود که به شما اطلاع می‌دهد MAPS.ME بدون مجوز گوگل کار نخواهد کرد. اگر برنامه را باز بگذارید کل مسیر کار می‌کند اما به نظر می‌رسد حتی هواوی و آنر نیز کاملاً نمی‌دانند که در حال حاضر کدام برنامه‌ها روی تلفن‌های هوشمند آن‌ها کار می‌کنند که به هیچ عنوان وضعیت خوبی نیست!

دوربین و ویدیو

در پشت گوشی آنر ۹X پرو یک ماژول دوربین سه‌گانه قرار دارد که شامل یک دوربین اصلی ۴۸ مگاپیکسلی، یک سنسور ۸ مگاپیکسلی الترا-واید و یک سنسور عمق‌سنج ۲ مگاپیکسلی است.

دوربین اصلی از فناوری تجمیع پیکسل استفاده می‌کند به این معنی که چهار پیکسل را با هم در یک پیکسل ترکیب می‌کند تا یک عکس ۱۲ مگاپیکسلی با کیفیت بالاتر تولید کند. عکس‌های گرفته شده در طول روز بسیار مناسب و معقول هستند اگرچه دوربین گاهی اوقات عکس‌ها را بیش از حد اشباع می‌کند. گرفتن عکس در داخل خانه نیز نتایج رضایت بخشی را به همراه می‌آورد.

سنسور الترا-واید ثانویه خوب اما شگفت‌انگیز نیست. عکس‌هایی که در روز تولید می‌کند قابل قبول است، هرچند اندکی ضعیف‌تر باشد، اما در شرایط کم نور و در داخل خانه، افت شدید کیفیت در مقایسه با دوربین اصلی قابل توجه است.

درباره‌ی دوربین جلو که از یک سنسور ۱۶ مگاپیکسلی استفاده می‌کند، ما در عین خوشحالی، شگفت‌زده نیز شدیم زیرا در جاهایی که از نظر نورپردازی مشکلی وجود نداشته باشد عکس‌های سلفی بسیار خوبی می‌گیرد و رنگ پوست را نیز با دقت نشان می‌دهد.

متأسفانه، عکس‌هایی که در داخل خانه گرفته می‌شوند یا در شرایطی که از نور کامل برخوردار نباشید، داستان به کلی متفاوت می‌شود. بدون توجه به اینکه حالت زیبایی فعال شده است یا خیر، دوربین عکس‌هایی کاملاً شفاف می‌گیرد و پوست را صاف می‌کند.

ضبط ویدیو با استفاده از دوربین ۴۸ مگاپیکسلی، نهایتا با کیفیت ۱۰۸۰p و ۶۰ فریم بر ثانیه امکان‌پذیر است و نتایح به دست آمده به طور یقین قابل قبول خواهد بود. این گوشی از ضبط ویدیوهای ۴K پشتیبانی نمی‌کند که جای تاسف دارد اما واقعیت این است که این یک گوشی ۲۴۹ یورویی است و نمی‌توانید از آن انتظار زیادی داشته باشید.

گرچه فیلم‌های ضبط شده با استفاده از سنسور الترا واید تا ۳۰ فریم در ثانیه کاهش یافته‌اند، اما هنوز هم کاملاً قابل استفاده هستند.

آنر ۹X پرو به یک بلندگو در قسمت پایین برای صدا متکی است. این می‌تواند یک باس قدرتمندتر تولید کند اما نتایج کاملاً قابل قبول است.

عکس‌های نمونه

عملکرد و عمر باتری

این دو مورد قوی‌ترین نقاط آنر ۹X پرو هستند. پردازنده‌ی این گوشی هوشمند تراشه کایرین ۸۱۰ است که توسط خود شرکت هوآوری ساخته می‌شود و همچنین شامل ۶ گیگ حافظه‌ی رم  و ۲۵۶ گیگابات حافظه‌ی ذخیره‌سازی می‌شود که جای تحسین دارد.

بخش نرم‌افزاری در این تلفن هوشمند به لطف چیپست فوق‌الذکر بسیار سریع عمل می‌کند و همچنین اجرای بازی های موبایل هم برای آن مسئله‌ای نیست. حالت دوم توسط نرم‌افزار GPU Turbo 3.0 Honor تقویت شده است که باعث افزایش کارایی سیستم و کاهش مصرف انرژی SoC در هنگام بازی به مقدار ۱۰ درصد می‌شود.

مطمئنا شما می‌توانید از آنر ۹X پرو با داشتن باتری ۴ هزار میلی‌آمپر ساعتی و استفاده از شارژر منفرد، استفاده‌ی خوبی داشته باشید. در صورتی که از آن به طور معمولی استفاده نمایید به راحتی یک روز کامل و در صورت استفاده سبک حتی ممکن است تا ۴۸ ساعت نیز نیاز به شارز کردن نداشته باشد.

نکات مثبت:

  • طراحی تمام صفحه
  • عمر عالی باتری
  • ـ حافظه‌ی ‌ذخیره‌سازی داخلی زیاد

نکات منفی:

  • ـ عدم پشتیبانی از نرم‌افزارها و برنامه‌های گوگل
  • ـ گالری دارای برنامه‌های کلیدی نیست

بمنظور اطلاع از دیگر خبرها به صفحه اخبار فناوری اطلاعات مراجعه کنید.
منبع