حراج واقعی! برای دریافت کتاب الکترونیکی رایگان با 25 دستور العمل برتر ما.

نگاهی به خودروی نیسان 400Z مدل 2021

به گزارش سرویس تازه های دنیای فناوری مجله تک تایمز

رسانه تک تایمز – اخیراً شرکت خودرو سازی نیسان در تلاش برای کاهش هزینه‌های خود تا سقف 2.8 میلیارد دلار، ارائه خودرو داتسون در بازارهای خارجی را متوقف کرده است. از این رو این شرکت تمام تمرکز خود را روی در دست گرفتن بازارهای چین و آمریکا که بخش بزرگی از بازار خودرو را به خود اختصاص می‌دهند، قرار داده است.

آنچه تاکنون از نمای ظاهری خودروهای نیسان در اینترنت منتشر شده است حاکی از طراحی ظاهری خودروهای آینده این کمپانی خودرو سازی است. به نظر می‌رسد خودروهای وانت، کراس آور و البته خودروهای اسپرت سری Z نیسان نسبت به مدل‌های فعلی آن تغییرات زیادی از نظر ظاهری داشته باشند.

نیسان 400Z

تصاویر منتشر شده از نیسان 400Z ( که البته شاید نام آن تغییر کند) نشان می‌دهد که این خودرو نسبت به مدل فعلی آن یعنی 370Z دارای طراحی لطیف‌تری خواهد بود. به عبارت دیگر از خطوط و انحناهای ملایم و نرم‌تری در طراحی ظاهری آن استفاده خواهد شد. به عنوان مثال سقف این خودرو در مدل فعلی آن از خطوط زاویه‌دار تشکیل شده است در حالی که در مدل 2021 آن زوایا گردتر شده‌اند.

در این خودرو از موتور توربو شارژ 3لیتری 6 سیلندر استفاده شده است. کاپوت این خودرو شبیه به infiniti Q6 طراحی شده است. اگر آنچه تاکنون در مورد ویژگی‌های منتشر شده از نیسان 400Z در اینترنت صحت داشته باشد توان این ماشین چیزی در حدود 400 اسب بخار خواهد بود.

گفته می‌شود در طراحی نیسان 400Z از طراحی مدل‌های قبلی داتسون 240 و 260  الهام گرفته شده است. قسمت عقبی خودرو نسبت به مدل 370 فعلی شیب‌دارتر طراحی شده است. پایه چرخ‌ها در مدل 400Z کوتاه‌تر است و طول کاپوت بلندتر است.

آنچه در تصاویر منتشر شده در فضای مجازی مشخص است آرم نیسان و آرم Z هر دو تغییرات زیادی کرده‌اند. به نظر می‌رسد ظاهر جدید نماد Z برگرفته از داتسون است. اگر عکس‌های منتشر شده در اینترنت صحیح باشند، نیسان 400Z یک نسخه مدرن از خودروهای فعلی نیسان خواهد بود و نظر بسیاری را به خود جلب خواهد کرد.

شاید این خودرو تا پایان سال جاری میلادی به بازار عرضه شود. هرچند با توجه به فراگیری ویروس کرونا و تعطیلی کارخانه‌ها احتمال دارد ارائه این خودرو به بازار تا اوایل سال آینده میلادی به تعویق بیفتد. بر اساس گزارش‌های منتشر شده قیمت این خودرو چیزی در حدود 40 هزار دلار خواهد بود که مدل Nismo با قیمت 50 هزار دلار به بازار عرضه خواهد شد.


بمنظور اطلاع از دیگر خبرها به صفحه اخبار تکنولوژی مراجعه کنید.
منبع