شیائومی گوشی هوشمندی با دوربین ۱۰۸ مگاپیکسلی و بزرگ‌نمایی ۱۲۰ برابری عرضه می‌کند

به گزارش سرویس تازه های دنیای فناوری مجله تک تایمز ،

گویا شیائومی درصدد است محصول جالب دیگری به بازار عرضه کند که مشخصات سخت‌افزاری منحصر‌به‌فردی دارد. گزارش‌ها نشان می‌دهد این شرکت چینی مشغول ساخت گوشی هوشمند جدیدی با دوربین ۱۰۸ مگاپیکسلی است که درون شرکت با لقب CAS شناخته می‌شود.

آنچه محصول جدید شیائومی را خاص می‌کند، برخورداری از بزرگ‌نمایی دیجیتال ۱۲۰ برابری آن است؛ البته مشخص نیست بزرگ‌نمایی اینچنینی چقدر می‌تواند کاربردی باشد و کیفیت تصاویر در حالت بزرگ‌نمایی چقدر دستخوش تغییرات خواهد شد. با‌این‌حال، آنچه در گزارش‌ها مشاهده می‌شود، احتمالا گوشی هوشمند جدید شیائومی مدلی تقویت‌شده از شیائومی می سی‌سی ۱۰ (Xiaomi Mi CC 10) خواهد بود و گویا مهندسان و طراحان شرکت از اوایل سال ۲۰۲۰ مشغول کار روی این محصول هستند.

طبق گفته‌ها، شیائومی در محصول جدید خود از دوربین پریسکوپی استفاده کرده است که امکان بزرگ‌نمایی بیشتری را به کاربر می‌دهد. آنچه انتظار می‌رود امکان بزرگ‌نمایی اپتیکال ۱۲ برابری گوشی هوشمند معرفی‌نشده شیائومی است؛ اما احتمال دارد شرکت چینی از همان روشی برای بزرگ‌نمایی دیجیتال ۱۲۰ برابری استفاده کند که سامسونگ در محصول خود با بزرگ‌نمایی ۱۰۰ برابری دیجیتالی به‌کار برد.

نکته‌ی جالب گزارش، اشاره به استفاده‌نشدن از از حسگر HMX سامسونگ در محصول جدید شیائومی است که در می سی‌سی ۹ پرو (Xiaomi Mi CC9 Pro) به‌کار رفته بود. با‌این‌حال، گفته شده است در گوشی هوشمند معرفی‌نشده‌ی شیائومی از حسگری تصویری CMOS استفاده خواهد شد که در‌حال‌حاضر، با لقب HM2 شناخته می‌شود.

در ادامه بخوانید:

انتظار می‌رود شیائومی می سی‌سی ۱۰ همراه‌با تراشه اسنپدراگون ۷۷۵ جی روانه بازار شود که از ویژگی‌های آن می‌توان سازگاری با فناوری ارتباطات ۵ جی و برخورداری از چیپ NFC اشاره کرد. گفته شده است محصولات جدید شیائومی ازجمله سری جدید می سی‌سی ۱۰ ژوئیه‌ی امسال معرفی خواهند شد.

قیمت گوشی، مشخصات فنی و هر اطلاعاتی که برای خرید ارزان و آگاهانه‌ی انواع گوشی‌های شیائومی نیاز دارید را در بخش محصولات تک تایمز بیابید؛ مقایسه‌ی مشخصات فنی انواع گوشی‌های شیائومی و برند ردمی درکنار گالری تصاویر رسمی محصولات همگی در این بخش دردسترس شما خواهد بود.

بمنظور اطلاع از دیگر خبرها به صفحه اخبار فناوری مراجعه کنید.
منبع