حراج واقعی! برای دریافت کتاب الکترونیکی رایگان با 25 دستور العمل برتر ما.

رکوردشکنی میزان دانلود توییتر در هفته گذشته

به گزارش سرویس تازه های دنیای فناوری مجله تک تایمز ،

شماری از شهرهای آمریکا طی چند هفته‌ی اخیر صحنه‌ی اعتراضات شدید مردم به‌مرگ جرج فلوید بوده‌اند. همین نا آرامی‌ها باعث شده است افراد زیادی به نصب توییتر و پیگیری اخبار مربوطه اشتیاق نشان دهند به‌گونه‌ای‌که ظاهرا رکوردی جدید به‌ثبت رسیده است. این ادعا نخستین‌بار توسط دو شرکت اپ‌تاپیا (Apptopia) و حسگر تاور (Sensor Tower) که در زمینه‌ی ارائه‌ی گزارش‌های تحلیلی درمورد فروشگاه‌های آنلاین اپلیکیشن‌محور فعالیت می‌کنند منتشر شدند.

اعداد منتشرشده ازسوی دو شرکت موردبحث در زمینه‌ی شمار دانلود اپلیکیشن‌ها تاحدی با هم فرق دارند، همچنین آمار منتشرشده ازسوی اپ‌تاپیا و حسگر تاور ازلحاظ زمان شکسته‌شدن رکورد جدید با هم سازگار نیست. بااین‌حال هردو از افزایش شمار دانلود اپلیکیشن توییتر طی هفته‌های گذشته خبر می‌دهند. طبق این آمار توییتر درسراسر دنیا بزرگ‌ترین هفته‌ی خود را در تاریخ سپری کرده است.

ماهیت توییتر به‌گونه‌ای است که ازطریق آن می‌توان در زمانی سریع جدیدترین اخبار را دردسترس کاربران زیادی قرار داد، همین موضوع باعث شده است طی چند وقت اخیر میزان استقبال مردم از توییتر بیشتر شود تا بتوانند در سریع‌ترین‌ زمان ممکن آخرین اطلاعیه‌ها و اخبار را مطالعه کنند.

گفته می‌شود افزایش میزان استفاده از توییتر تا حد زیادی به‌دلیل مرگ جرج فلوید اتفاق افتاده است. مردم از توییتر برای به‌اشتراک‌گذاری تصاویر و ویدئوهای زنده‌ی مربوط به تظاهرات اخیر استفاده می‌کنند. تاکنون ده‌‌ها هزار ویدئو از تظاهرات منتشر شده است که شماری از آن‌ها حاوی به‌آتش‌کشیده‌شدن برخی مناطق، شماری دیگر حاوی غارت‌شدن فروشگاه‌ها و شماری دیگر حاوی برخورد خشمگینانه‌ی پلیس هستند. در همین حین کسانی که در تظاهرات شرکت ندارند سعی می‌کنند ازطریق توییتر به‌جدیدترین اخبار دسترسی پیدا کنند. 

طبق داده‌های منتشرشده ازسوی حسگر تاور، دوشنبه‌ی گذشته اپلیکیشن توییتر در فروشگاه‌های آنلاین اندکی بیشتر از یک میلیون بار دانلود شده است، آمار همچنین از دانلود یک میلیونی توییتر در روز سه‌شنبه خبر می‌دهند. با مقایسه‌ای کوتاه متوجه می‌شویم آمار دانلود توییتر در دوشنبه‌ی هفته‌ی گذشته بهترین آمار دانلود روزانه از یکم ژانویه‌ی ۲۰۱۴ (۱۱ دی ۱۳۹۲) تاکنون بوده است. در نظر داشته باشید که در همین تاریخ بود که حسگر تاور به‌صورت رسمی فعالیت خود را در زمینه‌ی رهگیری آمار دانلود اپلیکیشن‌ها آغاز کرد.

بررسی‌ها نشان می‌دهند در هفته‌ی گذشته میزان دانلود توییتر در ایالات متحده به‌بیشترین حد خود در چهار سال اخیر رسیده است. طبق گفته‌های حسگر تاور، در روز چهارشنبه شمار دانلود اپلیکیشن توییتر با افتی اندک مواجه شده است، این موضوع باعث شد جایگاه توییتر در نمودارهای جهانی فروشگاه‌های آنلاین کم‌کم پایین بیاید.

آمار دانلود توییتر

منبع آمار بالا مؤسسه‌ی پژوهشی اپ‌تاپیا است

ازطرفی اپ‌تاپیا نیز گزارشی جامع منتشر کرده است. در گزارش اپ‌تاپیا می‌خوانیم که بیشترین میزان دانلود توییتر در روز چهارشنبه به‌دست آمده است، اپ‌تاپیا شمار دانلودها را در این روز ۶۷۷٬۰۰۰ بار در سراسر دنیا اعلام می‌کند. ظاهرا در روز چهارشنبه شمار دانلود توییتر در آمریکا ۱۴۰٬۰۰۰ بار بوده که به رکورد قبلی بسیار نزدیک است. بدین ترتیب بخش اعظم نصب توییتر از بازارهای بین‌المللی نظیر بریتانیا، هند، برزیل و مکزیک به‌دست آمده است.

اپ‌تاپیا می‌گوید چهارشنبه‌ی هفته‌ی گذشته ازلحاظ شمار دانلود در جایگاه دوم بیشترین میزان دانلود توییتر در یک بازه‌ی زمانی ۲۴ ساعته در آمریکا قرار می‌گیرد. تفاوت‌های بین آمار حسگر تاور و اپ‌تاپیا شاید در نگاه اول تعجب‌بر‌انگیز باشد، اما به‌طور معمول اعداد حسگر تاور بزرگ‌تر از اپ‌تاپیا هستند. با همه‌ی این‌ها در نگاهی کلی متوجه می‌شویم هر دو آمار نتیجه‌ی یکسانی در پی دارند و آن هم افزایش میزان دانلود توییتر است. 

ممکن است از این حقیقت که بیشتر دانلودهای توییتر در خارج از آمریکا ثبت شده است متعجب شوید، بااین‌حال این اتفاق چندان دور از انتظار نبود. دنیا درحال پیگیری رخدادهای ایالات متحده است. البته این اتفاق به‌طور کلی افزایش میزان تقاضا برای توییتر را هم نشان می‌دهد، زیرا قطعا نارامی‌های اخیر آمریکا تنها دلیل افزایش دانلود توییتر در بازارهای بین‌المللی نبوده است. اپ‌تاپیا در بخشی دیگر از گزارش خود به رکورد دیگری اشاره می‌کند. طبق گفته‌ی این مؤسسه در یکی از روزهای هفته‌ی گذشته ۴۰ میلیون‌ تن از کاربران آمریکایی در توییتر لاگین کرده‌اند.

شما کاربران تک تایمز چه دیدگاهی در این زمینه دارید؟

بمنظور اطلاع از دیگر خبرها به صفحه اخبار فناوری مراجعه کنید.
منبع