حراج واقعی! برای دریافت کتاب الکترونیکی رایگان با 25 دستور العمل برتر ما.

ظاهرشدن سایه سبزرنگ روی نمایشگر آیفون 11 اپل

به گزارش سرویس تازه های دنیای فناوری مجله تک تایمز ،

طی روزهای اخیر برخی کاربران در شبکه‌های اجتماعی از بروز باگی عجیب در آیفون ۱۱ خبر داده‌اند. آن‌طور که کاربران می‌گویند، به‌تازگی سایه‌ای سبزرنگ روی صفحه‌نمایش گوشی‌های آیفون ۱۱، آیفون ۱۱ پرو و آیفون ۱۱ پرو مکس ایجاد شده است که روی تجربه‌ی کاربری اثر منفی می‌گذارد. بررسی‌های اولیه نشان می‌دهد مشکل موردبحث به‌صورت تصادفی به‌دنبال بازکردن قفل گوشی ظاهر می‌شود و فعلا راه‌حل خاصی برای رفع آن وجود ندارد. گفته می‌شود سایه‌ی سبزرنگ به‌دلیل نوعی باگ‌ نرم‌افزاری در گوشی‌های خانواده‌ی آیفون ۱۱ ایجاد شده است.

گزارش‌های مربوط به سبزشدن صفحه‌نمایش گوشی‌های جدید اپل برای نخستین‌بار در شبکه‌ی اجتماعی ردیت منتشر شدند. ظاهرا این مشکل به‌طور عمده آیفون ۱۱ را متأثر می‌کند و مدل‌های پرو را کمتر تحت‌تأثیر قرار می‌دهد. تاکنون درمورد نحوه‌ی بروز این مشکل ادعاهای متعددی مطرح شده‌اند که برخی از آن‌ها با یکدیگر ناسازگارند، بااین‌حال در بسیاری از مواقع صفحه‌نمایش آیفون ۱۱ به‌محض بازکردن قفل گوشی به‌رنگ سبز درمی‌آید. همچنین این مشکل به‌طور عمده هنگام فعال‌بودن قابلیت‌های دارک مود و نایت شیفت ظاهر می‌شود.

همان‌طور که اشاره کردیم احتمالا این مشکل ارتباطی به سخت‌افزار ندارد و باگی نرم‌افزاری است. بسیاری از کاربران می‌گویند سایه‌ی سبزرنگ صفحه‌نمایش وقتی ایجاد شده که گوشی خود را به نسخه‌ی ۱۳/۵ سیستم‌عامل iOS به‌روزرسانی کرده‌اند. شماری از مردم مدعی هستند که این مشکل از زمان iOS 13.4 وجود داشته، اما عمده‌ی کاربران به‌تازگی در iOS 13.5 متوجه آن شده‌اند. تک تایمز به‌هنگام بررسی آیفون ۱۱ چنین مشکلی را مشاهده نکرد. برخی کاربران مدعی شده‌اند آیفون X و آیفون XS آن‌ها نیز با مشکلی مشابه دست‌و‌پنجه نرم می‌کند.

سبزشدن نمایشگر آیفون 11 اپل

یکی از کاربران در ردیت می‌نویسد: «در ابتدا ترسیدم که این مشکل از نوع سخت‌افزاری باشد، اما بعدا دیدم که همین سایه‌ی سبزرنگ روی گوشی مادرم هم ظاهر شد. این سایه‌ی سبزرنگ یکی دیگر از باگ‌های iOS 13.5 به‌حساب می‌آید، احتمالا اپل این مشکل را در iOS 13.5.2 یا حتی بتای iOS 14 حل کند». کاربران گزارش می‌دهند که سایه‌ی سبزرنگ پس از مدتی به‌صورت خودکار از بین می‌رود،‌ اما هر از چندگاهی مجددا بازمی‌گردد. این مشکل باعث شده است کاربران آیفون ۱۱ به‌دفعات در شبکه‌های اجتماعی ناراحتی خود را ابراز کنند.

اگر ظاهرشدن سایه‌ی سبزرنگ واقعا مشکلی نرم‌افزاری باشد، اپل در آینده‌ای نزدیک آن را ازطریق به‌روزرسانی نرم‌افزاری برطرف خواهد کرد. اپل از مدتی پیش آزمایش‌های خود را روی بتای iOS 13.5.5 آغاز کرده است و به‌زودی آن را دردسترس عموم کاربران قرار می‌دهد. یکی از کاربران می‌گوید مشکل آیفون ۱۱ به‌دنبال نصب این نسخه‌ی بتا رفع شده است. اپل تاکنون ترجیح داده به درخواست خبرنگاران برای ارائه‌ی توضیحات بیشتر پاسخ ندهد.

متأسفانه درحال حاضر هیچ‌ راه‌حلی برای رفع مشکل آیفون ۱۱ اعلام نشده است، بنابراین کاربران برای حل‌شدن مشکل‌شان باید منتظر انتشار به‌روزرسانی جدید سیستم‌عامل ازسوی اپل بمانند. آیفون ۱۱ نخستین موبایلی نیست که به‌چنین مشکلی دچار می‌شود. پیش‌تر مشکلی مشابه را برای دستگاه‌های دیگر نیز مشاهده کرده‌ایم. برای مثال مدتی پیش کاربران نسخه‌ی اگزینوس گلکسی اس ۲۰ اولترا سامسونگ مدعی شدند صفحه‌نمایش گوشی‌شان سبز شده است. 

شما کاربران تک تایمز چه دیدگاهی در این زمینه دارید؟

قیمت گوشی، مشخصات فنی و هر اطلاعاتی که برای خرید ارزان و آگاهانه‌ی انواع آیفون‌های اپل نیاز دارید را در بخش محصولات تک تایمز بیابید؛ مقایسه‌ی مشخصات فنی انواع گوشی‌های موبایل آیفون درکنار گالری تصاویر رسمی همگی در این بخش دردسترس شما خواهد بود.

 

بمنظور اطلاع از دیگر خبرها به صفحه اخبار فناوری مراجعه کنید.
منبع