حراج واقعی! برای دریافت کتاب الکترونیکی رایگان با 25 دستور العمل برتر ما.

اپل پروژه متن باز Password Manager Resources خود را برای توسعه‌دهندگان منتشر کرد

به گزارش سرویس تازه های دنیای فناوری مجله تک تایمز ،

اپل اعلام کرده در حال راه‌اندازی پروژه‌ای متن‌باز مخصوص توسعه‌دهندگان برنامه‌های مدیریت رمزعبور است. هدف از این پروژه تسهیل مسیر ایجاد رمزعبور قدرتمند و سازگار با اکثر وب‌سایت‌های محبوب برای توسعه‌دهندگان است.

پلتفرم iCloud Keychain اپل پیش‌ازاین امکان ایجاد رمزعبور پیچیده‌ی خودکار را برای کاربر حین ساخت حساب کاربری یا بازیابی رمزعبور فراموش‌شده می‌داد و حال اپل با آغاز پروژه‌ی متن‌باز Password Manager Resources قصد دارد این قابلیت را به‌سمت برنامه‌های مدیریت رمزعبور هدایت کند.

اپل در توضیح انتشار این پرو‌ژه گفت:

پروژه‌ی متن‌باز Password Manager Resources به شما اجازه‌ می‌دهد از برنامه‌ی مدیریت رمزعبور iCloud Keychain با کمک ادغام عناصر ضروری و مخصوص هر وب‌سایت استفاده کنید تا از این طریق رمزعبور خاص و مطمئن بسازید. علاوه‌براین، این پروژه وب‌سایت‌هایی را در مجموعه‌های طبقه‌بندی‌شده در خود جای داده است که سیستم ورود به حساب کاربری مشترکی دارد. همچنین، صفحات تغییر رمزعبور وب‌سایت‌ها در این برنامه قرار گرفته است.

در ادامه بخوانید:

اپل پروژه‌ی Password Manager Resources خود را روی گیت‌هاب برای دسترسی همه‌ی توسعه‌دهندگان قرار داده است. یکی از افراد مسئول این پروژه گفته است هدف نهایی از طراحی و ارائه‌ی این پروژه، کمک به سازندگان برنامه‌های مدیریت رمزعبور است تا با همکاری روی منابع موجود در آن، مدیریت رمزعبور را برای کاربران بهبود بخشند. درحال‌حاضر، اطلاعات موجود در این پروژه داده‌ها و کدها را شامل می‌شود.

به‌عبارت‌دیگر، سه بخش اصلی این پروژه عبارت‌اند از:

  • قوانین رمزعبور: قوانینی که برای تولید رمزعبور سازگار با انواع وب‌سایت‌ها عناصر خاصی را معین کرده‌اند.
  • وب‌سایت‌های دارای Credential Backends مشترک: گروه‌های مختلفی از وب‌سایت‌ها که از Credential Bakcends مشترک استفاده می‌کنند، موجب می‌شود محدوده‌ی پیشنهاد‌ها برای ساخت حساب کاربری در وب‌سایت را افزایش دهد.
  • آدرس صفحات تغییر رمزعبور: برای تسریع فرایند اعمال رمزعبور جدید، هدایت کاربران به صفحات تغییر رمز در وب‌سایت‌ها بسیار اهمیت دارد.

اپل مزایایی نیز برای توسعه‌دهندگان مطرح کرده است که عبارت‌اند از:

۱. ازطریق اشتراک‌گذاری منابع، تمام برنامه‌های مدیریت رمز‌عبور می‌توانند بازدهی خود را افزایش دهند و رمزهای استوارتری را فراهم کنند.

۲. گردآوری عناصر ضروری رمزعبور هر وب‌سایت و عرضه‌ی عمومی آن‌ها، به برنامه‌های مدیریت رمزعبور کمک می‌کند استانداردهای موجود را ادغام کنند یا بهبود بخشند تا با برنامه‌های مدیریت رمز بیشتر سازگار باشند.

۳. بهبود کیفیت مدیریت رمزعبور اطمینان کاربران به این برنامه‌ها را بیشتر خواهد کرد؛ بنابراین، علاوه‌بر کاربران به‌سود توسعه‌دهندگان نیز می‌شود.

برای بررسی تمام مجموعه‌داده‌های Password Manager Resources می‌توانید به این لینک مراجعه کنید.

بمنظور اطلاع از دیگر خبرها به صفحه اخبار فناوری مراجعه کنید.
منبع